برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

دست ورزی جهت تقویت عضلات دست و افزایش توجه و تمرکز کودک

آموزش دست ورزی می‌تواند به کودکان در افزایش توجه و تمرکز کمک کند. فعالیت‌های دست ورزی، نیازمند تمرکز بالا و کنترل دقیق حرکات است. این فعالیت‌ها می‌توانند به کودکان کمک کنند تا مهارت‌های تمرکز و توجه خود را تقویت کنند.

دوستان کوچولوی مام‌پلاسی و والدین گرامی ، با یک دست ورزی جهت تقویت عضلات دست و افزایش توجه و تمرکز کودک ، همچنبن تقویت انگشتان کودک در خدمت شما هستیم

همچنین درمام پلاس مشاهده کنید

دست ورزی کودک با بازی تقویت حرکات انگشتان دست و و رشد مهارت های هوشی

دست ورزی کودک جهت رشد و تقویت حس لامسه و حرکات انگشتان دست

تقویت مهارتهای بینایی _تشخیص رنگ پس زمینه

تمرین تقویتی حافظه


دست ورزی می‌تواند برای تقویت عضلات دست و افزایش توجه و تمرکز کودکان مفید باشد

در زیر چند راهکار برای استفاده از دست ورزی در افزایش توجه و تمرکز کودکان اورده شده است


قراردادن اشیاء درون و بیرون اوردن از جعبه

کودک می‌تواند اشیاء کوچک را درون یک جعبه قرار داده و سپس آن‌ها را بیرون بیاورد. این تمرین علاوه بر تقویت عضلات دست، تمرکز و هماهنگی دست و چشم را نیز تقویت می‌کنند

انتخاب فعالیت‌های مناسب

انتخاب فعالیت‌های دست ورزی که با علاقه و سطح توانایی کودکان سازگاری داشته باشد، می‌تواند توجه و تمرکز آن‌ها را افزایش دهد. برای مثال، پازل‌ها، ساختن مدل‌ها از قطعات ساختمانی، نقاشی ورنگ آمیزی وخمیر بازی از فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند توجه و تمرکز کودکان را به خود جلب کنند.

تقویت حافظه

فعالیتهای دست ورزی نیازمند حفظ یادآوری الگوها و ترتیب‌ها هستند، می‌توانند به تقویت حافظه کودکان کمک کنند. مثلاً بازی با لگوها، ساختن مدل‌های پیچیده و حل معماها و پازل‌ها می‌تواند به تقویت حافظه و تمرکز کودکان کمک کند.

تمرین‌های تنفسی و آرامش

قبل از شروع فعالیت‌های دست ورزی، می‌توانید به کودکان یادآوری کنید که نفس عمیق بکشند و متمرکز به فعالیت بپردازند. تمرین‌های تنفسی و آرامش می‌توانند به کودکان کمک کنند تا استرس و اضطراب را کاهش داده و تمرکز خود را بهبود بخشند.

تنظیم محیط

محیط آرام و بدون مزاحمت می‌تواند به تمرکز کودکان کمک کند. در هنگام انجام فعالیتهای دست ورزی، اطمینان حاصل کنید که محیط آرام و مناسبی برای کودکان فراهم شده است و تمرکز آن‌ها را نگه دارید.

تقویت مهارت‌های اجرایی

مهارت‌های اجرایی شامل مهارت‌هایی مانندبرنامه‌ریزی، سازماندهی، کنترل عاطفی و انعطاف‌پذیری هستند. کنترل دقیق حرکات است. این فعالیت‌ها می‌توانند به کودکان کمک کنند تا مهارت‌های تمرکز و توجه خود را تقویت کنند.

استفاده از ابزارهای دستی

آموزش استفاده از ابزارهای دستی مانند مداد،خودکار و غیره، می‌تواند به کودکان کمک کند تا تمرکز خود را در حین استفاده از این ابزارها تقویت کنند.

تمرینات تعادل وهماهنگی

تمریناتی که نیازمند تعادل و هماهنگی بین دست چشم و بدن هستند، می‌توانند به کودکان کمک کنند تا تمرکز خود را بهبود بخشند. مثلاً تعادل بر روی یک پا، پرتاب و گرفتن توپ و غیره.
برنامه‌ریزی منظم: برنامه‌ریزی منظم و ساختاردهی به فعالیت‌های روزانه کودکان میتواند به آن‌ها کمک کند تا توجه و تمرکز خود را بهبود بخشند.برنامه‌ریزی شامل تقسیم بندی فعالیت‌ها، وقت‌گذاری مناسب برای بازی یادگیری، و تعیین محل مناسب برای هر فعالیت است.

بازی‌های تمرکزی

انتخاب بازی‌ها و فعالیت‌هایی که نیازمند تمرکز و توجه بالا هستند، می‌تواند به کودکان کمک کندکه  مهارت‌های تمرکز خود را تقویت کنند. مثلاً بازی‌های پازل، بازی‌های حافظه، و بازی‌های ساختمانی می‌توانند برای تمرین توجه و تمرکز مفید باشد

حرکت و فعالیت بدنی

فعالیت بدنی منظم و بازی‌های فیزیکی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا انرژی خود راتخلیه کنند و تمرکز بهتری داشته باشند. می‌توانید فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن، پرش، یوگا یا رقص را در برنامه روزانه کودکان قرار دهید.

کاهش محرک‌های مزاحم

محیط آرام و بی‌صدا میتواند به کودکان کمک کند تا تمرکز و توجه بهتری داشته باشند.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود