برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
آزمون و کاربرگ فصل ۹ علوم اول دبستان .jpg

آزمون و کاربرگ فصل ۹ علوم اول دبستان به همراه نکات تدریس

کاربران عزیز مام پلاس، در این پست شاهد آزمون و کاربرگ فصل ۹ علوم اول دبستان به همراه نکات تدریس و همچنین در آخر پست فایل pdf آزمون و کاربرگ فصل ۹ علوم اول دبستان خواهید بود، برای یادگیری بهتر کاربرگ ها را چاپ کنید.

نکات تدریس فصل نهم علوم اول، زمین خانه خاکی ما

اهداف درس نهم علوم

دانش آموز بتواند
۱ با بررسی محیط اطراف بعضی از جاهایی که در آن جاها خاک یافت میشود و نیز برخی از موارد استفاده را نام ببرند
با بررسی و مطالعه ی محیط اطراف خود جاهایی که خاک به فراوانی یافت میشود و موارد استفاده خاک را با مشارکت یکدیگر فهرست کنند خاک های مختلف را با هم مقایسه و تفاوتهای اشکار آنها را مشخص کنند با ارزش ،خاک تفاوت خاک و استفاده های خاک آشنا شوند.

آنچه در درس نهم علوم معلم باید بداند

خاک از نظر تامین غذای جانوران و انسانها اهمیت و ارزش بسیاری دارد خاک از مواد عالی و غیر آلی تشکیل شده است که برروی سنگ قرار گرفته و شامل ،هوا ،آب موجودات زنده مواد آلی و عناصر معدنی است و گیاه میتواند بر روی آن ادامه حیات دهد. ماهیت خاک از روی موقعیت اقلیمی پستی بلندی و وضعیت آب شناسی ،آن تعیین شده و توسط انسان برای رویاندن گیاه استفاده می شود.
همانطور که بشر برای بقای خود به خاک متکی است دوام و تکامل خاک نیز تا حد زیادی بر سالم و زیبا ساختن محیط زیست بستگی دارد منبع اصلی که احتياجات خوراکی و پوشاکی ما را تشکیل میدهند بدون خاک امکان پذیر نیست.

اجزای اصلی خاک مواد معدنی مواد آلی آب و هوا
است.
تشکیل خاک خاک ابتدا به کندی به صورت سنگ تشکیل میشود و بعد براثر فرسایش در نزدیکی سطح زمین به صورت ذرات ریزی در می آید مواد آلی هم با مواد غیرآلی ذرات ،سنگ، مواد معدنی (آب مخلوط می شود تا خاک تشکیل میشود.
ترکیب خاکها در همه جای زمین یکسان نیست خاک کوهستان کم عمق و پر از سنگ است. در خاک جنگل درختان در آن به خوبی رشد می کنند. خاک علفزار حاصلخیز است خاک بیابان به علت داشتن املاح غنی تر از سایر خاک هاست اما رطوبت کم دارد و مانع رویش گیاه فراوان میشود.


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود