برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تلویزیون نگاه کردن کودک

ویدئو ی ارائه شده ، در مورد مدت استفاده کودک از تلویزیون را توضیح می دهد. اغلب وقتی به والدین گفته میشود که پزشکان اطفال فکر می کنند که تماشای تلویزیون یا استفاده از برنامه های تلفن همراه قبل از سن 18 ماهگی برای کودکان ایده بدی است، شوکه می شوند، زیرا اکثر کودکان نوپا این کار را انجام می دهند.

 نظرسنجی‌ها نشان می دهند که 92.2 درصد از کودکان 1 ساله، قبلاً از دستگاه تلفن همراه استفاده کرده‌اند که برخی از کودکان حتی از سن 4 ماهگی شروع می‌شوند.

 

در مام پلاس بخوانید

 

صفحات نمایشی (تلویزیون، تبلت، کامپیوتر، تلفن همراه و...) وتا

 

4 روش کاربردی برای جداکردن کودک از بازی های ویدئویی , کامپیو

رشد اولیه مغز

 


معمولا می شنویم که بسیاری از والدین می گویند: "کودک من تماشای تلویزیون را دوست دارد!" نوزادان ممکن است به رنگ‌های روشن و حرکت روی صفحه‌نمایش خیره شوند، اما مغز آن‌ها قادر نیست از تمام آن تصاویر عجیب و غریب معنا یا مفهوم پیدا کند. 

 

حدود 18 ماه طول می کشد تا مغز نوزاد به حدی رشد کند که نمادهای روی صفحه نمایش معادل خود را در دنیای واقعی نشان دهند.

 

آنچه نوزادان و کودکان نوپا بیش از همه به یادگیری نیاز دارند تعامل با افراد اطرافشان است. این بدان معنا نیست که کودکان نباید با پدربزرگ و مادربزرگ  یا یکی از والدین که  دور هست گفتگوی ویدیویی نداشته باشند، اما وقتی نوبت به یادگیری روزمره می رسد، باید چیزهایی را لمس کنند، تکان دهند، پرتاب کنند و مهمتر از همه چهره ها را ببینند و صدای کسانی را که بیشتر دوستشان دارند بشنوند. برنامه‌ها می‌توانند به کودکان نوپا یاد بدهند که روی صفحه ضربه بزنند و انگشت خود را بکشند، اما مطالعات به ما می‌گویند که این مهارت‌ها به یادگیری در دنیای واقعی تبدیل نمی‌شوند.کودکان طوری برنامه ریزی شده اند که از تعامل با افراد دیگر یاد بگیرند. رقص حالات چهره، لحن صدا و زبان بدن بین یک کودک نوپا و والدین نه تنها زیبا است، بلکه آنقدر پیچیده است که محققان مجبورند این تعاملات را روی ضبط کنند و سرعت آن‌ها را کاهش دهند تا همه چیز را ببینند. هرگاه یکی از طرفین در این رقص، کودک یا والدین، در حال تماشای تلویزیون باشد، تبادل نظر متوقف می شود.

تنها روشن بودن تلویزیون در پس‌زمینه، حتی اگر «هیچ کس آن را تماشا نمی‌کند» برای به تاخیر انداختن توسعه زبان کافی است. به طور معمول زمانی که کودک نوپا در اطراف است، والدین حدود 940 کلمه در ساعت صحبت می کنند. با روشن بودن تلویزیون، این عدد 770 کاهش می یابد! کلمات کمتر به معنای یادگیری کمتر است.

بعد از 2 سالگی همه چیز حداقل تا حدودی تغییر می کند. در طول سال های پیش دبستانی، برخی از کودکان برخی از مهارت ها را از تلویزیون آموزشی یاد می گیرند. نمایش های خوب طراحی شده می توانند سواد، ریاضی، علوم، حل مسئله و رفتار اجتماعی را به بچه ها بیاموزند. وقتی کودکان به سؤالات شخصیت ها پاسخ می دهند، از برنامه های تعاملی استفاده کنید.

در مام پلاس مشاهده کنید

بازی کامپیوتری در کودکان

 

عادت کودک به گوشی

 

تاثیر بازی با موبایل  روی کودک

 

آنچه شما می توانید انجام دهید


به طور طبیعی، کودکان هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از برنامه ها با والدینشان بیشتر یاد می گیرند. محتوا خیلی مهم است. همه برنامه‌ها به بچه‌ها در مورد چیزی آموزش می‌دهند، اما برنامه‌هایی را دنبال کنید که برای آموزش چیزهایی به کودکان طراحی شده‌اند که واقعاً باید بدانند، مانند زبان و ریاضی.

صرف نظر از محتوا، زمان سرگرمی الکترونیکی فرزندتان را از دوتا پنج سالگی به 1 تا 1:30ساعت در روز محدود کنید.
ولی پایبند بودن به زمان نیز اهمیت زیادی دارد ولی در شرایط خاص تا دوساعت هم می توان اجازه استفاده از تلویزیون را به کودک داد.

همچنین به یاد داشته باشید که تلویزیون همچنان تلویزیون است، خواه واقعاً آن را روی صفحه تلویزیون تماشا کنید یا با تلفن همراه یا رایانه

همچنین در مام پلاس مشاهده کنید

 

کودکان و وسایل الکترونیکی

 

مضرات استفاده کردن کودک از گوشی و لبتاب

 

استفاده از موبایل توسط کودک


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود