برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

مرور ریاضی اول _بخش دوم_جمع و تفریق با رسم شکل

بچه های عزیزم، با بخش دوم مرور ریاضی اول توسط سرکار خانم نوربخش در خدمت شما هستیم . بحث جذاب جمع و تفریق با رسم شکل. حتما ویدئوی بخش دوم مرور ریاضی رو کامل ببینید تا دیگر هیچ مشکلی در این بحث نداشته باشید.

بچه های عزیز در این آموزش خانم نوربخش با رسم شکل به حل جمع و و تفریق های یک رقمی و دورقمی میپردازد . برای هر عدد یک شکل کشیده میشود، عدد اول شکل اول ، عدد دوم شکل دوم و سپس از طریق شکل اعداد با هم جمع بسته میشوند. 

بقیه ی بخش های مرور ریاضی اول را در لینک های زیر ببینید:

مرور ریاضی اول بخش اول 

مرور ریاض اول بخش سوم‌

مرور ریاضی اول، بخش چهارم

مرور ریاضی اول بخش پنجم

مرور ریاضی اول بخش ششم

جمع و تفریق با رسم شکل ریاضی اول

جمع و تفریق با رسم شکل، یکی از مهم‌ترین مباحث ریاضیات در مقطع ابتدایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مفاهیم جمع و تفریق را بهتر درک کنند.

برای نمایش عمل جمع، می‌توانیم از نماد “+” استفاده کنیم. برای مثال، فرض کنید که می‌خواهیم دو عدد 2 و 3 را با هم جمع کنیم. برای نمایش این عمل، می‌توانیم این دو عدد را در کنار یکدیگر قرار داده و بین آنها علامت “+” رسم کنیم. به این صورت:

    🟥 🟥                                        

  🟩 🟩 🟩

     ۵=۳+۲

همانطور که می‌بینید، با رسم شکل، می‌توانیم عمل جمع را به صورت گرافیکی نمایش دهیم. در این مثال، دو عدد 2 و 3 کنار هم قرار گرفته‌اند و بین آنها علامت “+” رسم شده است. سپس، با خط کشیدن زیر هر عدد، آنها را به هم مجموعه کرده و با خط کشیدن زیر خط، نتیجه جمع (5) را به دست آورده‌ایم.

برای نمایش عمل تفریق، می‌توانیم از نماد “-” استفاده کنیم. برای مثال، فرض کنید که می‌خواهیم ۳ را از ۶ کم کنیم. برای نمایش این عمل، می‌توانیم عدد بزرگتر را در بالا قرار داده و عدد کوچکتر را در زیر آن با خط کشیده قرار دهیم و بین آنها علامت “-” را رسم کنیم. به این صورت:

    🔵🔵🔵🔴🔴🔴                        

            ۳=۶-۳

در این مثال، دو عدد ۶ و ۳ را در کنار هم قرار داده‌ایم و بین آنها علامت “-” رسم شده است. سپس با خط کشیدن زیر هر عدد، آنها را به هم مجموعه کرده و با خط کشیدن زیر خط، نتیجه تفریق (۳) را به دست آورده‌ایم.

در اینجا، ما از روش ساده‌ای برای نمایش جمع و تفریق استفاده کردیم که قابل درک برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است. با هر گذر از سطح مقطع، روش‌های پیچیده‌تری برای نمایش عمل جمع و تفریق وجود دارند که شامل اعداد منفی، اعشاری و کسری و اعداد بزرگتر می‌شوند.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود