برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

جیغ زدن کودک و چهار روش مقابله بااین رفتار به همراه ویدیو

اگر شما هم در خانه کودکی دارید که مدام به دلایل مختلف و حتی بدون دلیل شروع به جیغ زدن می کند بهتر است این پست را از دست ندهید تا در مواقعی که کودکتان شروع به حیغ زدن میکند بتوانید به شیوه صحیح اورا کنترل کنید تا دست از این کارش بردارد.

 وقتی فرزندتان شروع به جیغ زدن می کند اولین کاری که باید بکنید این است که آرامش خود را حفظ کنید،ااگر شما هم همراه کودک شروع به فریاد زدن کنید،نه تنها کمکی نمیکند بلکه کودک را ناارام تر و بیقرار تر میکند،سعی  کنید  نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که فرزند شما خواسته ای دارد و  به کمک شما نیاز داردو کودک این کار را برای آزار یا تحریک شما انجام نمی دهند.

در مرحله بعد، باید علت فریاد زدن آنها را پیدا کنید اگر کودکتان میتواند حرف بزند از او بپرسیدبا ارامش،هرچه شما عصبی تر باشید شانستان برای آرام کردن کودک کمار خواهد بود،اگر کودک خیلی عصبی و بیقراراست ممکن است شانستان برای فهمیدن خواسته لث کمتر باشد،در اینصورت بهتر است صبر کنید تا ارام شود. 

در وب سایت مام پلاس ببینید

جیغ زدن و کتک زدن کودک

 

جیغ و داد زدن کودکان زیر دوسال

 

وقتی علت را فهمیدیددر مرحله بعد، باید علت فریاد زدن آنها را کشف کنید. یک علت وجود دارد ، مهم نیست که چقدر تصادفی به نظر می رسد. می توانید بپرسید، اما شانس شما برای دریافت پاسخ ممکن است زیاد نباشد. اگر آنها در یک عصبانیت گم شوند، ممکن است تقریباً غیرممکن باشد که بفهمید علت چیست اگر قبلاً نمی دانید. بهترین راه ممکن این است که منتظر بمانید. در برخی موارد، پاسخ ساده اما ناامیدکننده این است که ممکن است نتوانید فرزندتان را وادار کنید که فریاد نکشد.

 

 

اگر علت را می دانید، و کاری است که نباید انجام دهند و  شروع به جیغ زدن کردند، چند گزینه دارید که باید امتحان کنید.

 

۱)تغییر مسیر:

موسیقی را روشن کنید و فریادها را به آواز تبدیل کنید. 

۲)"جیغ زدن اورابه یک بازی تبدیل کنید."

مثلا بگویید بیا ببینم الان ک انقد میتونی با صدای بلند صدا کنی بیا با صدای آروم هم امتحان کنیم ببینیم کی میتونه ارومتر باشه صداش "

۳)"همراه کودک حیغ نزنید"

وقتی همراه کودک شروع به جیغ زدن می کنید با این کار فقط رفتار اورا تشویق کرده اید 

۴)به آنها فضا بدهید.

فضایی را تعیین کنید که در آن اجازه داده شود فریاد بزنند.حیاط میتواندجای مناسبی باشد، اگر آنها این مکان را تنها مکان مناسب برای فریاد زدن می دانند، می توانید وقتی میخواهند مثلا در آشپزخانه  فریاد بزنند به آن ها بگویید اینجا نه برو توی حیاط اگر  نتوانستید آنها را مجبور کنید. 

چه چیزی باعث می شود کودک جیغ بزند؟

نوزادان راهی جز گریه برای برقراری ارتباط نداشتند زیرا نمی توانستند صحبت کنند. در حالی که کودکان نوپا و خردسال می توانند صحبت کنند، واژگان یا درک عاطفی کاملاً توسعه یافته ای برای بیان خود ندارند، و گاهی اوقات جیغ زدن گریه جدید است - تنها راه برای بیان اینکه بگویند مشکلی دارند وناراحتند. 

 


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود