برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

جمع دو عدد با حاصل کمتر از ۲۰

برای آموزش جمع اعداد زیر بیست یه کودک می توانید از زوش هایی که در زیر آوردیم کمک بگیرید. برای آموزش اعداد زیر بیست به کودک حتما ویدیو رو که یاتدریس زیبای خانم روحی مدرس نمونه کشوری هستند رو به کودک نشان دهید.

در اینجا چند مرحله ساده برای آموزش جمع به کودکان است:

👇🏼          👇🏼

مرحله 1: نمایش تعداد اول

ابتدا به کودک خود اعداد زیر بیست را نشان دهید و به او بگویید که اینها اعداد اول هستند. مثال: "این یک است،" "این دو است" و غیره.

 

مرحله 2: نمایش تعداد دوم

سپس، عدد بعدی را نشان دهید و به کودک خود بگویید که این عدد دوم است. مثال: "این یک است،" "این دو است،" "این سه است" و غیره.

در وب سایت مام پلاس ببینید☆☆☆

آماده سازی برای جمع ذهنی

جمع شانه ای با شعر وقصه

مرحله 3: ترکیب دو عدد

حالا به کودک خود بگویید که می‌تواند این دو عدد را با هم جمع کند. بگذارید او خودش اعداد را بشمارد و نتیجه را بگوید. مثال: "اگر یک و دو را باهم جمع کنیم، چه عددی می‌شود؟" و به او بگویید "سه".

 

مرحله 4: تمرین و تکرار

این فرآیند را برای تمام اعداد زیر بیست تکرار کنید. از کودک خود بپرسید که چند و چند را باهم جمع کند و جواب را بدهد. به او برخی مثال‌ها بدهید و سپس به او اجازه دهید خودش محاسبه کند.

 

منتظر باشید تا کودک شما با استفاده از تمرین و تکرار بتواند جمع اعداد زیر بیست را به درستی انجام دهد. همچنین می‌توانید از اشیاء مثل خودکارها یا تعدادی شیرینی استفاده کنید تا به عنوان وسیله‌ای برای تمرین جمع استفاده شود.


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود