برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

چگونه از مهارت های خزیدن کودک خود حمایت کنیم؟

فرآیند یادگیری خزیدن در واقع بسیار پیچیده است. این نکات را برای حمایت از کودک خود در حین کشف حرکت از طریق خزیدن امتحان کنید.

از بدو تولد به کودک خود زمان زیادی برای تقویت شکم کودک دهید. با بازی روی شکم، نوزادان قدرت ماهیچه‌ای در شانه‌ها، بازوها، پشت و تنه  خود را افزایش می‌دهند که به آنها کمک می‌کند خزیدن را بیاموزند.

  1. کودک خود را تشویق کنید تا به اسباب بازی هایی که به آنها علاقه دارد دست دراز کند. ببینید آیا او می تواند خودش را به سمت این اشیا حرکت دهد یا خیر.
  2. مطمئن شوید که کودک شما فضایی برای کاوش دارد که ایمن و تحت نظارت باشد. اکنون زمان آن است که خانه خود را برای محافظت از کودکان شروع کنید. در خانه خود قدم بزنید (یا بهتر است بگوییم خزیدن) و ببینید چه خطرات احتمالی ممکن است در سطح کودک شما باشد.
  3. زمانی که کودک چهار دست و پا است، کف دستان خود را پشت پای او قرار دهید. این او را تثبیت می‌کند و به او چیزی می‌دهد تا از زمانی که تازه خزیدن را یاد می‌گیرد، آن را کنار بزند.
روند یادگیری خزیدن در میان نوزادان متفاوت است زیرا آنها روشی را برای حرکت پیدا می کنند که مخصوص خود آنهاست.مقاله آموزش چهاردست و پا رفتن کودک را حتما بخوانید

از چه چیزی برای خزیدن کودک باید اجتناب کرد:

 

واکر کودک

آنها نه تنها به طور بالقوه خطرناک هستند، بلکه زمان تمرین روی زمین را برای یادگیری خزیدن محدود می کنند. واکرها همچنین می توانند رشد عضلات را مختل کنند.

گذراندن زمان زیادی در صندلی کودک و کریر نوزاد

نوزادان یاد می‌گیرند که چگونه خزیدن را بیاموزند، و بعداً زمانی که هر روز زمان زیادی برای بازی، حرکت و کاوش دارند، بلند می‌شوند تا بایستند و سپس راه بروند.

فشار دادن فرزندتان برای یادگیری خزیدن

تحت فشار قرار دادن کودک برای توسعه مهارتی که برای آن آمادگی ندارد در واقع می تواند روند یادگیری را کند کند.

چه زمانی باید نگران خزیدن باشم؟

مانند بسیاری از نقاط عطف رشد، خزیدن در هر نقطه از یک محدوده نسبتاً طولانی شروع می شود - از سن 5 تا 13 ماهگی، با نیمی از همه نوزادان در حدود 8 ماهگی شروع به خزیدن می کنند . 
 همچنین، اگر کودک کمی بزرگ‌تر یا سنگین‌تر از حد معمول سنش باشد، ممکن است دیرتر بخزد، زیرا فشار دادن روی چهار دست و پا و حرکت دادن وزن اضافی بدن برای نوزادان دشوارتر است. نوزادانی که نارس به دنیا آمده اند نیز ممکن است دیرتر بخزند.

در بیشتر موارد، از نظر جسمی هیچ مشکلی برای نوزادانی که دیر خزیدن دارند وجود ندارد. آنها ممکن است مشغول کار بر روی مهارت‌های دیگری باشند که برایشان جالب‌تر است، مانند یادگیری استفاده از دست‌هایشان برای فهمیدن نحوه کار اشیا. آنها ممکن است ترجیح دهند به جای کاوش از طریق حرکت، بنشینند و جهان را به صورت بصری یا لمسی (با دستان خود) کاوش کنند. به یاد داشته باشید، نوزادان، مانند بزرگسالان، ترجیحات و علایق متفاوتی دارند.

چند نکته واضح که باید به آنها توجه کرد:

  • پریزهای برق
  • سیم های برق
  • دروازه های کودک در تمام پله ها - بالا و پایین
  • قفل صندلی توالت
  • پایه های گیاهی (و همچنین سایر میزهای "نوعی")
  • گیاهان آپارتمانی در دسترس کودک
  • لوازم سمی نظافت منزل در دسترس نوزاد
  • گوشه های تیز روی میزهای قهوه خوری و میزهای انتهایی
  • چاقوهای شکننده که می توان آنها را گرفت یا کوبید

با ایمن سازی محیط کودک خود تا حد امکان، فضای مناسبی برای حمایت از مهارت های رشد و رشد سالم او ایجاد می کنید.

در این ویدیو  الگوی چهار دست وپا را در کودک شکل می دهد و که ابتدا باعث تشویق مهارت خزیدن در کودک شده وسپس به بهبود قدرت عضلات و تحمل وزن کمک می کند.با کمک اسباب بازی ها توجه کودک راجلب کنید


مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود