برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

کاربرگ و آموزش شعر کمتر ،بیشتر،مساوی

دانش آموزان ومعلمین و والدین عزیز مام پلاسی مفهوم کمتر، بیشتر، مساوی یکی از قسمت های مهم ریاضی پایه اول هست که در سال های بعد هم بچه ها مرتب با این مفاهیم کارردارند و در زندگی روزمره هم یاد گرفتن این مفاهیم کمک زیادی به بچه ها می کنه. پس این پست رو از دست ندید و کاربرگ ها ی کمتر، بیشتر مساوی رو چاپ کنید و به بچه ها کمک کنید درست حل کنند.

آموزش کمتر، بیشتر، مساوی به کودک

در دوره ی مهد کودک و پیش دبستانی باید مفهوم به کودک آموخته شود ، نباید برای آموزش عجله کرد، تا کودک مفهوم را در دهن خود نپروراند نمی تواند وارد عمل شود ، بهترین راه آموزش مفهومی در قالب قصه و شعر و داستان است

💥برای شناخت نا مساوی ها میتوانید از یک داستان کوتاه استفاده کنید. به سلیقه خودتان, میتوانید داستان گرگ و مرغ یا نهنگ و ماهی را انتخاب کنید.

داستان نهنگ و ماهی جهت آشنایی کودک با مفهوم کمتر، بیشتر

🐳🐟🐟 یک نهنگ شکمو توی دریا زندگی میکرد .این نهنگ هیچوقت به کم راضی نبود همیشه دنبال دسته های ماهی بود که بیشتر ماهی داشته باشه, مدام به راست و چپ شنا میکرد که بتونه ماهی های بیشتری بخوره.

 🐠🐠🐠 🐳 🐟🐟

یک روز سر راهش یک سری ماهی دید. چپ شش ماهی و راست هشت ماهی. فکر میکنید ماهی شکمو کدوم سمت رفت راست یا چپ؟بله معلومه راست. بچه ها ما این علامت رو > به جای دهان نهنگ انتخاب میکنیم .حالا هرجا تعداد ماهی بیشتر باشه ,دهان نهنگ همون طرفه .

  بعد از تکرار و پرسش , میگوییم خب حالا میخواهیم این جمله ریاضی را باهم بخوانیم . من دست می گذارم روی هرقسمت,

 بخوانید : ۵ > ۳   

 سه کمتر از پنج از چپ به راست ولی اگر از راست بخوانیم : پنج بیشتر از سه 

 در گذشته این علامت( < )را بیشتر و این علامت را کمتر(>) میگفتند. ولی حالا باتوجه به جهت خواندن انرا میخوانند. 

🍁 حتما همانطور که در فارسی روی جمله تاکید دارید , به بچه ها میگویید که ما در ریاضی هم جمله داریم که شامل یک سری علامت هستند و باید انها را خوب یاد بگیرید تا بتوانید جمله های ریاضی را بخوانید بعد اینها را برای نمونه روی تخته مینویسید و باز مفاهیم و خواندن جمله ریاضی را تمرین می کنید.

۳=۳  

 ۸ < ۹ 

 ۶ > ۴
 


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود