برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
Polish_۲۰۲۲۰۱۱۲_۱۵۳۹۰۲۷۷۲.jpg

عادت های زنان مدرن و موفق

زن های مدرن و موفق درسرتاسر زندگی از یک سری الگوها و رفتارهای مشخصی برای پیشرفت بهره میگیرند که در این پست به توضیح برخی از مهم ترین این عادات میپردازیم.

مقدمه

 

در مقاله های پیشین به تفصیل توضیح دادیم که اهمیت امروزی بودن در این است که ما در امروز زندگی میکنیم و در هر نوع سبک زندگی عادت یکی از مهم ترین نقش ها را بازی میکند.
این مسئله آنقدر مهم است که منجر به تالیف کتاب هایی مانند قدرت عادت شده است. دراین مقاله قصد دارم شما را با عادت های مهمی که زنان موفق گفته اند آشنا کنم.

 

  • مطالعه میکنند

از مهم ترین مواردی که همیشه دربین خانم های باشخصیت و مدرن دیده میشود این عادت مهم یعنی مطالعه کردن است.

اپرا وینفری در این باره میگوید:

بعضی از زنان نقطه ضعفی در مقابل کفش ها دارند، من اگر لازم باشد می توانم پابرهنه راه بروم. من نقطه ضعفی در مقابل کتاب ها دارم.

البته مطالعه فقط منحصر به کتاب نیست. زنان مفید و موثر از هر چیزی که ذهن آن ها را پویا و فعال نگه دارد، خوششان می آید. شاید نکته ی امروز را در غزلیات حافظ دریافتند، شاید در سری داستان های ارباب حلقه ها، در یک مقاله خوب یا حتی روی برچسب تولید یک وسیله جدید.

مهم این است که آن ها عادت دارند روحشان را با اطلاعات تازه تغذیه کنند.

 

  • تکنیک های آرامسازی ذهن انجام میدهند

متاسفانه در مورد مدیتیشن هنوز هم اطلاعات زیادی آن طور که باید در جامعه ما وجود ندارد. اما این یکی از عادت های زن های مدرن و موفق است که مدیتیشن انجام دهند.

مدیتیشن فقط شامل نشستن در حالت لوتوس و ذکر اصوات خاص نمیشود بلکه مدیتیشن میتواند به امری دلالت کند که باعث آرامسازی ذهن شود.

به عبارت ساده زنان مدرن موفق خوب میدانند که چگونه کلید ذهنشان را بزنند و برای مدتی آن را رها کنند. با نقاشی، رنگ آمیزی یا همان مراقبه.

مهم تکنیک های آرامسازی ذهنشان است که آن هارا میدانند و مدام انجام میدهند.

 

  • همیشه در حال آموختن هستند

تیلور سوئیفت در یکی از مصاحبه هایش از استاد گیتارش نام برد و گفت هنوز هم درحال یادگیری است.

منظور من از درحال یادگیری بودن همین است زن های موفق خوشبختی را در رسیدن به نقطه ای از کمال و سپس توقف نمیدانند بلکه در هر نقطه که باشند بازهم میخواهند بهتر شوند و درحال یادگیری میباشند.

 

  • خلوت کردن با خود

هر زنی نیاز دارد که زمانی را با خود تنها باشد. این بسته به شخصیت است که در این زمان میخواهند چه کاری انجام دهند. کتاب بخوانند، بازی کنند یا اینکه هیچ کاری نکنند و از تکنیک ذهنی غوطه وری استفاده نمایند.

هیچ اشکالی ندارد که بعد از کارهای خسته کننده زیادی که داشته اید استراحت کنید و برای مدتی همه چیز را فراموش کنید. این کار با خوابیدن فرق دارد و بیشتر باعث افزایش عزت نفس (به دلیل احترام به خودتان) و خلاقیت (به دلیل رهایی از خستگی) میشود.

 

  • رسیدگی به ظاهر

شنل در این باره جمله جالبی دارد.اومیگوید:

زنی که به خود عطر نزند، آینده ای ندارد.

خانم های موفق همیشه عادت دارند به ظاهر خودشان رسیدگی کنند. آن ها هرگز با یک لباس چروک از خانه خارج نمیشوند چون آگاهند اولین پیامی که بیرون رفتن با چنین لباسی به دیگران مخابره می شود این است که شما برای خودتان ارزشی قائل نیستید.

بنابراین زنی که به ظاهر خودش رسیدگی نکند عملا انگیزه خاصی برای زندگی ندارد.

 

  • تقلید نکردن و خلاق بودن

بیلی آیلیش در آهنگ "copycat" به معنی فرد مقلد به همین موضوع تقلید پرداخته است و در جایی از متن آهنگ میگوید :

You’re italic, I’m in bold

تو ایتالیک (مورّب) هستی و من بولد (پررنگ)

دقیقا تفاوت بین افراد خلاق و افراد مقلد در همین است که افراد خلاق همیشه تفکری سازنده دارند که موجب پررنگ تر شدن آن ها نسبت به سایرین میشود و افراد مقلد هم همیشه افکار سطح پایین تقلیدی دارند که موجب وابسته و مورب و پوشالی دیده شدن آن ها میشود.

بیلی در جای دیگری از همین آهنگ با طنز و کنایه میگوید :

You better love me, ’cause you’re just a clone

از اونجایی که یه کپی از خودمی پس بهتره دوستم داشته باشی

و این همان چیزی است که یک زن مدرن برای زندگی کردن در دنیای امروز به آن نیازمند است خلاقیت دربیان هر نکته ظریفی و انجام هر کاری. برای زنان روز موفق این کار دیگر تبدیل به عادت و بخشی از شخصیت آن ها شده است.

 

  • تخیلی زنده دارند

زنان موفق از نیروی تخیل برای تصور چگونگی انجام کارهای مورد علاقیشان استفاده میکنند و عادت دارند که این کار را برای ارتقای خود انجام دهند. این درحالی است که زن های غیر موفق از نیروی تخلیشان برای این استفاده میکنند که خودشان را جای فرد موفقی قرار دهند.

جی.کی.رولینگ در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه هاروارد سخنرانی ای انجام داد و گفت:

ما برای تغییر دنیا به جادو احتیاج نداریم ما خیلی قبل از این تمام توانایی هایی که به آن احتیاج داشتیم را درون خود خود داشتیم، ما توانایی تخیل داریم.

این همان نیروی تخیلی است که زنان موفق از آن استفاده میکنند. نیرویی که خودشان و سپس دنیا را دگرگون خواهد کرد.

 

جمع بندی

 

امروز به چند عادت از مجموع عاداتی که زن های موفق از آن برای ارتقای خودشان استفاده میکردند، پرداختیم.

امیدوارم که این مطلب هم مورد اقبال شما واقع شده باشد.


لادن هاشمی

لادن هاشمی

علاوه بر مقاله نویسی ، به مطالعه و تحقیق در زمینه های ادبیات،فلسفه،روانشناسی و جامعه شناسی و هنر بسیار علاقمندم و آشپزی رو تازه شروع کردم و امیدوارم بتونم مطالب مفیدی باهاتون در اشتراک بذارم.

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود