برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
1b701a1d-cae3-43cd-ace5-18d218d41b3c.png

آش جوشواره بجنوردی طرز تهیه

اموزش پخت آش جوشواره

mamplus.com

  آش ساک؛ نذری گرگانی ها

مواد لازم برای آش جوشواره :

  1. گوشت چرخ شده : 200 گرم

  2. عدس پخته : یک و نیم لیوان

  3. اسفناج پخته شده : یک فنجان

  4. پیاز داغ : 4 قاشق غذاخوری

  5. نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

  6. رازیانه : دو قاشق مرباخوری

  7. تخم گشنیز : دو قاشق مرباخوری

  8. جوز هندی (ساییده شده) : دو قاشق مرباخوری

  9. خمیر پیراشکی: کمی

طرز تهیه آش ساک؛ نذری گرگانی ها:

  1. * گوشت چرخ کرده را با نصفی از پیاز داغ، تفت داده، کمی نمک و زردچوبه به آن می زنیم و با یک فنجان آب می گذاریم تا بپزد.

  2. * سپس عدس و اسفناج پخته و گوشت چرخی را مخلوط کرده و نصفی از ادویه (رازیانه- تخم گشنیز- جوز هندی) را به آن اضافه کرده، نمک و فلفل می زنیم و با میکسر خوب له می کنیم. این موادِ میانی جوشواره است که آماده و کنار می گذاریم.

برای درست کردن جوشواره ها به دو طریق می شود عمل کنیم:

  • * قسمتی از خمیر را به صورت لواش نازکی باز می کنیم و قالب می زنیم و داخل لوا شها را با مقداری از مواد پر می کنیم و با لواش دیگری روی آن را می پوشانیم و با چنگال چین می کشیم.

  • * یا اینکه خمیر را که به صورت لواش نازکی باز کردیم به فاصله از مواد روی سطح آن می گذاریم و با لواش دیگری روی آن را می پوشانیم و با فاصله آ نها را برش می زنیم و با چنگال چین می کشیم.

  • * قابلمه ای را پر از آب کرده روی حرارت م یگذاریم تا بجوشد و سپس جوشوار هها را داخل آب در حال جوش م یریزیم تا بپزد. البته نباید خیلی بپزد تا له و وا برود. جوشواره ها را داخل آبکش ریخته کنار می گذاریم.

  • * باقی پیاز داغ را داخل قابلمه ریخته و اسفناج خام را خرد کرده به آن اضافه کرده و تفت می دهیم و باقی ادویه را (رازیانه- تخم گشنیز- جوز هندی) داخل آن ریخته با یک لیوان آب می گذاریم اسفناج بپزد و جا بیفتد و سس جوشواره ها را داخل آن ریخته بعد از یکی دو جوش غذا آماده است.

  • * این غذای بومی بجنوردی به نوعی شبیه به غذای راویولی ایتالیایی است. برای درست کردن آن می توان از خمیر راویولی هم استفاده کرد ولی چون این یک غذای سنتی - بومی است با خمیر خانگی بهتر و خوشمزه تر می شود.

امیدوارم این غذا را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود