برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تقویت مهارت های ظریف با پیانو زدن و امثال آن بهمراه ویدئو

برای تقویت مهارت های ظریف و حرکات انگشتان دست کودک، فعالیت های زیادی انجام می شود.یکی از تمرینات و فعالیت تمرین پیانو زدن یا چیزی شبیه به پیانو که بتواند همان اندازه انگشتان دست کودک را درگیر کند.در ابنجا یک ویدئو ببینید و چند پیشنهاد برای تمرینات شبیه به پیانو جهت تقویت مهارت های ظریف کودک.

برای تقویت مهارت های ظریف دست کودک چند راه شبیه پیانو زدن به شما پیشنهاد می شود:

1. بازی با اشیاء کوچک:

از اشیاء کوچکی مانند گلوله‌های پلاستیکی، قطعات لگو یا دکمه‌های کوچک استفاده کنید و کودک را تشویق کنید تا با انگشتان خود این اشیاء را فشار دهد و به صورت مشخصی بر روی سطحی نرمال بگذارد.

2. تمرین با کیبورد الکترونیکی:

اگر در دسترس دارید، از یک کیبورد الکترونیکی کوچک استفاده کنید. کودک می‌تواند انگشتان خود را بر روی کلیدها قرار داده و با ضربه زدن به آنها صداهای مختلفی را تولید کند. این تمرین به کودک کمک می‌کند تا مهارت‌های ضربه زدن و کنترل انگشتان خود را تقویت کند.

3. تمرین با پیانو الکترونیکی:

اگر در دسترس دارید، از یک پیانو الکترونیکی کوچک استفاده کنید. این نوع پیانوها معمولاً دارای کلیدهای کوچک و حساسی هستند که به کودک اجازه می‌دهند با انگشتان خود صداهای مختلف را تولید کند. کودک می‌تواند با زدن به کلیدها و تولید صداها، مهارت های ظریف دست خود را تقویت کند.

4. تمرین با ابزارهای موسیقی دیگر:

علاوه بر پیانو، از سایر ابزارهای موسیقی نیز می‌توانید استفاده کنید. مثلاً از یک نی نی یا فلوت کوچک استفاده کنید و کودک را تشویق کنید تا با دستان خود روی سوراخ‌های آن ضربه بزند و صداهای مختلفی را تولید کند.

5. بازی با اشکال هندسی:

از اشکال هندسی مانند قطعات پازل، لگوهای ساختمانی یا قطعات مغناطیسی استفاده کنید و کودک را تشویق کنید تا این اشکال را با دستان خود بچیند و ساختارهای مختلفی را بسازد. این تمرین به کودک کمک می‌کند تا مهارت‌های ظریف دست و کنترل حرکتی خود را تقویت کند.


برچسب ها

فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود