برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش مهارت سلام کردن به کودک

یکی از مهارت هایی که لازم است از همان کودکی ودر سن خیلی پایین به کودک برای برقراری ارتباط با کودک آموزش داد سلام کردن است ،در اینجا چند مهارت آموزش سلام کردن به کودک آورده شده که راحتتر بتوانید این مهارت اجتماعی را به او آموزش دهید.

سلام کردن مهارت مهمی است که به ما امکان می دهد با دیگران ارتباط مثبتی برقرار کنیم . تمام تعاملات اجتماعی با یک سلام ساده شروع می شود.

بهتر است  که به آرامی کودکان را به سلام کردن، چه از طریق کلمات و چه از طریق حرکات، عادت دهیم.
نوزادان ابتدا از طریق تماس چشمی با عزیزان خود ارتباط برقرار می کنند. به زودی آنها شروع به لبخند زدن می کنند. 
هنگامی که فرزند شما حدوداً 4 ساله شد، می توانید توضیح دهید که سلام کردن، نشانه مهمی از ادب است: «ما به دیدن عمه هلن می رویم. او دوست دارد وقتی به او سلام می کنی.»

در وب سایت مام پلاس ببنید 

شعر سلام

شعر سلام مثله بهاره

اهمیت سلام کردن

چگونه به کودک خود یاد دهیم که سلام کند

_۱)هنگامی که به یکی از آشناها  یا اعضای خانوادتان می رسید سعی کنید ابتدا شما در سلام کردن پیش قدم شویدو فرزندتان را به انجام همین کار تشویق کنیدوقت بگذارید وبرای فرزندتان توضیح دهید: «فلانی رو دیدی سلام کرد وقتی منو دید ،دوست داری تو تم وقتی کسیو دیدی  سلام کنی؟» این روش خوبی برای نشان دادن اهمیت سلام کردن به دیگران است. بعلاوه، فرزند شما تشویق خواهد شد تا از رفتار شما تقلید کند.

_۲)وقتی فرزندتان سلام می کند، او را تحسین کنید. همچنین می‌توانید به واکنش دیگران اشاره کنید: "معلمتو دیدی وقتی  سلام کردی لبخند زد خوشحال شد.

_۳)فرصت هایی برای تمرین فرزندتان ایجاد کنید.

به عنوان مثال، می توانید بگویید: "بیا برویم از برادرت بپرسیم که می خواهد باهات بازی کند." هنگامی که فرزند شما 3 یا 4 ساله شد، می توانیدبازی های ساختگی که شامل سلام کردن به کسی است را نیز انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید ووانمود کنید که دارید به بازار می روید: «میوه فروش که هر هفته می بینیم سلام می کند! میخوای جواب بدی؟"

ساختگی بازی کنید به عنوان مثال، می توانید وانمود کنید که یک مغازه دار هستید، مانند یک گل فروشی، در حالی که فرزندتان نقش مشتری را بازی می کند. وقتی برای خرید گل وارد فروشگاه شما می شوند، می توانند سلام کردن را تمرین کنند. سناریوی ساختگی شما می تواند هر جایی باشد: سینما، خواربارفروشی، سالن آرایش، باغ وحش، پارک تفریحی و غیره. مکانی را انتخاب کنید که با علایق فرزندتان مطابقت داشته باشد.

_۴)اگر فرزندتان خجالتی است، او را مجبور نکنید که سلام کند

. مهم است که به محدودیت ها و خلق و خوی فرزندتان احترام بگذارید. به جای اینکه وقتی آنها از سلام و احوالپرسی با کسی امتناع می کنند، واکنش منفی نشان دهید، وقتی این کار را می کنند، او را تحسین کنید. به این ترتیب، آنها متوجه خواهند شد که از آنها چه انتظاری می رود.

_۵)صبور باشید

یادگیری مهارت های اجتماعی نیازمند زمان و تمرین است. اگر احساس می‌کنید که فرزندتان در موقعیت‌های خاص ناراحت است، در مورد آن از او بپرسید. سعی کنید بفهمید چرا ناراحتند  و به آنها کمک کنید تا احساسات خود را در قالب کلمات بیان کنند. همچنین می‌توانید برای یافتن راه‌های جایگزین برای سلام کردن که با آن راحت‌تر هستند، همکاری کنید.

چیزهایی که باید در نظر داشت

سلام کردن راهی برای برقراری ارتباط مثبت با دیگران است.

آنچه شما می گویید و انجام می دهید تأثیر زیادی بر رفتار فرزندتان دارد.

 

 


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود