برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آشنایی با چرخه ی آب در پیش دبستان

چرخه آب ، شامل گردش مداوم آب در سیستم جو زمین است ، در این ویدیو به زبانی ساده به آشنایی با چرخه آب ،به همراه کاربرگ رنگ آمیزی آن برای کودکان پیش دبستانی است . لطفاً با ما،درمام پلاس همراه شوید.

***جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید

چرخه آب برای کودکان چیست؟

چرخه آب فرآیندی است که طی آن آب جهان بین دریاچه ها، رودخانه ها، جو، اقیانوس ها و خشکی حرکت می کند. همانطور که در این سیستم حرکت می کند می تواند مایع (آب)، گاز (بخار) یا جامد (یخ) باشد.

همه از چرخه آب برای بچه ها استقبال می کنند که به چرخه هیدرولوژیکی نیز معروف است، که گردش مداوم آب در جو زمین است. فرآیندی که به عنوان چرخه آب شناخته می شود، مستلزم تبدیل آب بین حالت های مختلف از طریق یک سری فرآیندهای طبیعی است. فرآیندهای اصلی درگیر در چرخه آب عبارتند از تبخیر، تراکم، بارش، رواناب/انباشتگی و تعرق. اگرچه حالت ماده آن همیشه در حال تغییر است، حجم آب در جو ما ثابت می ماند. ما می توانیم آب را در دنیای اطراف خود به اشکال مختلف از جمله بارش (مانند باران و برف)، نهرها و رودخانه ها و اقیانوس ها ببینیم.

فرآیند چرخه آب، حرکت چرخه ای مداوم آب در جو زمین است. مقدار آب موجود روی زمین، چه در اقیانوس‌ها، در جو یا در خاک زیر پای ما ذخیره شده باشد، ثابت است. با این حال، نحوه ذخیره و توزیع آن همیشه در حال تغییر است.

فرآیند چرخه آب بسیار مهم است زیرا در دسترس بودن آب را برای همه موجودات زنده (از جمله انسان) ممکن و تضمین می کند و به تنظیم الگوهای آب و هوادر سیاره ما کمک می کند. اگر آب به طور طبیعی خود را از طریق چرخه آب بازیافت نمی کرد، آب تمیزی که برای ما ضروری است تمام می شد.

 


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود