برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی تقویت انگشتان دست، پیش دبستان و ورودی اول ابتدایی

والدین گرامی و کوچولوهای عزیز در این ویدئو با یک بازی جالب و زیبا به تقویت انگشتان غالب دست کودک پرداخته میشود. بچه های عزیزم هم بازی کنید و هم دستتون حسابی قوی میشه. در ضمن نیم کره های مغزتون هم تقویت میشه و ذهنی قوی خواهید داشت. پس با من در سایت مام پلاس همراه باشید...

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

 

کوچولوهای عزیز حتما بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

تقویت توجه و تمرکز

مهارت های نوشتن

آموزش نحوه ی مداد دست گرفتن

تقویت مهارت دیداری

نوشتن یکی از مهارت‌های پایه و اساسی زبان است که در حیطه تحصیلات و زندگی روزمره بسیار مهم است. برای شروع به نوشتن در پیش دبستانی، می‌توانید از تمرینات و فعالیت‌های زیر استفاده کنید:

تمرینات برای شروع نوشتن دردوره پیش دبستانی و دبستان 

آموزش نوشتن حروف:

 با کودک شروع کنید به آموزش و تمرین نوشتن حروف الفبا. که بتواند از مداد به صورت صحیح استفاده کند و حروف را بدرستی بنویسد.

نوشتن دیکته:

برای تقویت مهارت نوشتن، می‌توانید هر روز به دانش‌آموزان خود دیکته بدهید. در ابتدا می‌توانید از کلمات ساده شروع کنید و کم‌کم سطوح دیکته را افزایش دهید. در این تمرین، دانش‌آموزان باید کلمات را از روی صدا بنویسند.

نوشتن داستان‌های کوتاه:

همچنین می‌توانید از دانش‌آموزان بخواهید داستان‌های کوتاهی بنویسند. در ابتدا ممکن است که فقط توانایی نوشتن چند جمله داشته باشند، اما با تمرین و زمان می‌توانید توانایی نوشتن داستان‌های بلندتر را به آن‌ها آموزش دهید.

تمرین نوشتن اعداد:

می‌توانید از دانش‌آموزان بخواهید اعداد را بنویسند و تمرین کنند تا بتوانند اعداد را به صورت صحیح نوشته و تفسیر کنند.

تمرین نوشتن جملات ساده:

دانش‌آموزان را تشویق کنید تا جملات ساده را بنویسند. می‌توانید موضوعات مختلفی را برای نوشتن جملات انتخاب کنید.

مهم‌تر از همه، برای تقویت مهارت نوشتن دانش‌آموزان، به آن‌ها فرصت کافی برای تمرین و تکرار بدهید. همچنین، تمرینات نوشتن را به صورت متنوع و جذاب برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنید تا علاوه بر تقویت مهارت نوشتن، از فعالیت‌ها لذت ببرند.

بازی ها یا تمرین های چند حرکتی مناسب تقویت انگشتان غالب دست 

به یاد داشته باشید که به کودکان خود وقت کافی بدهید تا تمرین کنند و تحت فشار قرار نگیرند. همچنین، تشویق و تحسین آنها برای پیشرفت هایی که می کنند، بسیار مهم است.

برای تقویت انگشتان دست در دوران پیش دبستان و ورودی اول ابتدایی،

می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

بازی ها و فعالیت های انگشتان:

از بازی ها و فعالیت هایی که نیاز به استفاده از انگشتان دارند استفاده کنید. مثلاً پلاستیسین بازی کردن، اجرای حرکات دستی مانند گزاشتن انگشتان بر روی سطح، پیچیدن و دوختن اشکال مختلف و خیلی موارد دیگر.

تمرین با مداد:

تمرین کردن نوشتن و طراحی با قلم کمک می کند تا مهارت های حرکتی انگشتان تقویت شوند. شما می توانید از مدادهای رنگی استفاده کنید تا کودکان شادتر باشند و علاوه بر این که مهارت های انگشتان را بهبود ببخشید.

تقویت عضلات دست:

فعالیت هایی مانند درام کردن قاشق و ملایمت آن را روی لبه یک میز تمرین کنید یا بازی ها و فعالیت هایی مانند پشت سر هم چسباندن انگشتان و پارچه با آب ممکن است تقویت عضلات دست کودک را تقویت کند.

بازی های لمسی:

از بازی های لمسی مانند پازل، لگو و فعالیت های دستی مشابه استفاده کنید. این بازی ها به کودکان کمک می کنند تا حس لمس را بهبود دهند و قابلیت های درک مکانیکی و تناسب اندام را تقویت کنند.

فعالیت های موسیقی:

موسیقی یک راه بسیار موثر برای تقویت انگشتان است. شما می توانید از سازها مانند پیانو یا سازهای دیگر کوچک مانند ارگنو یا سازهای ریتمیک مانند درام استفاده کنید. این فعالیت ها به کودک کمک می کنند تا با استفاده از انگشتان شان قوه و تناسب حرکتی خوبی را بسازند.

در کل، برای تقویت انگشتان دست در دوره پیش دبستانی ودبستان ، تلاش کنید تا فعالیت های سرگرم کننده و آموزشی را با استفاده از انگشتان و دست ها انجام دهید. این قابلیت ها به کودکان کمک می کنند تا مهارت های حرکتی دست خود را تقویت کرده و آمادگی لازم برای یادگیری مهارت های نوشتن و دیگر فعالیت های دستی رابه دست بیاورند.

 


طاهره نیکومنش

طاهره نیکومنش

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود