برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
c7cfa81d-3712-45ca-bc0b-6d71826b0677.jpg

راه های بهبود فرزند پروری والدین

6 راه برای بهبود مهارت های فرزند پروری والدین،گوش دادن ،انعطاف پذیر بودن ،الگوی خوبی بودن و... اگر به اندازه کافی نظر شما را جلب کرده ام با ما همراه شوید و6 راه برای بهبودفرزند پروری والدین را باهم بررسی کنیم

 تربیت بچه ها هرگز آسان نیست. در حقیقت ، این اغلب یکی از چالش برانگیزترین و غالباً ناامیدکننده ترین کارهایی است که شما همیشه انجام خواهید داد ، خصوصاً به این دلیل که در حین کار یاد می گیرید. هیچ کس به والدین نمی رود و می داند دقیقاً چگونه می تواند از عهده همه چیزهایی که به آنها پرتاب می شود ، استفاده کند. اما بهترین والدین همیشه به دنبال راه هایی برای پیشرفت هستند.
 اگر در چنین شرایطی قرار بگیرید ، قبلاً اولین قدم برای تبدیل شدن به بهترین والدین خود را برداشته اید. 
واضح است که شما به نحوه تعامل و تربیت فرزندان خود اهمیت می دهید و این مهمترین قسمت پدر و مادر خوب بودن است. برعکس ، والدینی که با مسئولیت های والدین خود دست و پنجه نرم می کنند و یا صرفاً اهمیتی برای پیشرفت ندارند ممکن است بر روی فرزندانشان تأثیر منفی بگذارد. در حقیقت ، تحقیقات علوم اعصاب نشان می دهد وقتی بچه ها در دوران کودکی خود را در معرض تجربیات منفی قرار می دهند ، می تواند برای مغز در حال رشد مضر باشد. 

اما پدر و مادر خوب بودن می تواند آن تجربیات منفی را جبران کند. اگر می خواهید مطمئن باشید که به طور مداوم مهارت های فرزندپروری خود را ارتقا می دهید 
 در اینجا شش کاری وجود دارد که می توانید همین حالا انجام دهید تا والدین بهتری برای فرزندان خود باشید

به کودکان خود گوش دهید :

آیا تا به حال آنقدر سرتان شلوغ بوده که متوجه نشوید بچه هایتان با شما صحبت می کنند؟ نگران نباشید ، این اتفاق برای بهترین والدین نیز  رخ می دهد. هنگامی که وقت خود را با فرزند خود می گذرانید ، سعی کنید  حواس خود را از کارهای روزمره و همیشگی تان وگو یا مسئولیت های روزانه تان پرت کنید ، دانستن اینکه بچه های شما به چه چیزهایی امیدوارند ، از چه چیزهایی می ترسند و از چه چیزهایی اضطراب دارند را اولویت خود را قرار دهید. گوش دهید و سوال کنید ، حتی اگر آنها شما را نادیده بگیرند یا سعی کنند از جواب دادن طفره روند. وقتی  به این  گفتگو ها علاقه نشان می دهید  به آنها نشان می دهید که آنها را دوست دارید.
 گوش دادن فعال  داشته باشید
گوش دادن فعال  به این معنی است که بدون اینکه به نحوه پاسخگویی فکر کنید ، روی آنچه گفته می شود تمرکز کنید. این در مورد تماشای زبان بدن و برداشتن نشانه ها است.
 راه دیگر برای بهبود مهارت های شنیداری این است که در سطح فرزند خود قرار بگیرید تا بتوانید به چشمان او نگاه کنید. این ممکن است به معنای زانو زدن باشد تا با قد آنها مطابقت داشته باشید. به كودكان خود توجه كامل داشته و ارتباط چشمی خوبی برقرار كنید. حتی در هنگام ناراحتی دست خود را دراز کرده و به آرامی بازوی آنها را لمس کنید یا دست آنها را بگیرید ، نه تنها به این معنی است که آنها توجه شما را کاملاً جلب می کنند ، بلکه شما با انها احساس آنها همدردی می کنید.

در مام پلاس بخوانید

سبک فرزندی و چهار شیوه تاتثرگذاری برکودک

نقش پدر بزرگ و مادر بزرگ در دو تربیتی شدن کودک

روش آموزش مدیریت به والدین چیست اتباط این روش با تجزیه و تحلیل

به قوانین خود پایبند باشید:

 به عنوان یک والدین ، ​​وظیفه شما این است که به فرزندان خود تفاوت بین درست و غلط را بیاموزید ، به این معنی که شما نیز باید از قوانین پیروی کنید. بنابراین وقتی کار اشتباه انجام می دهید و یا خونسردی خود را از دست می دهید. به ان ها توضیح دهید 
 همچنین باید مطمئن باشید که نظم و انضباط شما سازگار ، اما انعطاف پذیر است. به عنوان مثال ، مواقعی پیش می آید که به بچه هایتان نه می گویید ، و این را معنی می کنید. در این صورت اوقات دیگری پیش می آید که می فهمید اشتباهی مرتکب شده اید یا شاید خیلی تند پاسخ داده اید. اگر قوانین خود را تغییر دادید ، مطمئن باشید که می گویید ، "من اشتباه کردم" و توضیح دهید که چرا نظر خود را تغییر داده اید. همچنین به یاد داشته باشید که همه ما اشتباه می کنیم. پس از اعتراف به آن نترسید. 

با این حال ، وقتی مجازات متناسب با جرم را تعیین می کنید  به اسلحه خود بچسبید. بچه ها ناسازگاری را می بینند و از آنها به نفع خود استفاده می کنند. به یاد داشته باشید ، قوانین باید پس از وضع اجرا شوند. و هر قانونی که در خانه شما وضع شده باشد ، باید آنها را نیز دنبال کنید ، مگر اینکه دلیل محکمی برای محروم شدن واقعاً داشته باشید.

یک الگوی  خوب باشید 

در مقابل فرزندان خود کاری نکنید که دوست ندارید آنها انجام دهند. اگر متوجه شدید که رفتاری را نشان می دهید که نمی خواهید فرزندتان آن را تقلید کند ، این نشانه آن است که باید در برخی شرایط خاص نحوه عکس العمل خود را تغییر دهید. بچه ها از آنچه شما انجام می دهید کپی می کنند نه از آنچه شما می گویید. به یاد داشته باشید ، بچه های شما هر روز مراقب رفتار شما هستند. آنها می بینند که شما مشغول کارهای منزل ، شام درست کردن و پرداخت قبوض هستید. در نتیجه ، مهم است که آنها ببینند شما مسئولیت های خود را به بهترین وجهی مدیریت می کنید. فقط به یاد داشته باشید ، شما سعی نمی کنید کامل باشید ، بلکه فقط سخت کوشی و صداقت را به آنها می آموزید.

 ⭕احساسات خود را کنترل کنید:

اگر خونسردی خود را در مقابل بچه های خود از دست دهید ، ممکن است ترسیده یا مضطرب شوند ، به خصوص اگر جوان تر باشند. خواه با تلفن  در حال بحث و جدال  با همکارتان باشید و یا با همسرتان اختلاف نظر داشته باشید ، رفتارهای بی ارزش د خلاف اخلاق و پرخاشگرانه  را در حضور فرزندان از خود بروز ندهید. هر وقت کنترل خود را از دست می دهید ، فریاد می کشید یا با کسی بحث می کنید ، به فرزندان خود نشان می دهید اینگونه واکنش مردم در شرایط دشوار است. درعوض ، نشان دهید که چگونه می توانید خونسردی خود را حفظ کرده و مشکلات را به روشی آرام حل کنید. وقتی این کار را انجام می دهید ، به آنها نشان می دهید که هوش هیجانی چگونه است. اگر خونسردی خود را از دست دادید ، حتماً عذرخواهی کرده و مسئولیت عصبانیت خود را بر عهده بگیرید. انجام این کار روش دیگری برای مدل سازی رفتار سالم است.

انعطاف پذیر باشید:

بعضی اوقات والدین هم برای بچه ها و هم برای خودشان با انتظارات و اهداف غیرواقعی دست و پنجه نرم می کنند. وقتی این اتفاق می افتد ، والدین می توانند ناگهان احساس سنگینی و طاقت فرسایی کنند. اگر متوجه شدید که مرتباً چنین احساسی دارید ، ممکن است لازم باشد در مورد خود ، بچه ها و اطرافیانتان  انعطاف بیشتری داشته باشید. پدر و مادر کمال گرا بودن استرس آور است. نه تنها والدین در این شرایط از "بهم ریختن زندگی  فرزندانشان " می ترسند ، بلکه آنها نیز به شدت به بچه هایشان فشار می آورند تا از راه های بی عیب عمل کنند. آنها همچنین انتظار بیش از حد از خود دارند. به همین ترتیب ، اگر کمال گرا باشید ، ممکن است نگران باشید که والدین دیگر در مورد شما چه فکر می کنند یا اینکه بخاطر فرزندپروری خود شرم آور می شوید. به عنوان مثال ، ممکن است احساس کنید که کودک نوپای شما به اندازه کافی سریع نمی آموزد یا ممکن است احساس کنید بچه های سن مدرسه در مدرسه به اندازه کافی خوب عمل نمی کنند. اما این نوع فشارها می تواند نتیجه معکوس دهد ، خصوصاً اگر انتظارات شما را در صورتی قرار دهد که اگر کودک شما انتظارات شما را برآورده نکند ، احساس شکست کند.
 به همین دلیل ، مهم است که یک گام به عقب برگردید و ارزیابی کنید که آیا انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. به همین ترتیب ، یاد بگیرید که انعطاف بیشتری داشته باشید و کارهایی را که در اولویت نیستند و زیاد مهم نیستند ، رها کنید.

عشق زیاد نشان دهید:

 شکی نیست که شما بچه های خود را دوست دارید ، اما چگونه آنها را نشان می دهید؟ آیا تا جایی که می توانید آنها را با بوسه و در آغوش گرفتن می شوید؟ به یاد داشته باشید ، در آغوش کشیدن کودک احساس امنیت و دوست داشتن در او ایجاد می شود - بنابراین دست او را بگیرید ، موهایش را نوازش کنید و گونه اش را ببوسید. راه دیگر برای نشان دادن عشق ، گذراندن وقت با هم است. این یک روش عالی برای نشان دادن اولویت شما به بچه ها است. فقط فراموش نکنید که به طور فعال با آنها درگیر شوید. این به معنای کنار گذاشتن تلفن و تعامل با بچه هایتان است. همچنین فعالیت های تعاملی مانند بازی های خانگی  به روش سنتی ، لذت بردن از فعالیت در فضای باز یا صرفاً گفتگو با فرزندان خود را شروع کنید و از بیشتر وقت هایی که با هم دارید استفاده کنید. نشان دادن علاقه به چیزهایی که آنها علاقه و اشتیاق زیادی به آنها نشان می دهند یکی دیگر از راه های تعامل است

و همچنین در مام پلاس مشاهده کنید

ویدئوی 10 روش مهارت فرزند پروری

ویدئوی انواع سبک های فرزند پروری

ویدئوی بهترین سبک فرزند پروری کدام است ؟


برچسب ها

مهسا آسترکی

مهسا آسترکی

رفتار درمان و روانشناس کودک در زمینه های اوتیسم . تاخیر واختلالات و مشکلات رفتاری و...

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود