برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی

آموزش رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان بسیار مهم است تا آنها از سنین پیشرفته‌تر درکی قوی‌تری از مفاهیم رانندگی ایمن پیدا کنند. با وب سایت مام پلاس همراه باشید.

 

آموزش رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان بسیار مهم است تا آنها از سنین پیشرفته‌تر درکی قوی‌تری از مفاهیم رانندگی ایمن پیدا کنند.

بر خلاف بزرگسالان، کودکان آگاهی  لازم را ندارند که بدانند هنگام راه رفتن در جاده ها چه کاری انجام دهند و چه کاری انجام ندهند. کودکان بدون نظارت بزرگسالان و آگاهی مناسب از قوانین ایمنی جاده می توانند خود را در معرض خطر قرار دهند. 

وقتی صحبت از ایمنی فرزندانتان می شود، نباید زمان را به تاخیربیندازید، در مورد ایمنی جاده به کودکان به محض اینکه به سنی رسیدند که از خانه خارج شوند آموزش دهید. با تمرین کردن با اطمینان حاصل کنید که آنها حرف شما را می فهمند.

در حالی که دانستن قوانین و مقررات ایمنی راه برای کودکان ضروری است، اما نباید بیش از حد توان به آنها اطلاعات داده شود. تا کودک را خسته کند. 

در وب سایت مام پلاس ببینید

آموزش علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی

در زیر چند نکته برای آموزش کودکان در این خصوص آورده شده است:

1. نقش الگو:

به عنوان والد یا مربی، شما باید نقش الگوی مناسبی در رانندگی صحیح داشته باشید. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، استفاده از کمربند ایمنی، پیروی از سرعت مجاز و مثال‌زدن از رفتارهای ایمن به کودکان، برای آنها نقش الگوی قدرتمندی است.

2. آموزش مفاهیم اولیه:

به کودک خود درباره نشانه‌های راهنمایی و تابلوهای راهنمایی آشنا سازید. آنها باید بتوانند نشانه‌های راهنمایی مختلف را تشخیص داده و معنای آنها را درک کنند.

3. محدودیت‌های سرعت:

به کودکان بگویید که همیشه باید با سرعت مجاز حرکت کنند و توضیح دهید که سرعت زیاد می‌تواند خطرناک باشد. مثال زدن از رانندگی با سرعت مناسب و نشان دادن اینکه شما به قوانین پایبند هستید، برای کودکان یادگیری موثری است.

4. اولویت عبور:

توضیح دهید که در صورت وجود نشانه یا چراغ راهنمایی قرمز، باید صبر کنند و نوبت خودروهای دیگر را بگذارند. همچنین، مفهوم اولویت عبور را در جایی که نشانه اولویت وجود ندارد نیز به آنها آموزش دهید.

5.تشریح قوانین پیاده‌روی:

با کمک تصاویر یا نقاشی‌ها، مفهوم صحیح رفتار در خیابان‌ها را به کودکان آموزش دهید. برای مثال، به آن‌ها نشان دهید که باید از کجا عبور کنند، چگونه از چراغ‌های راهنما استفاده کنند و همچنین نکات ایمنی مربوط به پیاده‌روی را توضیح دهید.

6.بازی‌های تعاملی:

از بازی‌ها و فعالیت‌های تعاملی برای آموزش قوانین راهنمایی ورانندگی به کودکان استفاده کنید. می‌توانید یک صحنه خیابان را با استفاده از خیمه‌ها یا نقاشی‌ها ترسیم کنید و به کودکان بگویید که چطور باید در هر قسمت از خیابان عبور کنند.

7.نقشه مسیر:

با کمک نقشه‌ها و تصاویر، مسیرهایی را برای کودکان رسم کنید و آموزش دهید که چگونه به مقصد بروند. همچنین، توضیح دهید که در صورتی که در جاده‌های پرترافیک قرار دارند، چگونه باید رفتار کنند.

8.الگوسازی:

به عنوان والدین و نمونه‌های برتر، رفتار صحیح در خیابان را نشان دهید و به کودکان بیاموزید که شبیه شما رفتار کنند. این شامل رعایت نشانه‌ها و سرعت مجاز، استفاده از نقطه عبور پیاده و رعایت قوانین ترافیکی است.

 

 

 


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود