برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش نظم و ترتیب با شعر و داستان

آموزش نظم و ترتیب به کودکان می‌تواند از طریق شعر و داستان صورت بگیرد. شعر و داستان‌ها می‌توانند به کودکان کمک کنند تا درک بهتری از اهمیت نظم و ترتیب پیدا کنند و یاد بگیرند که چگونه زندگی خود را آراسته و سازماندهی کنند همراه گرامی با ما همراه باشید در مام پلاس

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید

گلهای پیش دبستانی مام پلاس در خدمت شما هستیم با آموزش نظم وترتیب ، همراه با داستان و شعر زیبای خانم‌روحی.

با ما همراه باشیدmamplus.com

یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش نظم و ترتیب به کودکان، استفاده از شعر و داستان است. با استفاده از این روش، می‌توانید به صورت جذاب و سرگرم‌کننده به کودکان آموزش دهید. 

در مام پلاس مشاهده کنید

10روش کاربردی آموزش نظم به کودکان پیش دبستانی وبیان اهمیت آموزش نظم

نظم برای کودک

چند روش جذاب برای آموزش نظم و ترتیب با شعر و داستان را معرفی می‌کنم:

 مفهوم شعرهای آموزشی برای نظم:

 شعرهایی که مفاهیمی مرتبط با نظم و ترتیب را بیان می‌کنند، به عنوان مثال، شعرهای درباره تنظیم وقت برای خوابیدن، آموزش چیدمان اسباب‌بازی‌ها و تنظیم اتاق بازی و... می‌توانید استفاده کنید. با خواندن این شعرها به کودکان و تبدیل آن به یک بازی، کودکان را در یادگیری نظم و ترتیب یاری کنید.

داستان بر اساس ترتیب زمانی:

داستان‌های کوتاهی را بسازید که در آن‌ها روال‌های زمانی مرتبط را توضیح دهید. مثلاً، داستان درباره روز مدرسه که باید با برخی کارها آغاز و با بعضی دیگر به پایان برسد. از کاربرد عكس‌ها نیز برای تصویرسازی داستان استفاده کنید. با خواندن این داستان‌ها به کودکان و سپس به آن‌ها اجازه دهید به ترتیب خودشان، تجربه داستان و از آن لذت ببرند.

استفاده از اقدامات ماهیچه‌ای برای نظم وترتیب:

برای آموزش نظم و ترتیب به کودکان، می‌توانید از اقدامات ماهیچه‌ای استفاده کنید. برای مثال، یک قفسه بسازید که کودکان باید وسایل مختلف را با ترتیب درست درون آن قرار دهند. با استفاده از این روش، هم طرحی آموزشی را بوجود می‌آورید و هم کودکان را در رعایت نظم و ترتیب تشویق می‌کنید.
 
با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید به کودکان به صورت سرگرم‌کننده نظم و ترتیب را آموزش دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که کودکان بهترین وقت برای یادگیری از طریق بازی و سرگرمی را دارند.

فواید آموزش نظم و ترتیب به کودکان 

آموزش نظم و ترتیب به کودکان موارد زیر را به همراه دارد:

نظم وافزایش تمرکز:

به کودکان آموزش دادن نظم و ترتیب می‌تواند به افزایش توانایی آنان در راه اندازی خودکار، ترک حل کردن بی‌نظمی‌ها و متمرکز شدن در وظایف و فعالیت‌های خود کمک کند.

ایجاد استقلال با منظم بودن:

کودکانی که با نظم و ترتیب آشنا هستند، توانایی بالقوه را دارند که بدون نیاز به راهنمایی دیگران بتوانند فعالیت‌ها و وظایف خود را انجام دهند. این برای کودکان احساس استقلال و اعتماد به نفس می‌سازد.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود