برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
bbc32e45-f5a4-4d8f-a5e6-0fb47c962f89.jpg

چگونگی جدا کردن اتاق خواب کودک از والدین

مربوط به خوابیدن، جدا کردن اتاق کودک


چگونگی جدا کردن اتاق خواب کودک از والدین
* مدتی را در اتاق او کنار تختش تا صبح بخوابید اما کم کم فقط تا زمانی که خوابش ببرد کنارش بمانید و بعد به اتاق خود بازگردید‌.
* کوتاه نیاید، کودک ممکن است دست به هر ترفندی بزند تا شما را راضی کند، او می گوید:<می ترسم> <دلم برات تنگ شده> <امشب پیشت نخوابم خوابم نمیبره و فردا نمیتونم به مهدکودک یا مدرسه برم>.
* اگر از تاریکی میترسید چراغ خواب و چراغ راهرو را روشن بگذارید، اگر شبی ده بار به اتاق تان می آید هر ده بار اورا به تخت خودش بازگردانید اگر واقعاً می ترسد مدتی کنار تختش بخوابید.
* از برچسب یا جایزه برای تشویق استفاده کنید، هر روزی که در تخت خودش بیدار شد یک برچسب دریافت کند و هر چند برچسب (به تدریج تعداد را بیشتر کنید) برایش یک جایزه داشته باشد.
* عادت های جالبی برای خوابیدن بسازید، مثلاً ممکن است خواندن یک کتاب مورد علاقه در محل خاصی از اتاق خواب برای کودکتان بسیار جالب باشد یا ماساژ یا گوش کردن به یک موزیک بتواند بخشی از عادات خواب کودک شما باشد.
* برای شروع یک هدیه در نظر بگیرید، مثلا برایش چیزی که دوست دارد بخرید، اگر کودک توانست یک شب را تنها در اتاقش بخوابد صبح روز بعد یک جایزه کوچک به او بدهید.


فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود