برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تدریس و معرفی عدد هزار، ریاضی پایه سوم ابتدایی

یکی از دروس مهم در ریاضی سوم تدریس اعداد چهاررقمی است و معرفی عدد هزار، که در این ویدیو سعی شده با ایجاد انگیزه و داستان باشد و در پایان جشن عدد هزار را داشته باشید

***جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید

 ۱۰ ایده جالب برای آموزش عدد هزار 

1. در مورد الگوها صحبت کنید  

درک الگوهای اعداد واقعا به آنها کمک می کند تا بفهمند اعداد چگونه کار می کنند. تحقیقات مغزی به ما می گوید که صحبت در مورد آن الگوها آن درک را درونی می کند.

2.   هر عددی را پیدا کنید 

هرچه کودکان اعداد تصادفی را در نمودار 1000 بیشتر بیابند، در درک الگوها و نحوه کارکرد آن بهتر می شوند. من از کارت یا تاس برای پیدا کردن یک عدد تصادفی استفاده خواهم کرد. اگر بچه ها 3 کارت یک رقمی بکشند، می توانند یک عدد 3 رقمی برای پیدا کردن بسازند. بنابراین اگر آنها 3، سپس 9، سپس 5 را بکشند، باید عدد 395 را در شبکه پیدا کنند. این کاری است که کودکان می توانند در مرکز ریاضی انجام دهند.

3. جمع یا تفریق صدها 

من یک سربار از همان نمودار اعداد را نگه می دارم تا نحوه استفاده از شبکه اعداد را مدل کنم. با برخی مدل‌سازی‌ها، کودکان می‌توانند نحوه پرش 100 عدد را در یک زمان بیاموزند. به عنوان مثال، اگر آنها از 245 شروع کنند، برای پرش 100، ده ها و یک ها ثابت می مانند و رقم صدها 1 افزایش می یابد و آنها را به 345 می رساند. مدل سازی این با بلوک های پایه ده واقعا کمک می کند!

4.  با یک شماره تماس بگیرید 

از بچه ها بخواهید آن را در شبکه های خود پیدا کنند، سپس عددی را که 100 کمتر یا 100 بیشتر است بگویید. پس از مدتی تمرین، آنها دیگر به شبکه ها نیاز نخواهند داشت!

5. از رهبر پیروی کنید  

یک عدد را صدا بزنید، سپس از بچه ها بخواهید صدها، ده ها و یک ها را جمع یا تفریق کنند تا اینکه کارتان تمام شود. به عنوان مثال، "از 384 شروع کنید، 200 را جمع کنید، 30 را تفریق کنید، 100 را جمع کنید، 50 را تفریق کنید. الان روی چه عددی هستید؟"

6. اضافه کردن یک ها و ده ها را از طریق آن انتقال های سخت تمرین کنید   

انتقال از دهه 90 به مجموعه 100 تایی بعدی همیشه سخت است. با راهنمایی، بچه ها می توانند از صد تا بعدی بشمارند.

 

7.   مدل سازی اعداد تصادفی با پایه ده تایی  

یک کودک می تواند به طور تصادفی به عددی درجدول اعداد اشاره کند. دانش آموزدیگر می تواند آن عدد را با بلوک های پایه ده نشان دهد. به عنوان مثال، اگر یک کودک به 582 اشاره کند، کودک دیگر 5 صد، 8 ده و دو یک را نشان می دهد. این بلوک ها واقعا درک ارزش مکانی را درونی می کنند، من همیشه از آنها استفاده می کنم!

8. یک بازی از آن بسازید 

کودکان می توانند از 0 تا 1000 مسابقه دهند. آنها می توانند نشانگرهای خود را روی 0 قرار دهند، سپس با انداختن چند تاس (با ایجاد یک عدد 2 رقمی)، می توانند ده ها و یک ها را اضافه کنند تا از طریق شبکه به عدد 1000 برسند. باز هم، هر چه بیشتر از شبکه استفاده کنند، بیشتر با اعداد آشنا می شوند. اگر آنها در مورد اعداد صحبت می کنند، به آنها کمک می کند تا آنها را درک کنند. ( من در حال حاضر در 832 هستم، کمتر از 200 نفر باقی مانده است! ) این مکالمات مهم هستند، بچه ها باید صحبت کنند تا یاد بگیرند!

 

 

9. یک بازی دیگر 

نسخه ای از بازی فوق. کودکان می توانند از کارت ها برای ساخت یک عدد 2 رقمی استفاده کنند. این امکان اعداد بالاتر از 66 را می دهد که بالاترین رقمی است که آنها می توانند با 2 تاس بسازند. بازی می توانست سریعتر حرکت کند. باز هم، این بازی مکالمه در مورد اعداد را تشویق می کند، که دقیقا همان چیزی است که ما می خواهیم!

10.   پازل های شبکه اعداد  

هر عدد 3 رقمی به بچه ها بدهید. از آنها بخواهید اعداد بالا، پایین و کنار آن عدد را همانطور که در شبکه 1000 می بینند پر کنند


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود