برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
تربیت نوجوانان .jpg

به روزترین روشهای تربیت یک نو جوان

نوجوانان به سمت استقلال پیشروی می کنند ، اغلب پرخاشگری و نافرمانی دارندو در برابر قوانین والدین مقاومت می کنند. برای اینکه بابه روزترین روشهای تربیت یک نوجوان اشنا شوید لطفا با ما همراه شوید

تربیت نوجوان سخت است. والدین زیادی هستند که از دوران نوجوانی می ترسند. این ترس ممکن است شایسته باشد زیرا این سال‌هاست که رابطه بین نوجوان و خانواده در حال بازتعریف است. اهمیت دوست برای نوجوانان  بالا می رود، در حالی که والدین و خواهر و برادر سقوط می کنند. ثمره کار شما به راحتی دیده نمی شود. در برخی موارد، حتی ممکن است به نظر برسد که تأثیر شما کاملاً رد شده است.

اگر چنین است، در کنار نوجوانتان  بمانید. کار شما بیهوده نیست. این دوره می تواند پر ارزش ترین و پر جنب و جوش ترین مرحله فرزندپروری باشد.

 10 کلید برای تربیت یک نوجوان

 

1. در موقعیت هایی که فرزندتان از شما دلخور است 

هنوز هم در قلبش جا دارید . حتی زمانی که انها شما را از خودشان طرد می کنند،خیالتان راحت باشد در اعماق وجودشان بفکر تان هستند از اینکه سعی می کنید با انها ارتباط بگیرید
نوجوانان همچنان به توجه وتایید شما نیاز دارند. آنها ممکن است مجال  بیشتری بخواهند، اما همچنان از شما می خواهند که آنها را حمایت کنید.  اجازه ندهید احساسات آسیب دیده شما را از انجام آن باز دارد. این مرحله تموم می شود شما می توانیدتغییر و تحولاتی که در حین رشد انها بوجود می اید ذا تایید کنید.

2. عشق ومحبت خود را  نشان دهید.


تمام عشق و محبتی که درکودکی به آن نیاز داشتند، اکنون نیز به آن نیاز دارند. دوست داشتن فرزندتان به این معنی است که باید راه هایی برای ابراز عشق خود از طریق اعمال و گفتار خود پیدا کنید. نوجوان خود را به این فکر نگذارید که در کنار او کجا ایستاده اید. نوجوانان ممکن است شما را طرد کنند، اما یک پدر مهربان هرگز فرزندانش را طرد نمی کند.

 

3. ایمان آنها را تشویق کنید.


به طور مداوم به نوجوانان گفته می شود که ارزش آنها با ظاهر و عملکرد آنها تعیین می شود. تشويق ايمان نوجوانان به اينكه ارزش آنها از خدايي است كه موجودات را آفريده است، به نوجوانان اختیار و اعتماد به نفس مي دهد. همچنین شخصیت اخلاقی آنها را تأیید می کند.

 

4. با نوجوانان خود صحبت نکنید.


تمام روز توسط بزرگسالانی که بسیاری از آنها بیشتر از نوجوانان به برنامه کاری خود اهمیت می دهند، سخنرانی می کنند. این برای نوجوانان خسته کننده است و باعث می شود که به بزرگسالان اعتماد نکنند(. تشخیص دهید که خستگی وجود دارد.) هنگام تنبیه یا توصیه به نوجوانان خود، در بزرگسالی با آنها صحبت کنید. همچنین، آن را واضح و مختصر نگه دارید.

5. گوش دادن را به خاطر بسپارید.


این بیانیه با عبارت فوق مرتبط است. تعداد کمی از بزرگسالان به نوجوانان احترام می گذارند و به آنها گوش می دهند. وقتی به صحبت های نوجوان خود گوش می دهید، آنها احساس قدرت می کنند. نوجوانان احساس می کنند که صدایی دارند.

 

6. یک استاندارد را در نوجوانان تقویت کنید.


بچه ها با دانستن اینکه چه چیزی درست است به دنیا نمی آیند. با بزرگتر شدن، نوجوانان با فشار مواجه می شوند تا آنها را رها کنند یا بخواهند خارج از معیارهای اخلاقی که در کودکی به آنها داده شده بود آزمایش کنند. این نه تنها مهم است که به آنها یادآوری کنیم که در سال های کودکی چه چیزی به آنها آموزش داده شده است، بلکه دلایل عملی در مورد اینکه چرا مرزها وجود دارد نیز ارائه شود. نترسید که کسی باشید که آنها را به عنوان سختگیر به دوستان خود سرزنش می کنند. آنها ممکن است در درون از شما تشکر کنند.

 

7. دوستان خود را بشناسید.


نوجوانان می خواهند دوستان خود را انتخاب کنند. از نوجوانتان سؤالاتی در مورد دوستانشان بپرسید و گوش دهید. سعی کنید دوستان آنها را بشناسید. محیطی را در خانه خود ایجاد کنید که بچه های دیگر بخواهند آنجا جمع شوند. والدین و خانواده دوستانشان را بشناسید.

 

8. خرد خود را ارائه دهید.


به عنوان یک پدر، شما به طور خودکار موهبتی از خرد دارید زیرا بیشتر از نوجوانان خود زندگی کرده اید. آنها احتمالا هرگز نخواهند پذیرفت که حق با شما بود یا اینکه همه چیز را نمی دانند. با این حال، شما منبع خردی هستید که آنها به آن نیاز دارند.

9. به نوجوانان کمک کنید تمرکز خود را حفظ کنند.


"به عنوان یک پدر، شما به طور خودکار موهبتی از خرد دارید زیرا بیشتر از نوجوانان خود زندگی کرده اید."به آنها کمک کنید تعادلی بین لذت بردن از حال و نگاه به آینده پیدا کنند. به راحتی می توان عواقب انتخاب های فعلی خود را فراموش کرد. به آنها لذت حاصل از ارضای تاخیری را بیاموزید. همه چیز در مورد بازی های فوتبال جمعه شب یا جشن بزرگ سالان نیست.

10.نوجوانان را به ماجراجویی ببرید.


هیچ چیز به اندازه انجام یک کار ماجراجویانه با یک نوجوان امتیاز بدست نمی اورید. نوجوان را به یک رشته طناب بلند ، به کوه ، دریا و گروه های ورزشی ازاد بروید. خارج کردن آنها از منطقه آسایش خود و شما باعث افزایش پیوند آنها با شما می شود.

مواردی که در هنگام برقراری ارتباط با نوجوان باید اجتناب کنید:


فریاد زدن، غرزدن ، به نوجوانان برای انجام کارها.
نام بردن از نوجوان یا حمایت از نوجوان در مقابل دوستانشان.
فقط به این دلیل که پدر و مادر هستید، در مورد همه چیز بحث کنید تا به نتیجه برسد.
یک نوجوان یک بزرگسال نیمه بالغ است که نیاز به کمی راهنمایی دارد. آنها به محدودیت هایی برای رفتارشان نیاز دارند. اما تبدیل نوجوان به بخشی از گفتگو کارساز خواهد

 

همانطور که نوجوانان به سمت استقلال بیشتر حرکت می کنند، اغلب طغیان می کنند و در برابر قوانین والدین مقاومت می کنند. این امر مستلزم آن است که والدین برخی از رویکردهای آزموده شده و واقعی خود را که ممکن است در زمانی که فرزندانشان کوچکتر بودند مؤثر بوده اند، تنظیم کنند.
 
تغییر برخی قوانین و دادن امتیازات بیشتر در حالی که نوجوانان قضاوت بهتری از خود نشان می دهند، راه هایی هستند که می توانید به آنها کمک کنید تا به آرامی به بلوغ برسند.
 
والدین بهترین کار را در صورتی انجام می دهند که اقدامات نوجوانان خود را به عنوان تجاوز شخصی به آنها تلقی نکنند، بلکه فکر می کنند که فرزندانشان «در حال انجام وظیفه» بزرگ شدن هستند.
 
نوجوانان به سرعت در حال تغییر هستند و اغلب زندگی آنها پر از آشفتگی عاطفی، جسمی، فکری و اجتماعی است. درک این موضوع به والدین کمک می کند تا مرحله جدید و سخت رشد فرزندشان را مدیریت کنند.
 
به یاد داشته باشید که نوجوانان می توانند پرشور، سرزنده، سرگرم کننده، ایده آل گرا و خلاق باشند. بزرگ کردن آنها می تواند زندگی شما را با همان چیز پر کند.

در نهایت نکات کلیدی


1.با آزادی بیشتر به بلوغ فزاینده پاداش دهید.
2.اگر نمی توانند آزادی را تحمل کنند، امتیازات را از آنها بگیرید.
3.قوانین واضح و محکمی وضع کنید.
4.آنها را مسئول نگه دارید - عواقب آن را تنظیم کنید و دنبال کنید.
5.انتظار داشته باشید که آنها به قول خود عمل کنند و شما نیز همین کار را انجام دهید.
6.رفتارهای پر خطر را به عنوان یک جرأت یا چالش تلقی نکنید.
7.بپذیرید که همسالان تأثیر مهمی دارند.
8.بدانید که نوجوانان در زندگی خود به شما نیاز دارند، اما با شرایط خود.
9.به اشتراک گذاری ارزش های خود ادامه دهید.


برچسب ها

مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود