برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش چهاردست و پا رفتن کودک

اولین راهی که نوزادان برای دور زدن یاد می گیرند خزیدن یا کشیدن خود روی شکم است. سپس، با افزایش قدرت بازو و پا، آنها به چهار دست و پا بالا می روند. از اینجا، والدین یاد خواهند گرفت که در موقعیت های مختلف مانند نشستن وخزیدن و چهاردست و پا به کودک کمک کنند

چهاردست و پا رفتن نوزاد

اولین حرکت نوزاد، خریدن روی شکم ست که به عنوان خزیدن کماندویی نیز شناخته می شود ... این حرکت در حالی است که شکم آنها هنوز روی زمین است.

 خزیدن 6-7 ماه

در هنگام خزیدن،کودک شما قدرت بیشتری در اطراف باسن خود پیدا می کند و شروع به حرکت وزن خود به یک طرف بدن می کند و به پای دیگر اجازه می دهد تا به سمت بالا خم شود. این حرکات آغاز حرکت پاهای کودک شما به طور مستقل از یکدیگر است (تفکیک) و وقتی کودک شما موفقیت در حرکت به جلو را تجربه می کند، یاد می گیرد که هل دادن را با پاهای متناوب هماهنگ کند.
در همان زمان، کودک شما روی بازوهای مستقیم فشار می آورد و سینه خود را بالا می آورد و ممکن است در ابتدا به عقب فشار بیاورد.
از همان اوایل 6 ماهگی، به دلیل افزایش قدرت بازو همراه با افزایش قدرت و هماهنگی پاها، نوزادان ممکن است برای خزیدن به چهار دست و پا فشار بیاورند . برخی از نوزادان اگر قدرت بازو و هسته خود را نداشته باشند و ممکن است به راحتی چهار دست و پا نشوند خزش را سریعتر و آسانتر می کنند، برخی دیگر تا 7 ماهگی چهار دست و پا بالا می روند و تکان می خورند.
هر کاری که کودک شما انجام دهد، شروع به کشف دنیای خود می کند.

 خزیدن 7-8 ماه

همانطور که اعتماد به نفس و قدرت نوزادان بهبود می یابد، آنها به چهار دست و پا فشار می آورند و شروع به آزمایش حرکت می کنند، مانند تکان دادن به عقب و جلو، و کنترل بیشتری بر حرکت یک پا در یک زمان ایجاد می کنند.

همانطور که نوزادان در این موقعیت آزمایش می کنند، با هر دو دست شروع به گرفتن اسباب بازی می کنند. این تغییر وزن باعث تقویت تمام ماهیچه های هسته آنها می شود.
در 8 ماهگی، وسیله اصلی حرکت بسیاری از نوزادان خزیدن است. کنترل مورد نیاز برای خزیدن متفاوت و کارآمدتر از خزنده است، زیرا می توانند وزن آنها را به طور همزمان روی دست و پای مخالف منتقل کنند.
هنگامی که آنها بر این امر مسلط شدند، نوزادان می توانند محیط خود را کشف کنند، از موانع عبور کنند و شما را در همه جا دنبال کنند. این استقلال فزاینده اگرچه لذتی برای دیدن است، می‌تواند منجر به نیاز به شروع به محافظت از خانه شما شود.

8-10 ماه

این دوره رشد است که در آن نوزادان بر بسیاری از جابجایی های خود (حرکت به داخل و خارج از موقعیت) تسلط پیدا می کنند.

اکثر نوزادان در این دوره به خوبی می خزدند و از خزیدن خود در همه شرایط استفاده خواهند کرد. آنها قادر خواهند بود از موانع سر راه خود بالا بروند، بین خزیدن و نشستن در حال گذار هستند و برعکس.
آنها در حرکت از شکم به چهار دست و پا بسیار کارآمد هستند و ممکن است به سختی بتوان آنها را در هر موقعیتی پایین آورد زیرا بلافاصله از آن خارج می شوند.
نوزادان شروع به اتخاذ هر چهار حالت دیگر خواهند کرد (یعنی ایستاده خرس) ، چهار دست و پا از پله ها بالا می روند یا خرس راه می رود. این مرحله فوق العاده ای است که در آن نوزادان انگیزه بالایی برای حرکت، کاوش و یادگیری همه چیز در مورد محیط خود دارند.

سوالات متداول

چرا حرکت به چهار دست و پا مهم است؟
 انتقال از شکم به چهار زانو یا چهار زانو نشستن ضروری است تا کودک شما بتواند از چهار دست و پا به بالا حرکت کند تا بایستد! این ابتدا روی مبلمان و سپس به طور مستقل در وسط اتاق است. حتی اگر کودک نمی خزد و برخی نمی خزند، باید بتوانند در صورت افتادن از روی زمین بلند شوند و این کار را با چهار دست و پا شدن انجام می دهند.

اگر نوزادم در موقعیت های مختلف قرار نگیرد، چه کار کنم؟
نوزادان با استفاده از روش‌های مختلف و بر اساس جدول زمانی خود مهارت‌های خود را توسعه می‌دهند. اگر کودک شما علاقه ای به حرکت به روشی نشان نداده است (خواه خزیدن، خزیدن، غلت زدن یا حرکت کردن روی ته خود)، تا سن 10 سالگی متوجه شده است که چگونه از نشستن به زمین یا از نشستن به ایستاده برسد- 12 ماهگی، با پزشک یا فیزیوتراپیست کودکان خود صحبت کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که نوزادان طبق جدول زمانی خود کار می کنند و تا زمانی که حرکات آنها در حال پیشرفت است، فقط آنها را تشویق کنید.

 

بعد از اینکه کودک من چهار دست و پا می‌شود چه می‌شود؟
هنگامی که کودک شما بر انتقال چهار دست و پا به داخل و خارج و خزیدن تسلط پیدا کرد، درحرکت راه رفتن کامل است.

چگونه کودکم را چهار دست و پا کنم؟

زمان شکم اولین جایی برای شروع است:

با کودکتان روی زمین بیایید.
به او نشان دهید که چگونه بازوهای خود را بالا بکشد.
یک آینه در جلو داشته باشید.
او را روی یک رول قرار دهید.
همیشه روی شکم او روی زمین قرار دهید.
به صورت چهار دست و پا روی پای خود قرار دهید.
از نشستن به او کمک کنید دست هایش را جلو بیاورد و به پاهایش کمک کنید تا زیر او حرکت کنند. (او ممکن است در ابتدا کمی احساس نگرانی کند که روی شکم خود می رود ... اما تمرین باعث عالی می شود.)
تمام تلاش‌های کودکتان را تحسین کنید - خنده‌ها و بوسه‌های زیاد همه تلاش‌ها را ارزشمند می‌کند.
هنگامی که کودک شما بر انتقال به چهار دست و پا مسلط شد:

به او کمک کنید به سمت عقب / جلو و مورب تکان بخورد.
او را تشویق کنید که دستش را برای اسباب بازی ها بلند کند.
اسباب بازی ها را دور از دسترس قرار دهید.
به او نشان دهید که چگونه بخزد و او به سرعت از شما پیروی خواهد کرد.


 مانند هر آنچه در ویدیو  میبینید عمل کنید وپاهای کودک را بالا به صورت تناوبی و به ترتیب حرکت دهید

سالم، خوب و سالم بمانید.

 

 


مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود