برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تحمل باختن در کودک

بعض از کودکان در مقابل باختن تحمل بسیار پایینی دارند،در مقابل این کودکان چگونه رفتار کنیم؟با ما همراه باشید

 

تحمل بلختش برای کودکان مهم است، زیرا زندگی همیشه پر از چالش ها و استرس هایی است که نمی توان آنها را از بین برد. اما برخی راه هایی هستند که می توان به کودکان کمک کرد تا بلخش را بهتر تحمل کنند و از این تجارب شکوفات بگیرند. در ادامه چند راهنمایی برای کمک به کودک در تحمل بلخش آمده است:

 

1. گوش دادن به کودک: به کودک فرصت دهید تا در مورد بلخش ها و احساساتش صحبت کند. گوش کنید و بیان کنید که به او اهمیت می دهید. سعی کنید گفتگوی باز و صادقانه با کودک داشته باشید.

 

2. ایجاد الگوی مثبت: با برخورد مثبت و خوش بینانه نسبت به بلخش ها و چالش های زندگی، الگویی مثبت برای کودک ایجاد کنید. نشان دهید که هر بار با مشکلات روبرو می شوید، شکست نمی دهید و در انتها موفق می شوید.

 

3. انتظارات را واقع بینانه تنظیم کنید: برخی اوقات کودکان از برخورد با بلخش ها و ناامیدی ها اجتناب می کنند، به عنوان والدین می توانید به انتظارات واقع بینانه ای برسید تا کودکتان بیشتر آماده روبرو شدن با بلخش ها شود.

 

4. ترغیب به خود انگیزی: کودکان را تشویق کنید تا خود انگیزی داشته باشند و با دستیابی به اهداف خود به خود را احساس خوبی کنند. این می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و توانایی های آنها در مورد مواجهه با بلخش های آینده شود.

 

5. استفاده از مهارت های مدیریت استرس: به کودکان مهارت های مدیریت استرس را آموزش دهید، مانند تنفس عمیق، تمرین فیزیکی، تجسم و تمرین های آرامش بخش دیگر. این مهارت ها می توانند کودک را در مواجهه با بلخش ها کمک کنند.

 

6. پیدا کردن یک پشتیبان: کودک را تشویق کنید تا با یک دوست، خانواده یا مشاور در مورد بلخش هایش صحبت کند و از آنها حمایت بگیرد. این کمک می تواند به کودک اطمینان داده و به او کمک کند تا برای تحمل بلخش ها آماده شود.

 

همچنین، بهتر است در صورت نیاز به مشاوره یا حمایت حرفه ای برای کودک مراجعه کنید. تربیت کودکان به گونه ای است که به خود کمک کند بلخش ها را بهتر تحمل کنند و به اندازه کافی قوی و اعتماد به نفس باشند.

 

 

در باختن کودکان، برخی موارد را باید در نظر گرفت:

۱- فرآیند یادگیری:

باید به کودک بفهمانیدکه در بازی‌ها برنده و بازنده بودن طبیعی است و مهمترین مسئولیت او این است که از آن درس بگیرد و تلاش کند بهتر عمل کند.

۲- تشویق به تلاش:

بجای تمرکز بر نتیجه، به کودک بگویید که مهمترین قابلیت او تلاش کردن برای بهبود است.

تحمل باخت و شکست در کودکان 

۷ راه برای جلوگیری از باخت(بازنده شدن) در کودک

رادر مام پلاس ببینید. 

۳- نشان دادن مثال:

به کودکان نمونه‌هایی از افرادی که در طول زندگی خود باخته‌اند را نشان دهید. بگذارید ببینند که گاهی حتی افراد بزرگ هم باخت می‌کنند.

۴- اهمیت همکاری:

کودکان باید فهمیده باشند که در تیم‌ها و گروه‌ها، همکاری و هماهنگی مهمترین عنصر در برنده شدن است و در صورت باخت، فقط به خودشان منصفانه نباشند.

۵- ساختن اعتماد به نفس:

برای کودکان بسیار مهم است که همیشه باور داشته باشند در صورت تلاش، قادر خواهند بود بهترین عملکرد را ارائه دهند. در صورتی که به او اجازه دهید خودش را تجربه کند، اعتماد به نفسش رشد خواهد کرد.

۶- قوانین و مقررات:

استفاده از قوانین و مقررات در بازی‌ها و مسابقات کودکان، می‌تواند به آن‌ها کمک کند بفهمند همه باید برای اینکه بازی عادلانه و منصفانه باشد، از اصول و قوانین پیروی کنند.

 


مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود