برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ماز چیست ؟ بیش از 10تمرین ماز جذاب در کاردرمانی ذهنی کودکان

ماز یا مسیر پیچیده یکی از تمرین های ثابت در کاردرمانی ذهنی کودکان است . شاید برای شما جالب باشد بدانید که در این تمرین چه اهدافی از کاردرمانی کودکان گنجانده شده است . یا بخواهید چند نمونه ماز ساده و پیچیده دانلود کنید. پس با ما همراه باشید .

ماز چیست ؟ 

 

بازی ماز برای کودکان یکی از سرگرمی‌هایی است که بسیار مورد توجه کاردرمانگران و کودکان قرار گرفته است. در حالی که حل ماز می‌تواند یک سرگرمی و چالش بسیار جذاب برای کودک باشد؛ به تقویت بسیاری از مهارت‌های او نیز کمک می‌کند.

 

yes►► دیدن تصاویر کاربرگ ماز پیش دبستانی 

 

کاردرمانی کودکان و ماز

 

  • ماز چیست ؟

  •  

به یک مسیر یا مجموعه‌ای از مسیرها که به هدف منتهی می‌شوند، ماز گفته می‌شود. این کلمه برای توصیف پازل‌هایی که جهت حل آن باید مسیر درست را انتخاب کرد استفاده می‌شود. همچنین کلمه ماز برای الگوهای غیر شاخه‌ای ساده و یکنواخت که دارای چندین لایه هستند بکار می‌رود. بازی پرپیچ‌وخم ماز نوعی بازی پازل گونه است که در آن یک بازیکن برای رسیدن به یک هدف یا مکان خاص در مسیرهای پیچیده و شاخه‌ای حرکت می‌کند.

بازی ماز در سطح مختلفی از ساده تا سخت طراحی می‌شود. به مازی که از یک مسیر یکپارچه تشکیل شده باشد ماز ساده و بازی مازی که دارای مسیرهای چندگانه و بسیار باشد بازی ماز سخت گفته می‌شود. معمولاً دیواره‌ها و مسیرهای بازی ماز ثابت هستند اما گاهی اوقات در بازی ماز سخت ممکن است دیوارها و مسیرها تغییر کند و مسیری که تا چند لحظه قبل باز بود اکنون بسته باشد.

 

این تمرین چگونه میتواند به کاردرمانی کودکان کمک کند ؟

 

افزایش صبر و استقامت در افراد و بهبود فرایندهای شناختی کودک تنها بخشی از فواید بازی ماز برای کودکان و بزرگ‌سالان است. تمرین ماز برای کودکان هماهنگی دست و چشم کودک را بهبود بخشیده و می‌تواند در تقویت هوش و حافظه‌ وی نیز مؤثر باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع بازی ماز برای کودکان پیش دبستانی و فواید آن صحبت کنیم. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

 

انواع بازی ماز برای کودکان پیش‌دبستانی

فواید بازی ماز برای کودکان

 

انواع بازی ماز برای کودکان پیش‌دبستانی و تمرینات کاردرمانی کودکان 

 

  •  گوی در ماز: حل این ماز به چابکی و چالاکی کودک شما وابسته است چراکه در آن باید یک توپ را در هزارتو هدایت کرده و به هدف برساند.
  • ماز همیلتون: در این بازی ماز باید یک مسیر همیلتونی منحصربه‌فرد را پیدا کنید.
  • ماز خطی یا راه‌آهنی: مازی که در آن مسیرها مانند یک راه‌آهن با تغییر مسیر در تقاطع ها ظاهر می‌شوند. افرادی که می‌خواهند این‌گونه مازها را حل کنند تنها باید رو به جلو حرکت کنند. ماز راه‌آهنی معمولاً تنها یک مسیر برای ورود و خروج دارد.
  • مازهای حلقه و تله: این بازی ماز ساده برای کودکان شامل درهای یک‌طرفه است. این درها ممکن است شما را به مسیر درست هدایت کنند یا تله‌هایی را ایجاد کنند که شما را از مسیر درست منحرف می‌کنند و به نقطه‌ی آغاز می‌رسانند. ممکن است بازیکن از همان دری که وارد شده، سر در نیاورد، بنابراین احتمال برخورد به بن‌بست وجود دارد.
  •  ماز عدد: مازی که از اعداد برای تعیین جهش‌های یک مسیر استفاده می‌کند. برای حل این ماز می‌توانیم از مسیرهای ضربدری و متقاطع عبور کنیم.
  •  ماز تصویری: نوعی ماز استاندارد که وقتی تکمیل شود، تصویری خاص را تشکیل می‌دهد.
  •  ماز مانع: این بازی ماز سخت است چراکه بازیکن باید با تغییر جای موانع، مسیر ماز را آشکار و تکمیل کند.
  • ماز منطقی: این‌گونه مازها درست مانند مازهای معمولی هستند فقط این که با قوانین مشخصی مسیرهای حرکت را محدود می‌کنند.
  • مازهای چندبعدی: این مازها عموماً شامل سه یا تعداد بیش‌تری بعد هستند. ماز پل دار، سه‌بعدی است و بعضی از غارهای طبیعی هم نمونه‌ای از ماز سه‌بعدی هستند. هر مازی را می‌توان بدون تغییر دادن توپولوژی آن، به یک ماز چندبعدی تبدیل کرد.

 

 

 

بازی ماز چه کمکی به کاردرمانی کودکان میکند ؟

 

یکی از بهترین بازی های فکری، بازی با مازها maz یا مسیریابی مارپیچ می باشد .لذا توصیه اکید می شود متناسب با سن کودک خود از مبتدی تا پیشرفته نسبت به انجام این بازی بپردازید.نقش سرعت عمل و دقت را نیز مدنظر قرار دهید با نظارت بر عملکرد کودکان از تعداد سعی کودک در انتخاب مسیر صحیح ویا غلط( برخورد با بن بست) ،دقت و سرعت ، عدم برخورد خط به دیواره های جانبی مسیر ، یادداشت برداری نمایید و در مدت یک ماه نتایج را بررسی و بایگانی نمایید.

 

نکته : 

در سنین ۳ سال به بالا شروع خوبی برای این بازی می باشد.

بازی با مازها می تواند تجسمی ( بوسیله بازی ) و یا بطور مجازی کامپیوتری و یا تصویری( کتاب) باشد.

 

 

 وقتی کاردرمان کودکتون میگه تمرین ماز رو انجام بدید شما باید چجوری یک ماز رو حل کنید؟

 

  • الف) مدادی مناسب برای کودک تهیه کنید. ترجیحاً مداد رنگی، تا از رنگ خطوط اصلی مازها قابل شناسایی باشد.
  • ب) کودک را راهنمایی کنید تا در هنگام کشیدن خطوط در بین مازها از برخورد خطوطش با دیوارمازها جلوگیری کند یعنی حتی الامکان سعی کند به دیواره ها برخورد نکند و در وسط مسیر حرکت کند.
  • راهنمایی :
  • اگر می توانید روی کاغذهای سفید و بزرگ خطوطی موازی از هم به فاصله های ۱ سانتی متر بکشید و کمی با کودک تمرین کنید تا درست در بین خطوط حرکت کند، مثلاً بگویید این خطها مثل یک خیابان هستند که ما با ماشین بین آنها حرکت می کنیم، نباید ماشین به این خط ها بخورد و با آن تصادف کند. می توانید خطوطی بین ۵/۱ سانتی متر تا ۵/۰ سانتی متر یا کمتر نیز بکشید و بین آنها هم تمرین کنید.
  • ج) امکان دارد کودک در پیدا کردن راه خروجی هر ماز دچار مشکل شود و چندین بار آزمون و خطا کرده و خطوط مختلفی بکشد و پاک کند. به یاد داشته باشید که هدف اصلی ما، تمرین برای کنترل عضلات دست و هماهنگی چشم و دست می باشد. لذا پیدا کردن راه خروجی ، هدف ثانوی کتاب است. جستجو را بدون هیچ توضیحی به عهدۀ خود کودک بگذارید.
  • د) اگر بخواهید نتیجۀ بهتر و کاملتری کسب کنید می توانید بازی با مازها را به روشهای مختلفی انجام دهید، مثلاً از روی مازهای ابتدایی که بزرگتر و ساده تر هستند چند کپی تهیه کنید.

 

  • ایده شماره یک : 

یک قوطی رنگ انگشتی یا گواش تهیه کنید و بگذارید کودک با انگشت سبابه درون مازها حرکت کند و به نقطۀ پایان برسد ، در عین حال به او بگوید که مراقب باشد رنگ از دیوارۀ اطراف ماز بیرون نزند یا به کناره ها برخورد نکند.

 

  • ایده ی شماره دو : 

در تمرینی دیگر می توانید مقداری چسب مایع و کاموا به کودک بدهید و در قالب یک بازی جذاب بخواهید که پس از پیدا کردن مسیر یا بخشی از مسیر ، بوسیلۀ چسب، کاموا را مثل یک قطار روی مسیر خروجی بچسباند. مراقب باشد که درست در وسط خطوط حرکت کند.

 ویدئوی این تمرین در بخش کاردرمانی کودکان 

این تمرین ها بیشتر برای مازهای بزرگ و با فواصل زیاد کاربرد دارد و برای مازهای پیچیده و با فاصلۀ کم بهتر است مداد رنگی استفاده شود. اکثر کودکان پیش دبستانی و سالهای ابتدایی دبستان بدلیل عدم کنترل بر ماهیچه های کوچک دست وقتی یک نقاشی را رنگ می کنند از خطوط محیطی و کناری بیرون می زنند و نمی توانند با دقت، یک شکل را رنگ آمیزی کنند. تمرین های  بازی با مازها  با افزایش و تقویت هماهنگی چشم و دست بهترین راه برای حل این مشکل می باشند به شرطی که در حد کافی تمرین و تکرار شود .

 

 کاردرمانی کودکان و ماز حرکتی

 

مسیر  درکی حرکتی بسازیم ؟

روش خلاقانه و ملموس تر بازی با مازها درست کردن ماز در خانه با استفاده از وسایل  ساده در خانه مثل بالش ها و وسایل اسباب بازی کودک است که کودک بتواند مسیر خود را با رفتن بین آنها مسیر یابی کند. مثلا برای رسیدن به عروسک یا ماشین دلخواهش مسیر مشخص کنیم و دو طرف مسیر را با بالش  تعیین کنیم . از کودک بخواهیم با عبور از بین بالشها  مسیر  رسیدن به اسباب بازی خود را پیدا کند. با این کار کودک هم مسیر یابی را تمرین کرده و هم خلاقیت استفاده از وسایل ساده و کار با آنها را می آموزد. بازی با مازها را می توان از ساده با یک خط کوتاه شروع کرد و تا مسیر های پیچیده تر ادامه داد.

 دیدن ویدئوی تمرین در بخش کاردرمانی کودکان 

 

 

فواید بازی ماز برای در کاردرمانی کودکان

 

بعضی از فواید ماز برای کودکان عبارت‌ است از:

  • . تقویت حل مساله

ماز به کودک شما کمک می‌کند تا روی مهارت‌های اجرایی خود مانند برنامه ریزی و ایده پردازیِ استراتژی‌های مختلف (مثلاً از ابتدای ماز شروع به حرکت کند یا از انتهای آن شروع به حرکت کرده و در واقع به عقب برگردد) کار کند.

یکی از درس‌های کلیدی ماز برای کودکان پیش‌دبستانی، ساختن استراتژی‌ها و سیاست‌های دفاعی یا برنامه ریزی شده برای یک وضعیت پیش رو است. حتی یک ماز ساده برای کودکان این امکان را فراهم می‌سازد تا روی مهارت و عملکرد اجرایی خود کار کنند. مثلاً برای حل ماز در یک کتاب بازی ماز می‌توان به‌جای شروع کردن بازی از اول آن را از آخر به اول انجام داد.

  • تقویت کنترل‌ حرکتی

برای حل ماز در یک کتاب بازی ماز، کودک شما نیاز دارد تا مداد خود را بدون برخورد به خطوط سیاه در ماز پیش ببرد. درسی که در اینجا می‌آموزد این است که برای دستیابی به دستاوردها به‌جای عجله کردن باید حسابی وقت بگذارد. تمرین ماز برای کودکان سبب افزایش کنترل ابزار نوشتن در دست می‌شود. زمانی که کودک تلاش می‌کند تا کم‌تر با خطوط سیاه برخورد کند صحیح و خوش‌خط نوشتن را نیز تمرین می‌کند. حل کردن ماز برای کودکان پیش‌دبستانی با نوشتن صحیح کلمات و حروف همراه خواهد بود و می‌تواند به‌عنوان تمرینی برای خوش‌خط شدن بکار رود.

توجه : کنترل حرکتی خوب به کودک کمک می‌کند تا دستخط خوانا و خوبی داشته باشد.

  • درجه‌بندی یک فعالیت

مازها را می‌توان به مراحل مختلف تقسیم کرد. به عنوان مثال، ابتدا کودک خود را تشویق کنید تا با حرکت دادن انگشت خود در مسیر حرکت کند. سپس یک مداد و در مرحله‌ی بعد یک مارکر را به کودک دهید تا ماز را حل کند. این به کودک شما کمک می‌کند تا پیچ و خم‌های مشابه را سه بار پی در پی حل کند که در نتیجه باعث می‌شود خیلی بیشتر در این مهارت قوی شود.

مشاهده ی ویدئوهای برنامه ریزی حرکتی  در کاردرمانی کودکان  

  • تقویت مهارت‌های دیداری

در ماز؛ برای یافتن راه حل‌های احتمالی، کودک مجبور است تا از چشم خود برای مشاهده‌ی دقیق کاربرگ استفاده کند. ردیابی دیداری یک مهارت عالی است که برای خواندن و نوشتن استفاده می‌شود. زیرا همانطور که می‌دانید هم برای خواندن و هم برای نوشتن نیاز است تا از سمت راست کاغذ به سمت چپ اسکن کنیم. این مهارت فوق‌العاده مهم است و به کودک کمک می‌کند تا مشکل را به‌طور کامل درک کند و سپس به حل آن بپردازد.

 

 مشاهده ی تمرینات بیشتر بهبود مهارت های بینایی در کاردرمانی کودکان 

 

  • بهبود دست‌خط

قبل از اینکه کودک شما برای نوشتن آماده شود، لازم است دست و انگشتانش آماده شوند. یک سری ماهیچه‌های کوچک در دست و انگشتان او وجود دارند که باید برای کمک به نوشتن آماده باشند. فعالیت‌های حرکتی ظریف، مانند حل ماز بهترین راه برای کمک به رشد این عضلات است.

 مشاهده ی ویدئوهای کاردرمانی کودکان برای بهبود دستخط و مداد گرفتن

حل کردن ماز برای کودکان پیش‌دبستانی سبب افزایش کنترل ابزار نوشتن در دست شده و می‌تواند تمرینی برای صحیح و خوش‌خط نوشتن باشد.

  • . تقویت اعتماد به نفس

مازها فعالیت‌های حرکتی بسیار خوبی برای تقویت اعتماد به نفس کودک‌تان هستند. در ابتدای کار برای اینکه به حفظ اعتماد به نفس او کمک کنید؛ از کودک خود بخواهید تا با یک ماز ساده شروع کند. سپس با بالا رفتن مهارت او در هر مرحله مازهای پیچیده‌تری را در اختیار او قرار دهید.

علاوه بر این‌ها حل ماز صبر و استقامت و تحمل کاری کودک را افزایش می‌دهد و به آن‌ها پاداش کار را می‌آموزد. به علاوه برای بهبود هماهنگی چشم و دست نیز تمرینی فوق العاده است.

کودکان در سنین رشد قدرت یادگیری فوق‌العاده‌ای دارند لذا عاقلانه نیست که این فرصت را از دست بدهند .بچه‌ها عاشق پازل هستند و ساعت‌ها می‌توانند به بازی بپردازند بنابراین بازی ماز، پازل یا هر بازی دیگری که سبب فعال کردن مغزشان شود می‌تواند در تقویت عملکرد مغزی کودک مؤثر باشد. تمرین ماز برای کودکان در بهبود مهارت‌های جسمی و ذهنی کودک مؤثر خواهد بود.

چند سوال رایج  : 

 

  • ماز چگونه به مغز کمک میکند ؟ کاربرد ماز در روانشناسی چیست ؟

پیچ و خم ها مهارت های شناختی کودکان را بهبود می بخشد . آنها مانند تمرینات تقویت مغز عمل می کنند. در حین حل آنها، کودکان را به فکر، استدلال و یادآوری وادار می کند. دستیابی همزمان به همه اینها، حافظه آنها را تقویت می کند، تمرکز آنها را تقویت می کند و سطح تمرکز ذهنشان را تا حد زیادی افزایش می دهد.

  • آیا مازها تمرکز را بهبود می بخشند؟

مازها یک فعالیت شناختی محبوب هستند .

آنها چندین ساختار مغز و حوزه های شناختی را درگیر می کنند که می توانند به عنوان تمرینات تناسب اندام مغز خوب باشند. توجه پایدار (تمرکز)، ردیابی بصری و مهارت های بصری فضایی و کنترل اجرایی در این فعالیت دخیل است.

  • چه بخشی از مغز به حل ماز کمک می کند؟

هیپوکامپ بخش قدیمی‌تری از مغز است، یعنی از دیدگاه تکاملی. این نقش کاملاً خاص را ایفا می کند تا به ما امکان می دهد محیط خود را درک کنیم و مکان های دیدنی مختلف را در جای خود قرار دهیم. مازها برای سال ها در تحقیقات علمی، عمدتاً در مطالعات با جوندگان مورد استفاده قرار گرفته اند.

  • هدف از پیچ و خم ها چیست؟

مازها اساساً پنج هدف ممکن دارند: فرار، گرفتن جایزه، ردیابی یک مسیر، استعاره بودن، صحنه بودن. فرار: تا حد زیادی رایج ترین هدف یک پیچ و خم این است که بازدید کننده را برای یافتن وسیله ای برای عبور و فرار به چالش بکشد. این در مورد پیچ ​​و خم های مداد و کاغذ و بیشتر پیچ و خم های پرچین صدق می کند.

  • اگر در حل پیچ و خم ها مهارت داشته باشید به چه معناست؟

پیمایش در پیچ و خم از طیفی از مهارت های شناختی کلیدی از جمله یادگیری فضایی و حافظه، حافظه کاری، تصمیم گیری و توانایی استدلال کلی استفاده می کند . انسان ها از نظر سطح مهارت های شناختی و در نتیجه توانایی آنها در حل پیچ و خم ها با هم تفاوت دارند.

  • از پیچ و خم ها چه می آموزید؟

برای کودکان، تکمیل پیچ و خم ها راهی عالی برای تقویت مهارت های حل مسئله آنهاست . حل پیچ و خم ها نیز صبر و پشتکار آنها را افزایش می دهد و به آنها در مورد پاداش کار می آموزد. مازها همچنین می توانند به بهبود فرآیندهای فکری شناختی کودک کمک کنند. حل پیچ و خم ها برای بهبود هماهنگی دست و چشم فوق العاده است.

  • بزرگترین هزارتوی دنیا کجاست؟

با پرچین هایی به بلندی یک انسان، تکمیل این پیچ و خم بسیار ماجراجویی به نظر می رسد. پیچ و خم رویایی Yancheng Dafeng که در Yancheng، Jiangsu، چین واقع شده است، اکنون تا شنبه 30 ژوئن، عنوان بزرگترین ماز (دائمی) و بزرگترین ماز پرچین (دائمی) را در رکوردهای جهانی گینس به خود اختصاص داده است.

  • چرا مردم پیچ و خم می سازند؟

امروزه، پیچ و خم های ذرت برای سرگرمی طراحی شده اند ، و در سراسر ایالات متحده محبوب هستند، جایی که بازدیدکنندگان می توانند هر پاییز پیچ و خم های آن را کشف کنند. راک رنچ، یک مقصد گردشگری کشاورزی 1500 هکتاری در یک ساعت در جنوب آتلانتا، هر سال هزارتوی متفاوتی را برای سرگرمی و آموزش خانواده ها و گروه های مدرسه ایجاد می کند.

  • چند نوع پیچ و خم وجود دارد؟

ما بین دو نوع پیچ و خم تمایز قائل می شویم: هزارتوها یک مسیر (یک مسیر) هستند و هزارتوها چند مسیری هستند (مسیرهای متعدد). هزارتوها (unicursal = یک مسیر): قدیمی ترین انواع هزارتوها.

  • چگونه یک پیچ و خم را سخت تر می کنید؟

تعداد فورک هایی که به بن بست یا حلقه ها منتهی می شوند. هر چه انشعابات بیشتری داشته باشید، مکان های بیشتری برای خارج شدن از مسیر صحیح دارید.

  1. افزایش تعدادبن بست ها در مسیر صحیح ...
  2.  افزایش طول مسیرهای نادرست ...
  3. افزایش اندازه پیچ و خم. ...
  4. بیشتر کردن شکل پیچ و خم.
  • کدام تمرین برای تمرکز بهتر است؟

در اینجا 10 تمرین تمرکز وجود دارد که می توانید برای بهبود توانایی های تمرکز خود در محل کار و خانه انجام دهید:

  1. به مدت پنج دقیقه مدیتیشن کنید. ...
  2. یک کتاب طولانی بخوانید. ...
  3. بدن خود را ورزش دهید. ...
  4. گوش دادن فعال را تمرین کنید. ...
  5. یک بازی شمارش را امتحان کنید. ...
  6. الگوها را به خاطر بسپارید ...
  7. جدول کلمات متقاطع را کامل کنید. ...
  8. یک شی را تجسم کنید.
  • چگونه می توانم تمرکز و تمرکز خود را افزایش دهم؟

مغز خود را آموزش دهید انجام انواع خاصی از بازی ها می تواند به شما در تمرکز بهتر کمک کند. ...

بازی خود را شروع کنید بازی های فکری ممکن است تنها نوع بازی ای نباشد که می تواند به بهبود تمرکز کمک کند. ...

  1. بهبود خواب. ...
  2. برای ورزش وقت بگذارید. ...
  3. زمانی را در طبیعت بگذرانید. ...
  4. مدیتیشن را امتحان کنید ...
  5. استراحت کنید. ...
  6. موسیقی گوش کنید.

آیا پیچ و خم ها برای شما خوب هستند؟

پیچ و خم ها مهارت های شناختی کودکان را بهبود می بخشد . آنها مانند تمرینات تقویت مغز عمل می کنند. در حین حل آنها، آنها را به فکر، استدلال و یادآوری وادار می کند. دستیابی همزمان به همه اینها، حافظه آنها را تقویت می کند، تمرکز آنها را تقویت می کند و سطح تمرکز ذهن آنها را تا حد زیادی افزایش می دهد.

  • ماز چند سال قدمت دارد ؟

پیچ و خم ها و هزارتوها (ساختارهای پیچ و خم دایره ای پیچیده و گیج کننده) قدمت بیش از 4000 سال پیش به زمان یونان و روم باستان بازمی گردد.

از پیچ و خم ها در گذشته برای چه استفاده می شد؟

هزارتوها ابتدا به عنوان سفرهای معنوی طراحی شدند تا بازدیدکنندگان را در یک مسیر واحد، پیچ در پیچ و در عین حال آرام راهنمایی کنند .

سخت ترین پیچ و خم دنیا کدامست؟

هزارتوی ویلا پیسانی، استرا، ایتالیا

اغلب گفته می‌شود که سخت‌ترین هزارتوی جهان است، هزارتوی ویلا پیسانی همچنین یکی از فتوژنیک‌ترین و تاریخی‌ترین آنهاست که در سال 1720 ساخته شده است.

  • معروف ترین ماز دنیا کدام است؟

پیچ و خم کاخ همپتون کورت شاید معروف ترین پیچ و خم جهان باشد و قدیمی ترین پیچ و خم پرچین بریتانیا است.

  • بزرگترین تولید کننده ماز در جهان کیست؟

پیچ و خم رویایی یانچنگ دافنگ چین که در شهر یانچنگ واقع شده است به عنوان بزرگترین هزارتوی دائمی جهان است.

  • ترفند بیرون آمدن از پیچ و خم چیست؟

اساساً، شما یک دست خود را روی دیواری از پیچ و خم قرار می دهید (مهم نیست که کدام دست را تا زمانی که ثابت باشید) و سپس به راه رفتن ادامه می دهید و تماس بین دست خود و دیوار را حفظ می کنید. در نهایت، شما خارج خواهید شد.

نتیجه‌‌گیری

ماز ممکن است فقط یک راه سرگرم کننده برای گذر زمان به نظر برسد، اما در واقع یک ابزار یادگیری ارزشمند برای کودکان است. درمجموع می‌توان گفت که بازی ماز سبب پرورش خلاقیت در کودکان شده و می‌تواند در تقویت مهارت‌های جسمی و روحیه کودک مؤثر باشد. افزایش اعتمادبه‌نفس، افزایش قدرت بینایی، مهارت کنترل و تقویت مهارت حل مسئله، تنها بخشی از فواید بازی ماز برای کودکان است. زمان استفاده از بازی ماز برای کودکان پیش‌دبستانی فراموش نکنید که بهتر است ابتدا کودکان از بازی ماز ساده برای کودکان شروع کرده و سپس خود را برای حل بازی ماز سخت آماده کنند.

همانطور که مشاهده کردید انواع مهارت‌های حرکتی ظریف و دیداری با حل مازها تقویت می‌شوند. بنابراین از حل آن‌ها غافل نشوید و برای کودکتان مازهای متنوعی را تهیه کنید. شما می‌توانید خیلی ساده و فقط با یک جستجوی ساده در سایت مام پلاس انواع مختلف مازها با سطوح دشواری متفاوت را برای فرزندتان آماده کنید. در ادامه تعدادی از ماز های موجود در بخش کاردرمانی کودکان برای شما عزیزان معرفی شده است :

 

کاربرگ ماز : 

در ادامه تعدادی از تصاویر ماز در سطح های اسان ، متوسط و سخت برای شما کاربران عزیز قرار داده شده است .

 

 

 

 

 

 

کاردرمانی کودکان علمی برای بهبود کیفیت زندگی شما و فرزندتان

 

 


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود