برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

مهارت دست ورزی برای تقویت عضلات انگشتان دست و نوشتن

افزایش مهارت دست ورزی کودکان با استفاده از نخ و کارتن یک فعالیت خلاقانه و سرگرم‌کننده است. این فعالیت‌ها به کودکان کمک می‌کنه تا عضلات حرکتی دست انگشتان خود رو تقویت کنند و همچنین خلاقیت و تخیل اونها رو تحریک می کنه.همچنین چند ایده جدید در مورد افزایش مهارت دست ورزی با نخ و کارتن رو یاد میگیریم.

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

در مام پلاس مشاهده کنید:👇

دست ورزی در ابتدایی

۳۴ کاربرگ مهارت های حرکتی ظریف

مجموعه ویدئو ها و مقالات مهارت های حرکتی ظریف

کوچولوهای عزیز مام پلاس و والدین گرامی، در خدمت شما هستیم با ویدیوی دست ورزی و کار برروی عضلات ظریف انگشتان دست و در نتیجه آماده سازی برای نوشتن.

دست ورزی باعث تقویت هماهنگی بین چشم و دست خواهد شد و کودک شما را برای ورود به مدرسه و استفاده از دست و نوشتن آماده خواهد کرد.

چند ایده برای افزایش مهارت دست ورزی کودکان با استفاده از نخ و کارتن 

1. بافتن طناب: 

کودکان می‌توانند از نخ یا نخ‌های رنگارنگ، طناب‌های کوچک ببافند. از کارتن نیز برش‌های کوچکی بسازند و سپس طناب را از آن عبور دهند. این فعالیت مهارت‌های حرکتی دست و انگشتان را تقویت می‌کند و همچنین به کودکان کمک میکند تا مفهوم بافتن و تنیدن را یاد بگیرند.

2. ساخت جعبه های نگهدارنده

کودکان می‌توانند از کارتن‌های خالی جعبه های کوچکی بسازند. آنها می‌توانند نخ ها را به جعبه ها بچسبانند و سپس آن را با رنگ‌ها و الگوهای مختلف تزئین کنند. این فعالیت علاوه بر افزایش مهارت دست ورزی کودک می تواند به رشد ابتکار کودکان هم کمک کند.

3. ساخت اشکال هندسی ساده با نخ

با استفاده از نخ و کارتن، کودک را تشویق کنید تا اشکال ساده مانند گردی، سه گوش یا چهارگوش را بسازد. این فعالیت به کود کمک می‌کند تا مهارت‌های حرکتی دست و چشم خود را تقویت کند.

4. ساخت پرچم با نخ و کارتن: 

با استفاده از نخ‌های مختلف،کودک را تشویق کنید تا روی کارتن پرچم‌های کوچک بسازد. در ابتدا برای کودک طرح پرجم بکشید. او می‌تواند از انیمیشن های مورد علاقه‌اش الهام بگیرد و پرچم‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بسازد.

5. ساخت جعبه با نخ: 

با استفاده از نخ و کارتن، کودک را تشویق کنید تا جعبه‌های کوچک بسازد. او می‌تواند این جعبه‌ها را برای نگهداری اسباب بازیها یا سنگ‌های جمع آوری شده استفاده کند.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود