برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
44eb690a-3a84-411c-9a30-f915087e42bd.jpg

خود ارضایی کودکان

مربوط به تربیت جنسی کودک

خود ارضایی کودکان

* اکثر کودکان در سنین ۳ تا ۶ سالگی خود ارضایی را تجربه می کنند، اصلا خودتان را نگران نکنید، این یک مسئله کاملاً طبیعی ست و به این عموم کودکان شایع است.
* فکر نکنید حالا که کودکتان خود ارضایی کرد در بزرگسالی یک معتاد جنسی می شود، به هیچ وجه. چون کودکان اصلاً نمی دانند رابطه جنسی چیست و خیالپردازی جنسی هم ندارند.
* اگر کودکتان به قسمت های خصوصی بدنش دست میزند اول باید سلامت جسمی اش را کنترل کنید، ممکن است قارچ یا عفونت ادراری داشته باشد، یا ممکن است قسمت های خصوصی بدنش را خوب تمیز نکرده باشد و کثیفی های مانده باعث خارش شده باشد، یا حتی ممکن است در حمام زیاد از صابون استفاده کرده باشید.
* اگر سلامت جسمی کودک را کنترل کردید و مشکلی نداشت شرایط روانی او را کنترل کنید، به اندازه کافی بازی می‌کند؟ به اندازه کافی سرگرمی دارد؟ در خانه زیاد دعوایش نمی‌کنید؟ محیط خانه پرتنش نیست؟ رابطه با همسر چه طور است،عاشقانه است یا جنگ و دعوا؟ آیا خودتان افسردگی و اضطراب ندارید؟ شاید خودتان حالتان بد است و این حال بد را به کودک انتقال می دهید!
* می‌دانید... خود ارضایی خیلی شبیه انگشت کردن در بینی ست یعنی او این کار را انجام می‌دهد چون کسل شده، چون دست‌هایش آزاد و بیکارند و توانایی انجامش را دارد.
* کاری که باید انجام دهید این است که حواس کودک تان را پرت کنید، با بازی های هیجان انگیز انرژی‌اش را تخلیه کنید، با اسباب بازی های جالب دستش را مشغول نگه دارید، محیط خانه را آرام نگه دارید و به کودک توجه و محبت داشته باشید و با همسر خود نیز مهربان باشید.
* والدین عزیز حواستان باشد، اگر کودکتان را در آن شرایط ببینید و سرش داد بزنید یا به او احساس شرمندگی و گناه بدهید یا این ذهنیت را به او القا کنید که کار کثیفی انجام داده و ممکن است در ذهن او احساس لذت با احساس گناه ارتباط پیدا کند که تاثیرات بدی در بزرگسالی می گذارد.


فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود