برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
GetImageDB.jpeg

اهمیت اعتماد به نفس والدین بر خانواده

ایا تا کنون سوالهی ماند این چگونه اعتماد به نفس والدین بر خانواده تاثیر می گذارد یا اعتماد به نفس والدین تاثیر مثبتی دارد برای شما هم ایجاد شده پس, تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با هم به بررسی اهمیت اعتماد به نفس والدین بپردازیم.

ایجاد اعتماد به نفس والدین پاداش هایی را به

همراه خواهد داشت

 

 

 تمرکز سیاست بر ایجاد اعتماد والدین برای همه ما پاداش خواهد داشت .

چگونه می توانیم  به خانواده های خود کمک کنیم تا شکوفا شوند 

همه ما از توانایی خانواده ها برای تربیت فرزندان قوی و انعطاف پذیر بهره مندیم. پس چگونه از توانایی برای انجام تربیت حمایت کنیم؟

به ندرت یک پاسخ جادویی برای پرداختن به سوالاتی از این قبیل وجود دارد اما تحقیقات مرکز تحقیقات والدین یک عنصر را نشان داده است که اگر روی آن تمرکز کنیم، می‌تواند تغییرات مهمی در زندگی والدین، مراقبان و فرزندان ایجاد کند.

واین اعتماد به نفس است.

والدینی که از فرزندپروری خود مطمئن و راضی هستند می دانند برای کمک به کجا مراجعه کنند .در بهترین موقعیت برای مقابله با نگرانی های مربوط به کودک هستند. آنها برای دریافت اطلاعات در مورد چگونگی بهبود سلامت، رفاه و نتایج تحصیلی فرزندشان مجهزتر هستند. این پیامدهای بلندمدت زیادی برای تلاش‌های سیاستی برای حمایت از جوامعی دارد که به خوبی کار می‌کنند.

 

از هر 10 نفر  یک والدین اعتماد به نفس ندارند

 

محققان دریافته‌اند در حالی که اکثر والدین احساس می‌کنند مهارت‌های لازم برای والدین خوب بودن را دارند، بسیاری از آنها این مهارت را ندارند. به طور کلی، تقریباً از هر 10 والدین یک نفر نسبت به فرزندپروری خود احساس اعتماد به نفس نمی کند، پدران نسبت به مادران سطح اعتماد کمتری دارند و به نظر می رسد که اعتماد به نفس معمولاً در زمانی که کودک به سن نوجوانی می رسد کاهش می یابد.

یک تحلیل جدید از مطالعه اخیر روی 2600 والدین، بر والدین کودکان زیر پنج سال انجام شده است. و مشخص شد که آن والدین در صورتی که اعتماد کمتری به فرزندپروری خود داشته باشند، کمتر برای فرزندان خود شعر می خوانند و با کودکان بازی می کنند.

بدون شک سالهای اولیه کودک زمان حیاتی برای رشد آنهاست. مشارکت والدین در رشد اولیه و یادگیری فرزندانشان بر تجربیات تحصیلی و زندگی بعدی فرزندان تأثیر می گذارد. بنابراین، ایجاد سطح اعتماد در والدین کودکان خردسال، پاداش های بزرگی را به همراه خواهد داشت.

اما ما متوجه شدیم که یک سوم از والدین زیر پنج سال در مورد اینکه بدانند در صورت نیاز از کجا باید از یک متخصص کمک بگیرند مطمئن نبودند و کمتر به دنبال این کمک بودند. اعتماد والدین به کمک جویی به چیزهایی مانند سن، جنسیت یا سن فرزندشان مربوط نمی شد، اما با اعتماد به نفس کمتر به عنوان والدین مرتبط بود.

برای والدین کودکان پیش دبستانی، اعتماد به نفس در برقراری ارتباط با کارکنان در مهدکودک یا مراقبت از کودک نیز به طور قابل توجهی با احساس کلی والدین از اعتماد والدین مرتبط بود.

بنابراین، به طور خلاصه، اگر احساس می‌کنید که در زمینه فرزندپروری ضعیف عمل می‌کنید، ممکن است در خطر عدم دسترسی به پشتیبانی‌ها در صورت نیاز باشید.

 

 

شواهد در مورد اعتماد به نفس والدین

 

 

تحقیقات ما به شواهد تعدادی از مطالعات دیگر اضافه می‌کند که نشان داده‌اند بین احساس اعتماد به نفس و شایستگی والدین در فرزندپروری با رفاه کودکان ارتباط وجود دارد.

 هنوز دقیقاً در مورد اینکه چگونه اعتماد والدین بر کودکان تأثیر می گذارد، نمی دانیم، اما ما می دانیم که اعتماد به فرزندی با رفتار مثبت والدین، کیفیت محیط خانه و رفتار کودک مرتبط است. و ممکن است به محافظت در برابر خطرات مرتبط با آسیب های اجتماعی و استرس خانوادگی کمک کند.

.

برای والدین کودکان پیش دبستانی، اعتماد به نفس در برقراری ارتباط با کارکنان در مهدکودک یا مراقبت از کودک نیز به طور قابل توجهی با احساس کلی والدین از اعتماد والدین مرتبط بود.

بنابراین، به طور خلاصه، اگر احساس می‌کنید که در زمینه فرزندپروری ضعیف عمل می‌کنید، ممکن است در خطر عدم دسترسی به پشتیبانی‌ها در صورت نیاز باشید.

در هر صورت، در میان متخصصان تردید کمی وجود دارد که افزایش اعتماد به نفس و شایستگی در بین والدین امری مهم است.

 

 

حالا چطور آن کار را انجام بدهیم؟

 

 

این منطقه پر پتانسیل است. یک شروع خوب می تواند در نظر گرفتن چگونگی ایجاد اعتماد والدین و تصمیم گیری در مورد طراحی و ارائه خدمات یا حمایت از والدین باشد.

ما همچنین باید تعداد والدینی را که در سیستم آموزشی و مراقبتی دوران کودکی مشارکت می‌کنند افزایش دهیم. این شامل گروه های بهداشت مادر و کودک و گروه های بازی و همچنین مراقبت روزانه و مهد کودک می شود.

اینها مکان هایی هستند که اگر واقعاً روی مسئله اعتماد به نفس تمرکز کنیم، می توانیم برای حمایت از والدین تفاوت ایجاد کنیم. اما ما می دانیم که اغلب کسانی که به کمک نیاز دارند کمترین احتمال حضور دارند – برای مثال، 40 درصد از والدین در گروه والدینی که برای اولین بار حضور دارند، شرکت نمی کنند. و نرخ حضور در میان کسانی که درآمد خانوار کمتر از متوسط ​​دارند کمتر است.

بنابراین، تمرکز بر آن گروه ها کلیدی است. تعدادی از راه‌های شناخته شده برای افزایش نرخ مشارکت وجود دارد - مانند ایجاد خدمات راحت و در دسترس در مکان‌های تجمع طبیعی و غلبه بر موانع عملی دسترسی مانند حمل‌ونقل عمومی ضعیف. اما همچنین می‌توانیم در مورد نوع حمایتی که والدین از گروه‌های والدین و گروه‌های بازی و دیگر انواع حمایت‌های مبتنی بر گروه می‌خواهند، کار بیشتری انجام دهیم.

اعتماد به نفس والدین و نکاتی برای تقویت آن

 

 

اگرچه حداقل 4 سبک فرزندپروری شناسایی شده و عمیقاً مطالعه شده وجود دارد

( آنها سبک‌های مقتدرانه، سهل‌گیرانه، بی‌درگیر و مقتدر هستند)، سبک شخصی شما برای انطباق با فرزندپروری به همان اندازه منحصر به فرد است که هر رابطه فرزند و والدین می تواند منحصر به فرد باشد.

ممکن است برخی از ارزش‌ها را مهم‌تر از سایرین بدانید، یا ممکن است آن‌ها را به روش‌های مختلف اجرا کنید. برای مثال، در حالی که اکثر والدین موافق هستند که نظافت مهم است، یکی ممکن است بر روی گذاشتن کفش‌های کثیف در درب خانه تمرکز کند، دیگری ممکن است بر رفتار روی میز تأکید کند، در حالی که یکی دیگر ممکن است ابتدا بر کاوش و سپس دنبال کردن روال حمام تمرکز کند.

علاوه بر این، بسیاری از محققان و روانشناسان دوران اولیه کودکی موافقند که فرزندپروری موفق مانند موفقیتی نیست که ما در سایر زمینه‌های زندگی تجربه می‌کنیم، مانند کار، جایی که شما می‌توانید با در نظر گرفتن سرعت و بررسی هدف، خودکارآمدی و موفقیت خود را بسنجید. فرزندپروری یک فرآیند پیچیده ارتباطی است که اغلب کاملاً متضاد است: کاهش سرعت و صرف زمان.

 

به گفته کارشناسان، میزان اطمینان شما به راهنمایی، یادگیری و تصمیمات خود به عنوان والدین می تواند معیار خوبی برای عملکرد شما باشد. علم رشد نشان داده است که والدینی که اعتماد به نفس بیشتری دارند و خود را دارای خودکارآمدی خوب می دانند، حتی زمانی که ممکن است مشکل داشته باشند، معمولاً رتبه های سلامتی بالاتری دارند، ارتباط بهتری دارند و در آموزش محدودیت ها و تقویت مثبت رفتار خوب با خود کارآمدتر هستند. فرزندان.

به دلایل بالا، ما فهرستی از چند استراتژی را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید برای افزایش اعتماد به نفس والدین خود در حین بزرگ کردن فرزندتان اتخاذ کنید:

اگر منابع فرزندپروری را دوست دارید و به شما احساس قدرت می‌دهد، سعی کنید در کلاس شرکت کنید، کتاب جدیدی در این زمینه بخوانید یا در یک انجمن والدین شرکت کنید. امروزه گزینه های آنلاین واقعاً خوبی وجود دارد!

سعی کنید خود را با سایر والدین مقایسه نکنید، به خصوص در شبکه های اجتماعی. روی فرزندتان، پیوند شگفت انگیزی که به اشتراک می گذارید و نقاط قوت خود به عنوان والدین تمرکز کنید.

اگر دوستان بیشتری دارید که پدر و مادر هستند، یک تعریف صمیمانه در مورد راهبردهایی که ممکن است استفاده کنند به آنها بدهید و ممکن است در ازای آن بازخورد دریافت کنید!

بدانید که هیچ والدین دیگری به اندازه شما کودک شما را نمی شناسد. وقتی صحبت از فرزند شما می شود، شما والدین متخصص هستید. بنابراین سعی کنید مراقب باشید، اما نه بیش از حد سختگیرانه به خودتان.

وقتی با فرزندتان وقت می گذارید، سعی کنید در حین تعامل حضور داشته باشید، زیرا این لحظات اطلاعات بی اندازه درباره فرزندتان به شما می دهد.

و البته، مطمئن شوید که تمام آموخته هایی که به عنوان والدین داشته اید را گرامی می دارید و جشن می گیرید! فرزندپروری کار کوچکی نیست، و شما این را تکان می دهید!

اگر نکات دیگری برای تقویت اعتماد به نفس والدین خود دارید، حتماً آن را در نظرات زیر با انجمن ما به اشتراک بگذارید!


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود