برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آشنایی با نیروی پلیس

یکی از قشرهایی که شناخت ان ها برای کودک ضروری است، پلیس ها هستند، زیرا ممکن است کودکتان گم شود و یا با افرادی روبه رو شود که احساس خطر کنند در این موارد و بسیاری موارد دیگر شناخت پلیس برای کودک ضروری است، پس حتما ویدیو رو ببینید و از مطالب برای اموزش پلیس به کودکتان کمک بگیرید.

درحالی که بسیاری از کودکان افسران پلیس را دوست دارند و از آنان نمی ترسند، کودکان دیگری هستند که ممکن است که حتی از اسم پلیس بترسند یا نظرات منفی در مورد پلیس داشته باشند. با نشان دادن تصاویر افسران پلیس و ماشین های پلیس به کودکان و پرسیدن سوالاتی از کودکان در مورد آنچه که می دانند شروع کنید به شناخت پلیس و کار آنان به کودکتان

اول مطمئن شوید که بچه ها می دانند که افسران پلیس به مردم خدمت می کنند و از آنها محافظت می کنند. به آنها بگویید که در صورت بروز مشکل می توانند از یک افسر پلیس کمک بخواهند. توضیح دهید که افسران پلیس سعی می کنند افراد مخرب و بد را از انجام کارهای بد، مانند آسیب رساندن به دیگران و سرقت اشیاء، باز دارند.

 چند روش ساده برای شناخت پلیس به کودک

اجازه دهید کودک رو در رو با  پلیس روبه رو شود

کودکتان را نزد یک افسر پلیس از محلتان و معرفی برای صحبت نزد کوکتان ببرید 

با اداره پلیس محلی خود تماس بگیرید و یک افسر پلیس یایکی از افسرانشان سر کلاس بیاورد تا درباره کارهایی که انجام می دهد با آنها صحبت کند. با طرح سؤالاتی که می توانند بپرسند، بچه ها را از قبل آماده کنید. (مثال: یک افسر پلیس چه کار می کند؟ قسمت مورد علاقه شغل شما چیست؟ قسمت های مختلف لباس شما چیست؟)

 برای کودک شعر یا داستان هایی که درباره پلیس است بخوانید 

مانند

انار دونه دونه

پلیس چه مهربونه

شب تا سحر بیداره

چه کار سختی داره

شب که میشه تو کوچه ها میگرده

روز که میشه کجا میره

هی بالا و پاایین میره

به فکر رفت و آمد ماشین هاست

به این میگه برو به چپ

به آن یکی میره برو به راست

راه میره وسوت میزنه

دوست تو و دوست منه

نمایش افسر پلیس

یک منطقه بازی نمایشی با لباس های افسر پلیس، کلاه، نشان ها، دفترچه یادداشت ها و خودکارهای کوچک، را تهیه کنید و با کودک بازی دزد و پلیس انجام دهید. 

 

 

 


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود