برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش جهت ها _ دست راست و دست چپ

چپ و راست و مفهوم دست چپ و دست راست ، معمولاً کلمات و وسایل ارتباطی برای گفتن مسیرها و چیزهای دیگر هستند. اگر کودک شما این مفاهیم را زود یاد نگیرد، کار را برای او سخت می کند. آنها حتی ممکن است وقتی با بچه های دیگر بازی می کنند احساس کنند که کنار گذاشته شده اند. پس جهت آموزش مفهوم چپ و راست به کودک خود جدی باشید و ویدئوها و مقاله های مام پلاس را برای دستیابی به روش های خلاقانه دنبال کنید...

اهمیت آموزش چپ و راست به کودک

 

همانطور که رشد کودک کوچک خود را مشاهده می کنید، متوجه می شوید که چیزهای زیادی وجود دارد که باید به کودک کوچک شما آموزش داده شود. حتی چیزهای ساده ای مانند آموزش چپ و راست به آنها گاهی اوقات به یک مصیبت بزرگ تبدیل می شود. مفهوم چپ و راست باید در سنین پایین به کودک شما معرفی شود. با این حال، بنشینید و استراحت کنید، زیرا راه‌ها و ابزارهای ساده‌ای وجود دارد که به کودک شما کمک می‌کند این را خیلی سریع یاد بگیرد. حتی اگر شما به عنوان والدین احساس می کنید این مفهوم برای کودک شما در سنین پایین بسیار دشوار است، ایده های فوق العاده ای وجود دارد تا مطمئن شوید که آنها بدون هیچ گونه سردرگمی یا مشکلی این موضوع را یاد می گیرند.

 

بهترین سن برای آموزش "چپ" و "راست" به کودک چه سنی است؟

 

 

سوالی که به طور طبیعی به ذهن شما می رسد این است که چه سنی برای کمک به تمایز چپ از راست ایده آل است؟ کارشناسان می گویند که بچه ها می توانند یاد بگیرند که چپ و راست را از سه سالگی تشخیص دهند. هرچه کودک شما زودتر با این مفاهیم آشنا شود، بهتر است تا بتواند مفاهیم دیگر را به سرعت یاد بگیرد. یکی از مهمترین قوانینی که باید در نظر داشته باشید این است که هرگز چپ و راست را با هم به کودک خود معرفی نکنید. اگر چپ را معرفی کردید، چند روز به آن پایبند باشید تا مفهوم آن خوب یاد بگیرد نه اینکه فوراً آن را با راست اشتباه بگیرد.

 

چند سوال متدوال در مورد دست راست و دست چپ

 

 

1. کودک من بین راست و چپ گیج می شود، آیا طبیعی است؟

 

بله کاملا طبیعی است. اگرچه کودکان می دانند با کدام دست غذا می خورند یا با کدام دست می نویسند، اما همچنان ممکن است گیج شوند. یادگیری این مفهوم مهم زمان می برد.

 

2. چه مدت طول می کشد تا فرزندم بین راست و چپ تفاوت قائل شود؟

 

بستگی به بچه دارد. هر کودکی منحصر به فرد است و زمان خود را برای یادگیری مفاهیم صرف می کند. بارها و بارها با حوصله به آنها آموزش دهید.

 

3. اگر کودک من دائماً  چپ و راست خود را اشتباه بگیرد، آیا می تواند نشان دهنده مشکل یادگیری باشد؟

 

لازم نیست. برای این نتیجه گیری عجله نکنید. حتی  پس از نوشتن منظم، نیز می توانید آن را بررسی کنید.

 

 

 

 


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود