برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

3 تمرین کشش تاندون کشش اشیل در منزل

تمرین کشش تاندون کشش اشیل در منزل میتواند به شما در کنترل عارضه ی پیش امده کمک کند . کوتاهی تاندون آشیل میتواند در دراز مدت باعث ایجاد بدشکلی ها و دفورمیتی های مختلف در پا گردد و فرد را در راه رفتن دچار مشکل کند.

 تمرین کشش تاندون کشش اشیل در منزل چگونه است ؟ 

 

برای مشاهده ی ویدئو و انجام تمرین در منزل بهتر است ابتدا مطالب گفته شده را بخوانید تا اطلاعات اولیه برای انجام تمرینات داشته باشید ، منطقی ترین کار این است که در مرحله ی اول حتما با یک متخصص کاردرمانی جسمی مشورت کنید ،  اشتباه انجام دادن تمرینات ممکن است درد شما  و عوارض ثانویه را تشدید کند 

 تاندونیت آشیل چیست ؟ 


تاندونیت آشیل یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف درد مکرر زیر عضلات ساق پای شما و ناشی از تاندون استفاده می شود. گاهی اوقات به طور دقیق تر به نام تاندونوپاتی آشیل، این یک آسیب بسیار شایع است و اکثر افراد ورزشکار کنجکاو هستند که آیا شما یک ورزشکار باتجربه هستید یا فردی که به ورزش بازمی گردد.

برای کسانی که کمتر تجربه دارند، تاندون آشیل نواری از بافت است که ماهیچه های ساق پا را به پایه پاشنه پا متصل می کند. این بسیار قوی و ضخیم است که به شما امکان می دهد در هنگام راه رفتن، دویدن، بالا رفتن از پله ها و انجام بسیاری از فعالیت های دیگر از جلوی پای خود عبور دهید.

yes►مشاهده ی پست  : آموزش کشش تاندون آشیل به همراه تصویر 

 

 

جهت مطالعه ی بیشتر به  پست کامل کاردرمانی در درمان کوتاهی تاندون آشیل  مراجعه فرمایین  angel

 

تاندون آشیل  چگونه آسیب می بیند و آیا می توانید از آن پیشگیری کنید؟


سوالی که اغلب از من پرسیده می شود این است که "از کجا بفهمم که این مشکل را دارم و در وهله اول چگونه ایجاد شد؟" خوب، در مورد تاندونیت آشیل، درد به آرامی در پشت ساق پا افزایش می یابد و اغلب با فعالیت های خاص مانند بالا رفتن از پله ها یا دویدن ایجاد می شود. اگر ناحیه دردناک را لمس کنید، ممکن است بافت ضخیم‌تری نسبت به سمت دیگر احساس کنید. ممکن است زمانی که دردناک است گرم و زمانی که در حال استراحت هستید کمی «خشک» باشد.

اگر چنین علائمی دارید، شاید یک تغییر ساده در روال زندگیتان بتواند به شما کمک کند. به آن چیزها فکر کنید. آیا روزانه کفش مناسب می پوشید؟ آیا برنامه ورزشی خود را تغییر دادید یا ورزش جدیدی انجام دادید؟ آیا در روز چندین بار از پله ها بالا می روید؟ آیا سطحی که روی آن دویدن خود را انجام می دهید را تغییر دادید؟ همه اینها می توانند عواملی باشند که می توانند باعث آسیب شوند.

 

درمان خانگی تاندونیت آشیل چیست؟


برای شروع، هیچ چیز جایگزین تشخیص یک متخصص کاردرمانی جسمی  نمی شود. موارد زیر فقط برای اطلاع رسانی است و شما همچنان باید به دنبال مشاوره مناسب باشید.

نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که تاندون‌ها حرکت و فعالیت را دوست دارند، اما اگر غیرفعال باشند، بهبود نمی‌یابند. آسیب به تاندون، اگر به درستی با آن برخورد نشود، می تواند به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود.

این تمرینات، اگر بدون درد انجام شوند، شروع خوبی برای خود درمانی تاندون پاتی آشیل هستند.

  • 1. روی نوک انگشتان پا بالا بروید، به آرامی پاشنه‌ها را پایین بیاورید.
  • 2. قوس پا را محکم روی توپ تنیس بغلتانید.

yes مشاهده ی تمرینات مشابه کاردرمانی در کشیدگی تاندون اشیل 

 

چگونه می توانیم به التهاب تاندون آشیل کمک کنیم؟


با اطمینان از تشخیص درست تاندونیت آشیل. اینترنت مانند متخصص اسکلتی عضلانی معاینه فیزیکی انجام نمی دهد پس حتما با مراجعه ی حضوری به کلینیک کاردرمانی خیال خودتان را راحت کنید.  متخصصان کاردرمانی جسمی قادر خواهند بود بین چندین نوع آسیب احتمالی که ناحیه مشابهی را تحت تأثیر قرار می دهند تمایز قائل شده و درمان مناسب را انجام دهند.

بعد از 2 هفته شروع به مزمن شدن می کند. اگر درد شما در عرض 2 هفته فروکش نکرد،حتما درمان را جدی بگیرید. خلاص شدن از شر درد یا خشکی پا زمانی که تازه شروع شده است، اغلب آسان تر است!

درمان‌های دیگری که برای تاندونیت آشیل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. - اصطکاک عمیق بافت به تاندون آشیل باعث فعال شدن تجدید الیاف می شود.
  2. – لیزر درمانی هرگونه التهاب ناشی از اصطکاک عمیق بافت را کاهش می دهد و ترمیم بافت را تشویق می کند.
  3. - سوزن خشک با سوزن های طب سوزنی در اطراف محل آسیب برای فعال کردن تجدید الیاف. این می تواند جایگزینی برای اصطکاک عمیق بافت باشد.
  4. - نوار چسب دو و میدانی (نوار سفت) یا نوار کینزیو (نوار کششی) می تواند به تخلیه بار تاندون آشیل در مرحله ترمیم آن کمک کند.


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود