برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش واژه آموزی درس اول، فارسی چهارم دبستان

بچه های پرانرژی کلاس پنجم با شما هستیم با واژه آموزی درس اول فارسی ، با تدریس زیبای خانم صفری عزیز که به معرفی واژه های مشابه و واژه هایی که در یک دسته قرار می گیرند می پردازد. مثل مداد، پاک کن، خط کش و خودکار که همگی در دسته ی لوازم التحریر جای می گیرند. ادامه ویدئوی واژه آموزی رو ببینید...

***جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

اگر میخواهید ویدئوهای بیشتری از واژه آموزی درس یک ببینید بر روی لینک زیر کلیک کید:

مرور و جمع بندی واژه های درس اول فارسی چهارم دبستان

آموزش دسته بندی_واژه آموزی درس یک_ فارسی چهارم ابتدایی

داستان واژه آموزی درس اول فارسی

بچه های عزیزم برای اینکه واژه آموزی درس اول رو خوب یادبگیرید به داستان فاطمه و رضا خوب دقت کنید:

فاطمه از برادرش رضا یه سوال میپرسه. میگه : برای چی ما می گیم بهار و تابستان و پائیز و زمستان اسمشون فصله/ چرا به اینها میگیم فصل؟

رضا جواب داد وقتی ما کلماتی داریم که بهم شبیه هستن و ویژگی های مشترکی دارند رو در یک دسته بندی قرار میدیم مثلا همین بهار و تابستان و پائیز وزمستان چون در یکسری از ویژگی ها شبیه هم هستند ما اسم اونهارو میزاریم فصل. و یا وسایل نقلیه رو چرا به اتوبوس، تاکسی، و حتی دوچرخه رو میگیم وسایل نقلیه؟ بخاطر اینکه اونها وسایلی هستن که برای رفت و آمد و نقل و انتقال آدمها از اونها استفاده میشه. چون این وسایل در این ویژگی ها مشترک هستند، ما به اینها میگیم وسایل نقلیه.

حالا از تو میخوام چندتا مثال هم خودت بزنی. فاطمه میگه مثلا معلم و پزشک و بنا هر سه تا نیشن شغل. برادرش میگه آفرین . حالا بنظرت مداد و پاک کن و تراش چی میشن؟ فاطمه

میگه لوازم التحریر.

حالا شما بچه ها میتونید به اطرافتون نگاه کنید و وسایلی که در یک دسته بندی قرار میگیرند رو مشخص کنید و در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

بچه های عزیزم و دانش اموزان پرانرژی مام پلاس، اگر که دوست دارید ویدئوهای بیشتری از آموزش فارسی چهارم رو ببینید کلیک کنید:

فارسی چهارم ابتدایی


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود