برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

هماهنگی دو اندام _ دست ها

در این ویدیو یک بازی ساده و جذاب برای هماهنگی دوددست آموزش داده شده. با وب سایت مام پلاس همراه باشید.

هماهنگی دوطرفه توانایی استفاده از هر دو طرف بدن با هم به صورت هماهنگ است. همچنین به عنوان یکپارچگی دوجانبه شناخته می شود برای انجام بسیاری از فعالیت های دوران کودکی و مدرسه لازم است که کودک شما بتواند به خوبی از هر دو دست خود استفاده کند.

کودکی که در توسعه مهارت های هماهنگی دو طرفه تاخیر دارد، ممکن است ترجیح دهد از یک دست خود به تنهایی استفاده کند تا هر دو دست

 همچنین این دسته از کودکان ممکن است در برخی از فعالیت های حرکتی درشت و ظریف، بی دست و پا یا دست و پا چلفتی به نظر برسند.

مطالعات همچنین نشان داده اند که بین مهارت های حرکتی دوطرفه و عملکرد تحصیلی ارتباط وجود دارد. برخی از محققان پیشنهاد می‌کنند که تمرینات هماهنگی ممکن است بخش‌هایی از مغز را که برای تفکر و توجه لازم است تحریک کند.

همچنین تقویت، تعادل و هماهنگی عضلات

تمرین هماهنگی دواندام

را در وب سایت مام پلاس ببینید. 

سه حرکت هماهنگ دوطرفه بدن

کودک شما باید مهارت های هماهنگی دو طرفه را در سه زمینه مختلف توسعه دهد: حرکات دو طرفه متقارن، حرکات متقابل، و حرکاتی که نیاز به یک دست حمایت کننده دارن

حرکات دو طرفه متقابل معمولاً اولین حرکاتی هستند که کودک به آنها تسلط پیدا می کنند، به دنبال آن حرکات متقابل و در نهایت حرکات نامتقارن یک دست پیشرو و حمایت کننده انجام می شود. با این حال، کودک شما نیازی به تسلط کامل بر یک نوع حرکت قبل از حرکت به سمت دیگر ندارد

1) حرکات متقارن

حرکات متقارن باعث می شود که هر پا یا دست به طور همزمان یک کار را انجام دهد ، به عنوان مثال ، چرخ دستی را هل می دهد یا دست می زند.

مهم است که هر دو طرف بدن به طور همزمان یک حرکت را با مقدار نیروی مساوی انجام دهند.

2) حرکات متقابل

حرکات متقابل حرکاتی هستند که ابتدا یک دست یا پا و سپس دیگری همان حرکت را به صورت موزون انجام می دهند.

مثلاً کشیدن طناب با دست یا پدال زدن دوچرخه است.

3) دست پیشرو و دست حمایت کننده

ما اغلب از یک دست برای ایفای نقش پشتیبانی استفاده می کنیم در حالی که دست دیگر کارهای ماهرانه تری مانند بریدن با قیچی، نخ زدن مهره ها یا کشیدن خط با خط کش انجام می دهد.

هر دو دست به یک اندازه مهم هستند، اما یکی در استفاده از ابزار و دیگری متخصص در کمک است. هر دو دست باید به آرامی و به روشی هماهنگ با هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که کار به خوبی انجام شده است!

 


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود