برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
راز و رمز های یک ازدواج موفق وشاد -min.jpg

راز و رمز های یک ازدواج موفق وشاد

این مقاله دانش اساسی مربوط به رهبری یک ازدواج موفق و شاد را پوشش می دهد. کلیدهای یک ازدواج موفق وشاد به افراد کمک می کندتا درک بهتر و بیشتری از روابط داشته باشند . دوستان با ما همراه باشیدتا بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنید

راز ورمزیک ازدواج موفق وشاد

یک ازدواج شاداب درخششی از همبستگی ، خنده و صمیمیت است که در لحظه ملاقات با یک زوج خوشبخت آشکار می شود. برخی از عناصر یک ازدواج موفق وجود دارد که برای چشم آشکار است و برخی ما نمی توانیم آنها را ببینیم اما قطعاً وجود دارند.

این مقاله کلیدهای یک ازدواج موفق مرتبط با روانشناسی و درمان ازدواج را مختصر می کند.

وقتی در شادی عروسی غرق می شوید این باور که شما و شریک زندگی خود هرگز بعد از آن با هم زندگی نخواهید کرد این باور چالش برانگیز است.

اما به اشتراک گذاشتن زندگی خود با یک فرد دیگر می تواند چالش برانگیز باشد ، به ویژه اگر تجربه زیادی در رابطه نداشته باشید. ازدواج ها به تلاش ، فداکاری و محبت نیاز دارند ، اما برای رضایت واقعی و موفقیت هنوز به قدردانی احتیاج دارند.

در زیر به هشت عامل اساسی که باید برای باروری و شاد زیستن ازدواج خود به یاد داشته باشید اشاره شده است.

8عامل اساسی برای ازدواجی شاد

01. ارتباط بسیار مهم است.

زوجین باید افکار خود را با یکدیگر ابراز کنند ، در مورد مسائل چالش برانگیز صحبت کنند و با یکدیگر مودب باشند. شما و همراهتان باید راهی پیدا کنید تا از طریق یک بحث پیچیده سرگردان شوید ، حتی اگر به جای آن چیزی را زیر فرش بکشید.

در مورد احساسی که دارید صادق باشید ، اما وقتی صحبت می کنید ، مهربان و دلسوز باشید. تبدیل شدن به یک شنونده خوب و داشتن وقت برای در نظر گرفتن آنچه که شریک زندگی شما از شما می خواهد و انتظار دارد بخشی از یک گفتگوی خوب است. با برقراری ارتباط منظم و نه فقط در مورد مواردی مانند پرداخت ، خطوط تماس را باز نگه دارید. احساسات و ایده های خود را به اشتراک بگذارید.

02. ابتدا یکدیگر را اولویت بندی کنید

روابط رضایت بخش و سالم به زوج هایی نیاز دارد که اول منافع دیگران را جلب کنند. هر دو نیاز را برآورده می کنند زیرا هر دو این کار را انجام می دهند. مشکلات زمانی رخ می دهند که فقط یک نفر نیازهای شریک خود را برطرف می کند. وقتی این اتفاق می افتد یک نفر ناامید می شود در حالی که دیگری خوشحال است.

هر چند وقت یکبار محبت خود را به همراه خود در نظر می گیرید؟ آخرین باری که در مورد موضوعی بزرگ با آنها صحبت کردید و برای آنها کاری قائل بودید کی بود؟

اگر هریک از این عوامل در ازدواج شما وجود ندارد ، یا مطمئن نیستید که چگونه می توانید شخصیت خود را تقویت کنید ، از پیروی از توصیه های مشاور نترسید. یک درمانگر برای شرکا هم به افراد و هم به زوج ها کمک می کند تا انتظارات خود را درست برآورده کرده و با هم آشتی کنند.

03. برای تغییر همسر  خود تلاش نکنید

این چیزی است که زوج های  زیادی با آن مشکل دارند. آنها معتقدند که در صورت ازدواج یا حتی در شراکت جدی باید همراه خود را به تصویری از "شریک کامل" تبدیل کنند. باید بدانیم که هرگز قادر نخواهیم بود کسی را تغییر  دهیم. تغییر یک انتخاب شخصی است ، ما باید خودمان به عنوان انسان تصمیم بگیریم.

با این حال ، همانطور که آنها می خواهند تغییری ایجاد کنند ، ما باید از دوستان خود حمایت کنیم زیرا اگر چیزی وجود داشته باشد ، آنها هر دو به صورت جداگانه خطرناک یا مضر هستند. برای مشارکت ، باید گفتگوهایی انجام شود و توصیه هایی ایجاد شود.

04. خود و همراه خود را بشناسید

حقیقت تأسف بار این است که اکثر افراد زمان بیشتری را صرف تلاش برای یادگیری نحوه عملکرد تلفن همراه خود می کنند تا نحوه عملکرد شخصیت یا نحوه عملکرد شریک زندگی خود. از طریق طیف وسیعی از ویژگی ها و عادات ، همه ما به ویژه افراد قابل شناسایی و پویا هستیم. هر چه خود و شریک خود را بهتر بپذیریم ، احتمال اصطکاک کمتر وجود دارد.

در حقیقت ، هرچه درک شریک زندگی ما و نحوه درک آنها از زندگی روزمره بیشتر باشد ، پیوند ما با آنها عمیق تر است. در مواقع تنش ، دلبستگی عمیق سود می رساند زیرا به فرد کمک می کند بهتر بفهمد که همدم ما از کجا آمده است و بنابراین ، دلسوز و فهمیده تر است.

05. همراه خود را با هیچکس مقایسه نکنید

این یک نابود کننده ازدواج است. بدانید که تنها یک نفر از ما وجود دارد و با ویژگی ها و ضعف های خود ، حتی با استعدادها و استعدادهای فوق العاده ، همه ما منحصر به فرد هستیم. در مقابل ، هیچ چیز غالب نیست. این فقط به تضعیف روحیه همسرتان و تضعیف آن کمک می کند.

این باعث ایجاد حسادت و تلخی می شود زیرا همسرتان را با فردی برابر می دانید که ظاهری زیبا تر یا خلاق تر دارد. مجدداً ، اگر شما دوستی خود را با دیگری مرتبط کنید ، فقط نتیجه گیری می کنیم زیرا هیچ کس نمی فهمد پشت این درهای بسته چه می گذرد.

06. با شریک خود اعتماد ایجاد کنید

مشاور ازدواج و محقق جان گاتمن دریافته است که آسیب شدید به ازدواج انتقاد ، بی اعتنایی ، دفاع و سنگسار است. هرچه رفتارهای مخرب دیگر در یک زوج دخیل باشد ، احتمال جدایی آنها بیشتر است.

سالها تحقیق و مشورت با شرکا ثابت کرده است که شرکایی که در کنار هم هستند می دانند چگونه بدون خشونت مبارزه کنند و مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرند. هر دوی آنها تمایل بیشتری برای واکنش فوری به نیازهای یکدیگر برای ایجاد و رفع رابطه پس از جنگ دارند.

07. با شریک زندگی خود خوش بگذرانید و در کنار هم خوشحال باشید

این اجباری است ، بنابراین نمی توانید همه چیز را خیلی شخصی بگیرید. تحقیقات نشان داده است که گاهی شوخی با یکدیگر یکی از کلیدهای یک ازدواج طولانی و کامل است. این تحقیق نشان داد که به یاد آوردن سرگرمی متقابل تأثیر مفیدی بر دوستی دارد.

با این حال ، یک چیز ، با قرار دادن همسر خود یا تحقیر یا بی ادبی ، وانمود نکنید که خنده دار هستید ، این مناسب نیست ، و شما را به مشکل می رساند. فعالیت هایی را که برای آنها سرگرم کننده است بیابید و آنها را با شریک خود انجام دهید. حداقل یک بار در هفته اولویت را برای انجام یک کار خوب قرار دهید.

08. بیاموزید که یکدیگر را ببخشید

همه افراد اشتباه می کنند. شوهر شما می تواند به احساسات شما آسیب برساند یا کاری انجام دهد که شما را ناراحت کند ، که ممکن است شما را ناراحت و حتی عصبانی کند. اما کنار آمدن با احساسات خود ، رها کردن آنها و ادامه دادن ضروری است. به تجسس گذشته ادامه ندهید. روابط بلند مدت مراحلی را پشت سر می گذارد و شما گاهی اوقات به خوبی با هم کنار می آیید و گاهی اوقات اینطور نیست.

اگر خود را متأهل شاد می نامید ، این یکی از ویژگی هایی است که ازدواج شما موفق است. همه ما می دانیم که حفظ روابط ، به ویژه ازدواج ، چقدر دشوار است. این شامل کار سخت و سازش زیادی است. اما برخی از ویژگی های ازدواج موفق وجود دارد که همیشه وجود دارد و این همان چیزی است که ما امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

این که بتوانید یک ازدواج موفق را حتی پس از سوار شدن برقطار مشکلات  حفظ کنید ،ستودنی است.

هیچ ازدواجی وجود ندارد که دعوا ، درام و جدایی نداشته باشد. همه ازدواج ها ، در واقع ، مسائل مشترکی است که همه زوج ها در مورد آن دعوا می کنند .

کلید اصلی این است که حتی پس از آن همه افت ، چند زوج مایل به امتحان کردن هستند. این یک ازدواج موفق است. بنابراین ازدواج موفق دقیقاً چیست؟

برای کمک بهتر به شما ، در اینجا 12 ویژگی یک ازدواج موفق آورده شده است.

12ویژگی برای ازدواج موفق

1. آنها می نشینند و مسائل را با هم حل می کنند

زوجین می نشینند و مسائل را حل می کنند
همه زوج های متاهل مشاجره و سوء تفاهم دارند. یکی از ویژگیهای یک ازدواج موفق ، برقراری ارتباط باز بین این دو است.

زوج هایی که دور هم می نشینند و مسائل خود را حل می کنند به جای این که اجازه دهند اوضاع پیچیده تر شود ، به احتمال زیاد در ازدواج خود شادتر خواهند بود.

&&داشتن بحث های سالم و گوش دادن به دیدگاه یکدیگر یکی از ویژگی های یک ازدواج موفق است.


2. آنها از یکدیگر حمایت می کنند

زوج های متاهل می توانند اهداف حرفه ای متفاوتی داشته باشند. آنها ممکن است متعلق به یک سابقه حرفه ای مشابه نباشند ، و همچنین ممکن است یکی از شرکا در مورد نوع کاری که همسرش انجام می دهد اطلاعات زیادی نداشته باشد.

انچه اهمیت دارد این است که هر دو از اهداف یکدیگر حمایت می کنند و در عوض یکدیگر را بالا می برند.

&&زوجین در یک ازدواج موفق به یکدیگر انگیزه می دهند و برای دستیابی به اهداف دیگران با هم همکاری می کنند. شاد بودن در موفقیت همسرتان یکی از مهمترین ویژگی های 12 ویژگی یک ازدواج شاد است.

(آنها باد زیر بالهای یکدیگر می شوند.)

3. آنها می دانند که در آینده چه می خواهند

زوج هایی که در یک ازدواج موفق زندگی می کنند ، دیدگاه روشنی از موقعیت خود در آینده دارند. آنها درباره آینده مشترک خود بحث می کنند و تصویری واضح از نحوه گذراندن زندگی مشترک خود دارند.

این نیز نتیجه ارتباطات روشن است. تصمیم گیری در مورد آینده با هم نشانه یک ازدواج سالم است .

&&آنها آینده خود را با هم برنامه ریزی می کنند که شامل سرمایه گذاری ، خرید خانه ، زمان بازنشستگی و کنار گذاشتن پول در صورت نیاز کودکان برای تحصیل است.آنها بعد از بازنشستگی برنامه های سفر را با هم می سازند و تصمیم می گیرند که در سنین بالا در کجا می خواهید مستقر شوید.

4. پایه محکمی از اعتماد وجود دارد

یک ازدواج موفق بر اساس اعتماد شکل می گیرد
اعتماد پایه و اساس هر رابطه ای است. ازدواج هایی که بر اساس ستون های اعتماد بنا شده اند ، به سختی متزلزل می شوند. وقتی هر دو همسر به یکدیگر اعتماد می کنند ، به طور خودکار حس تفاهم بین این دو به وجود می آید. این منجر به سوء تفاهم کمتر و دعوا بر سر مسائل اعتماد می شود.

&&وقتی هر دو به یکدیگر اعتماد دارید ، تمایل دارید که بیشتر با یکدیگر به اشتراک بگذارید و این باعث می شود هر دوی شما بیشتر نزدیک شوید. اعتماد یکی از پایه های 12 ویژگی یک ازدواج موفق است

5. آنها ابتدا بهترین دوستان هستند

بودن بهترین دوستان یکی از ویژگی های ازدواج است . تنها زمانی که هر دو بهترین دوستان هستید و به یکدیگر اعتماد دارید ، می توانید خود باشید. در یک ازدواج ، همسران که بهترین دوستان هستند به یکدیگر تکیه می کنند و تقریباً همه چیز را به اشتراک می گذارند.

آنها عمیق ترین و تاریک ترین ترسهای خود را با یکدیگر و همچنین شادترین لحظات خود به اشتراک می گذارند. آیا آنها خوشبخت ترین زوج های متاهل نیستند؟

&&آنها می توانند هر چیزی را بدون تفکر یک بار دیگر به یکدیگر بگویند. هیچ ترس ، تردید یا ناامنی در رابطه وجود ندارد. مانند رودخانه جریان دارد.

6. آنها برای یکدیگر سازش می کنند

ویژگی اصلی ازدواج سازش است . در یک ازدواج موفق ، هر دو همسر یکدیگر را در اولویت خود قرار داده و برای یکدیگر سازش می کنند. این امر باعث خوشحالی یکدیگر و احترام به نیازهای آنها می شود. تنها زمانی که این سازش به عنوان بار احساس نشود ، موفق است.

&&سازگاری بعد از ازدواج عادی ترین چیز است و در اولین سال ازدواج خود متوجه می شوید که چگونه باید خود را وفق دهید. هر دو شریک در یک ازدواج موفق برخی را ترک می کنند و برخی را به دست می آورند. آنها از فداکاری های کوچک گله نمی کنند و شکایت نمی کنند ، در عوض از یکدیگر قدردانی می کنند و برای آن احترام قائل می شوند.

7. به یکدیگر احترام می گذارند

برای موفقیت در ازدواج احترام ضروری است
زنانی که به عقاید و تصمیمات یکدیگر احترام می گذارند ، بیشتر در ازدواج شاد هستند. برابری یکی از عوامل احترام به همسر است. وقتی با همسرتان به طور مساوی رفتار می کنید و او را در تصمیمات خود یکسان می دانید ،

&&هر دو به یکدیگر احترام بیشتری می گذارید. احترام به همسر یکی از ویژگی های ضروری یک زوج خوشبخت است.

8. آنها یکدیگر را می بخشند

همسران ممکن است در ازدواج دچار اشتباه شوند. برخی از اشتباهات می توانند کوچک باشند مانند صرف نکردن زمان کافی ، اولویت دادن به کار و غیره ، در حالی که برخی اشتباهات می توانند بزرگ باشند مانند خیانت به همسر. به عنوان یک انسان ، ما باید مرتکب اشتباه شویم.

گاهی اوقات ، یکی از همسران مرتکب اشتباه بزرگی می شود و این در مورد دیگری است که تصمیم می گیرد در این مورد چه کاری انجام دهد. در آن زمان آنها یک انتخاب دارند - ازدواج را ببخشند یا پایان دهند.


&&زوج هایی که شریک زندگی خود را بخشیده اند و به آنها فرصت دیگری داده اند ، ثابت شده است که در ازدواج شادتر هستند.

9. آنها همیشه جرقه را ادامه می دهند

هنگامی که آنها در سن 30 تا 60 سالگی بودند ، هنوز جرقه را روشن می کنند. چنین زوج هایی همیشه می دانند چگونه به روابط خود چاشنی ببخشند و جرقه را ادامه دهند.

برای زوجین ، مهمترین عناصر یک ازدواج موفق عناصری هستند که ازدواج را ادامه می دهند ، یکی از آنها عشق است. زوجین در یک ازدواج موفق هرگز عاشق نمی شوند . اگر چنین کنند ، همیشه راهی برای بازگشت به یکدیگر پیدا می کنند.


&&فراز و نشیب در ازدواج اجتناب ناپذیر است ، اما ویژگی اصلی یک ازدواج موفق نحوه برخورد زوجین با فراز و نشیب ها و در این راه است که چگونه ازدواج خود را قوی تر می کنند.آنها همیشه جرقه را زنده نگه می دارند

10. آنها با هم رشد می کنند

هیچ رابطه و ازدواج کامل نیست. هرچه بیشتر در ازدواج سرمایه گذاری کنید ، بیشتر با هم رشد می کنید. روابط زمان می برد تا تکامل یابد و با گذشت زمان قوی تر شود. حفظ کینه های گذشته فقط ازدواج شما را عقب می اندازد و آن را بیشتر مسموم می کند .

&&تنها زمانی که هر دو همسر مایل باشند از اشتباهات خود درس بگیرند و در زندگی مشترک با یکدیگر رشد کنند ، می توانند از آن عبور کرده و بر ساختن آینده ای مشترک تمرکز کنند.

11. پشتکار و تعهد

در ازدواج ها ، پایین ترین موقعیت ها وجود دارد که همچنان ادامه خواهد داشت. گاهی اوقات احساس می کنید از ازدواج منصرف شده اید و ایمان خود را نسبت به یکدیگر از دست داده اید. در آن زمان ، آن زوج هایی که پشتکار دارند و برای نجات ازدواج خود به سختی تلاش می کنند ، آنهایی هستند که می توانند بر موانع ازدواج غلبه کنند.

تسلیم شدن در ازدواج یک راه آسان است.

&&اگر واقعاً خواهان یک ازدواج طولانی و موفق هستید ، پشتکار ویژگی بارز ازدواج است که هر دو همسر باید داشته باشند. هر دو همسر باید متعهد به ازدواج باشند.

12. قدر یکدیگر را می دانند

 این دوازدهمین نکته در 12 ویژگی ازدواج موفق ما است ، اما این مهمترین آن است. همسران در یک ازدواج موفق همیشه تلاش های یکدیگر را تصدیق می کنند.

آنها از یکدیگر قدردانی می کنند و تمام تلاش خود را می کنند تا مسئولیت ها را تقسیم کرده و به صورت تیمی با هم کار کنند. قدردانی از یکدیگر به تقویت روحیه یکدیگر کمک می کند و همسران احساس می کنند که دوست دارند و خوشحال هستند که تلاش های آنها مورد تایید شما واقع شده است.


 
اگر ویژگی های فوق یک ازدواج موفق باعث شد در فکر ازدواج خود لبخند بزنید ، این نشان می دهد که شما تا کنون ازدواج موفقی داشته اید. این مهم است که ثابت ، متعهد و جریان باز ارتباطات بین شما دو نفر باشد.

به جای حفظ کینه ، راه حلی برای مشکل پیدا کنید و همه چیز را مرتب کنید. چیزی نیست که قابل اصلاح نباشد همیشه به یاد داشته باشید که شما هر دو انسان هستید و ممکن است اشتباه کنید. نحوه برخورد با شما و تلاش برای موفقیت در ازدواج مهم است.

 

سوالات متداول
چه چیزی باعث ایجاد یک ازدواج قوی می شود؟
ازدواج زمانی قوی می شود که همسران از سطحی از درک برخوردار باشند و حتی اگر صحبت نمی کنند بتوانند ارتباط برقرار کنند. آنها به سطح متفاوتی از ارتباطات دست پیدا می کنند و مایلند از یکدیگر حمایت کنند ، خواه در کارهای خانه یا آرزوهای شغلی.

سه عنصر کلیدی در هر رابطه موفق چیست؟

سه عنصر اصلی عبارتند از اعتماد ، احترام متقابل و ارتباطات که در طولانی مدت یک رابطه را بسیار موفق و قوی می کند.

عناصر یک رابطه قوی چیست؟

عناصر یک رابطه قوی زمانی هستند که زن و شوهر در سخت ترین مواقع دست یکدیگر را می گیرند و به مصالحه به عنوان قربانی نگاه نمی کنند. همه کارها را با عشق انجام می دهند.

اساس یک رابطه چیست؟

هر رابطه ای باید بر اساس اعتماد ، احترام ، تعهد ، درک ، حمایت و در نهایت عشق به وجود آید. در متن مقاله  12 ویژگی ازدواج موفق قرار داده شده است.


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود