برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تقویت مهارتهای ظریف کودکان و 4 ایده ی تمرین در منزل

تقویت مهارتهای ظریف کودکان نیاز به تمرینات زیاد و زمان دارد.عضلات دست کودک در انجام این تمرین جهت گرفتن و حمل قاشق ، چنگال ، مداد و اشیاء از این دست تقویت میشوند. 🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید

تقویت مهارتهای ظریف کودکان به کمک تمرین در خانه : 

وقتی کودک شما شروع به یادگیری دست خط می کند ، مهارت های حرکتی ظریف بسیار مهم است. کودک شما باید وضعیت بدنی و ثبات خوبی داشته باشد، دست‌ها، انگشتان و مچ‌های قوی داشته باشد و تا بتواند مداد را بخوبی در دست بگیرد .

قبل از اینکه فرزندتان شروع به کار روی الگوهای پیش‌نویسی و شکل‌گیری حروف کند، ایده خوبی است که به او کمک کنید مغز و بدن خود را به روشی آرام و سرگرم‌کننده روی هر کاری که قرار است انجام دهد متمرکز کند. مهارت های دست خط کودک شما می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد که آن را به چالش تبدیل می کند.  ضعیف بودن مچ دست  تنها یک عامل است.

هدف از 4 تمرین زیر، تقویت هماهنگی و قدرت کودک شما در دست و مچ است تا به بهبود دست خط او کمک کند.

  • 1. فشار دادن یک توپ

از کودک خود بخواهید یک توپ یا اسباب بازی نرم را به مدت یک دقیقه فشار دهد که هم دست و هم مچ او را تقویت کند. همانطور که قدرت او بهبود می یابد، می توانید تمرین را به یک توپ لاستیکی سفت تغییر دهید.

  • 2. خمیر بازی رول کردن

کودک خود را تشویق کنید تا با وردنه، چاقوهای پلاستیکی، برش شیرینی و قیچی فعالیت‌های خود را انجام دهد. از کودکتان بخواهید با چرخاندن آن توپ‌های کوچکی از محل بازی درست کند و سپس با انگشتانش آن را فشار دهد، اشیاء را در آن پنهان کند و آنها را بیرون بکشد یا دایره های کوچک کوچک درست کند.

همچنین بخوانید : نحوه ی آموزش مداد گرفتن به کودکان  angel

  • 3. فشردن و برداشتن اشیاء سنجاق لباس

با استفاده از سنجاق لباس، از کودکتان بخواهید اشیا را فشار دهد و آنها را بردارد. همچنین می‌توانید فرزندتان را تشویق کنید تا سنجاق لباس‌ها را از سمتی که بسته است باز کند. از او بخواهید با دیدن اینکه چقدر می تواند سنجاق لباس را باز نگه دارد، تمرینها را انجام دهد یا از آن بازی بسازد.

  • 4. اسپری کردن با بطری اسپری آب

این فعالیت برای تقویت عضلات مچ دست و دست عالی است. کودک شما می تواند از بطری های اسپری آب برای اسپری کردن چیزهایی مانند گیاهان، پنجره ها یا دیوارهای بیرون استفاده کند. او حتی می تواند از آن در وان حمام استفاده کند.

همچنین بخوانید :درمان درشت نویسی کودکانangel

اینکه یک کاردرمانگر اطفال به طور منظم با کودک شما کار کند ایده بسیار خوبی است و می تواند به تسریع روند بهبود دست خط کودک شما کمک کند. یک کاردرمانگر اطفال با این نوع اختلالات اشنایی دارد و تمرینات ضروری را به کودک شما محول می کند تا تمرین کند. فقط به یاد داشته باشید، دست خط فعالیتی نیست که یک شبه بهبود یابد. قبل از  دیدن نتایج، مستلزم ثبات و تمرین زیاد است.

 

 


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود