برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
be9372ef-2c64-488c-8525-5ae0507e15fe.jpg

10 روش تبدیل شدن به یک نوجوان موفق که باید بدانید

چگونه یک نوجوان موفق باشیم ؟ چگونه یک زندگی نوجوانی موفق داشته باشیم ؟ می دانیم وقتی جوانان موفق می شوند، یعنی همه برنده می شوند. این وظیفه ما به عنوان والدین و مربیان است که به نوجوانان کمک کنیم تا با رشد اجتماعی، ورزشی، عاطفی و تحصیلی به موفقیت برسند. چگونه می دانید فرزندتان برای موفقیت آماده است؟ در اینجا ده راه برای داشتن نوجوان موفق و جوانان موفق برای زندگی آورده شده است. شک نکنید می‌توانید یک «نوجوان موفق» باشید، یا اگر فرزند نوجوانی دارید به او کمک کنید تا به موفقیت دست پیدا کند.

 

چگونه یک نوجوان موفق باشیم ؟ چگونه یک زندگی نوجوانی موفق داشته باشیم ؟

 

همه می خواهند در زندگی خود موفق شوند ، اینطور نیست؟ حتی به عنوان یک نوجوان، می توانید در زندگی خود به موفقیت دست پیدا کنید. واقعا آنقدرها هم سخت نیست که به موفقیت در نوجوانی برسید . مراحل زیر را دنبال کنید، و سال های موفق نوجوانی از این راه پیروی خواهند کرد!

 

 

1 ) نوجوان موفق در مدرسه تلاش می کند بهترین باشد

 

 

در مدرسه خوب عمل کن .مهم نیست که اکنون چقدر خسته کننده است، آموزش به شما کمک می کند عضوی سازنده در جامعه باشید. تلاش برای تعالی در مدرسه؛ ..تمام تلاش خود را بکنید، به معلمان گوش دهید، تکالیف خود را انجام دهید ، مطالعه کنید و نمرات خوبی بگیرید . انجام این کار به شما کمک می کند وارد کالج و دانشگاه بهتری شوید، که به شما امکان می دهد در آینده شغل عالی پیدا کنید. مدرسه شما را در مسیر درست قرار می دهد!

 

2 ) یک نوجوان موفق کمکهای داوطلبانه انجام می دهد

 

 

در جامعه خود داوطلبانه  کمک کنید .نه تنها می تواند وضعیت جامعه شما را بهبود بخشد، بلکه می تواند شما را شادتر کند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که داوطلب می‌شوند نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگی و سایر مسائل عاطفی هستند. فرصت‌های داوطلبانه‌ای را پیدا کنید که مورد علاقه شما هستند، برای مثال، اگر عاشق حیوانات هستید، در پناهگاه حیوانات داوطلب شوید . اگر دوست دارید به مردم کمک کنید، در یک آشپزخانه داوطلب شوید. اگر دوست دارید به محیط زیست کمک کنید ، درخت بکارید یا زباله جمع کنید. وقتی به دیگران کمک می‌کنید، احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. شما در حال ایجاد تغییر بزرگ در جهان هستید، و در نهایت، داشتن ساعات داوطلبانه زیاد در رزومه شما خوب به نظر می رسد!

 

3)  نوجوانان موفق اهدافشان را مشخص می کنند و برای رسیدن به آنها تلاش می کنند

 

 

اهداف خود را در زندگی مشخص کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. در مورد مشاغلی که دوست دارید در آن باشید فکر کنید، اما بر اساس علایق و نقاط قوت خود انتخاب خوبی داشته باشید.این می تواند شغل شما تا آخر عمر باشد! همچنین می‌توانید برای اهداف غیرمرتبط با شغل، مانند ایجاد جمع‌آوری کمک مالی، کسب نمرات خوب در مدرسه، پیوستن به یک ورزش تیمی، و غیره تلاش کنید.

 

روی لینک زیر کلیک کنید و مقالات نوجوانان و رابطه با خانواده و دوستی های نوجوانان   و .... را حتما مطالعه کنید 

https://mamplus.com/Master_Page?id=389

 

4 ) نوجوانان موفق خود را در دردسرهای قانونی گرفتار نمی کنند

 

 

به هیچ مشکلی اعم از قانونی یا غیر قانونی دچار نشوید. می تواند برنامه های آینده شما را خراب کند. از فشار همسالان خودداری کنید و سیگار، الکل و مواد مخدر را کنار بگذارید. قانون را رعایت کنید و از قرار گرفتن در پشت ماشین پلیس خودداری کنید. اگر در مورد چیزی تحت فشار هستید، کنار بیایید و حلش کنید . اگر بتوانید در دوران نوجوانی از این موارد اجتناب کنید، پس از پایان دبیرستان و دوری از فشار همسالان، اجتناب از آنها بسیار آسان تر است.

 

5 ) نوجوانان موفق با والدین و معلمان خود با مهربانی رفتار می کنند

 

 

با والدین و معلمان خود مهربان باشید . به یاد داشته باشید، آنها آنجا هستند تا به شما کمک کنند تا بهترین باشید. به آنها احترام بگذارید و برای نظرات آنها ارزش قائل شوید، حتی اگر آنها گاهی اوقات شما را آزار می دهند.به خاطر داشته باشید که آنها کارهایی را که انجام می دهند فقط بخاطر این است که به شما اهمیت می دهند و می خواهند شما در زندگی موفق شوید. شما نمی توانید معلمان یا خانواده خود را انتخاب کنید، اما همچنان باید آنها را بپذیرید. اکنون نحوه برخورد با مردم را بیاموزید، زیرا وقتی بزرگسال هستید، نمی توانید رئیس یا همکاران خود را انتخاب کنید، پس یاد بگیرید که چگونه به آنها احترام بگذارید.

 

6 ) نوجوانان موفق دوستان خوبی انتخاب می کنند و همیشه در حال کمک به هم هستند

 

 

دوستان خوبی داشته باشید که به شما کمک کنند! دوستان آنجا هستند تا از شما حمایت کنند و روحیه شما را بالا ببرند. با کسانی باشید که شما را خوشحال می کنند و کسانی را که خوشحالت نمی کنند را کنار بگذارید. گروهی از دوستان حامی و دوست داشتنی ایجاد کنید که می توانند به شما کمک کنند در زندگی موفق شوید و رویاهای خود را زندگی کنید. چند دوست واقعاً خوب پیدا کنید که پس از ترک دبیرستان با شما خواهند ماند.

 

7 ) یکی دیگر از راههای نوجوان موفق بودن ..فعال بودن است

 

 

فعال شدن! به یک تیم ورزشی در مدرسه یا خارج از مدرسه بپیوندید. برای دویدن در اطراف محله خود بروید. سگ خود را به یک پیاده روی زیبا و طولانی ببرید. به یک گروه یوگا بپیوندید، در مرکز تفریحی محلی شنا کنید، در زمان استراحت تبلیغاتی در تلویزیون دراز و نشست انجام دهید - هر چیزی! فقط ورزش کن ...این به شما کمک می کند تا از نظر روحی و جسمی احساس بهتری داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در سنین کودکی/نوجوانی خود فعال می‌شوند، در بزرگسالی فعال‌تر خواهند بود، بنابراین از همین الان شروع به فعالیت کنید.

 

8 ) نوجوانان موفق کارهایی را که دوست دارند انجام می دهند

 

 

کاری را که دوست دارید انجام دهید. یک سرگرمی را بپذیرید ؛ خواندن ، نوشتن ، خیاطی ، آواز خواندن ، رقصیدن ، ورزش کردن، ساختن سفال و غیره. زمان می گذرد و به شما کمک می کند تا شخصیت خود را توسعه دهید.آزمایش و کشف چیزهای جدید؛ ممکن است تعجب کنید که واقعاً آنها را دوست دارید!

 

9 ) یک نوجوان موفق یک مسیر فکری مشخص یا یک گرایش اجتماعی دارد

 

 

به چیزی ایمان داشته باشید. سعی کنید درباره‌‌ی یک گرایش یا مقوله‌ی اجتماعی یا یک موضوع خاص مطالعه کنید و به باور درباره‌ی آن برسید و فکرتان جهت پیدا کند. خواه یک موضوع اجتماعی یا زیست محیطی، یا حتی یک دین باشد. شما از این طریق شروع به شکل دادن به ایده های خود خواهید کرد. نظرات خود را شکل دهید و در کنار آنها باشید. برای آنچه فکر می کنید درست است. پاش بایستید.

 

10 ) نوجوانان موفق از زندگی‌شان تمام و کمال استفاده می کنند

 

 

از زندگی، تمام و کمال استفاده کن! شما فقط برای مدت کوتاهی جوان هستید و قبل از اینکه متوجه شوید بزرگسالی خواهید بود که دراز می کشد و می گوید: "کاش این کار را در جوانی انجام می دادم." جسور باش، به دنیا برو و زندگی کن! زندگی کوتاه است، پس تا می توانید از آن لذت ببرید.

 

 

شما برای موفقیت نوجوانان خود چکار می کنید ؟

 


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود