برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش مراحل رشد گیاهان با شعر، پیش دبستانی و اول ابتدایی و معرفی 3 راهکار برای آموزش

یکی از مباحثی مهم در پیش دبستانی و اول ابتدایی، مبحث گیاه و رشد گیاه است. دانش‌آموزان درواحد گیاهان آموزش می بینند که یک گیاه چگونه رشد می‌کند و برای رشد به چه چیزهایی نیاز دارد با مام پلاس همراه شوید با مشاهده ویدئوی مراحل رشد گیاهان و تشکیل یک گل و معرفی۳ راهکار به مربیان و آموزگاران برای آموزش مراحل رشد گیاهان به کودکان .

مشاهده تغییرات در طول زمان برای هر کسی جالب است، اما برای یادگیرندگان کوچک،  می تواند شگفت انگیز باشد. بررسی فرآیند از ابتدا تا انتها روشی فوق العاده برای دانش آموزان برای یادگیری تغییرات و مراحل در یک فرآیند است. کودکان می توانند دانشمندان کوچکی شوند و علم زندگی را کشف کنند. واحدهای علمی در مورد چرخه های زندگی را می توان در تمام زمینه های موضوعی مورد استفاده قرار داد، و این صنایع دستی و فعالیت ها راهی عالی برای درگیر کردن دانش آموزان در دنیای جذاب چرخه های زندگی گیاهان است!

دانش‌آموزان خود بخواهید آنچه را که قبلاً در مورد چرخه زندگی گیاهان می‌دانند، بیان کنند. از دانش آموزان بخواهید اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و سپس مراحل اولیه چرخه زندگی گیاه را معرفی کنند.

کتاب های مربوط به گیاهان را بخوانید

هنگامی که چرخه زندگی گیاهان را معرفی کردید، چند کتاب را برای خواندن با کلاس خود انتخاب کنید. اینها می توانند کتاب های داستانی یا غیرداستانی باشند. در این مرحله، شما فقط می خواهید دانش آموزان خود را بیشتر در معرض این مفهوم قرار دهید. کتاب های بسیار خوبی در دسترس هستند که چرخه زندگی گیاهان را به زبان ساده توضیح می دهند و تصاویر رنگارنگی را ارائه می دهند. این یک راه عالی برای جلب توجه دانش‌آموزان به موضوع و کمک به یادآوری آموخته‌هایشان است. اینجا تعدادی ایده برای نحوه شروع شما موجود است.
 

قسمت های مختلف گیاهان رامعرفی کنید

معمولاً وقتی در مورد چرخه زندگی گیاه صحبت می کنید، در مورد قسمت های گیاه و آنچه که گیاه برای زنده ماندن به آن نیاز دارد نیز صحبت می کنید – بالاخره اینها بخش بزرگی از چرخه زندگی هستند! توضیح دهید که هر قسمت از یک گیاه چه کاری انجام می دهد و چگونه به چرخه زندگی کمک می کند. برای نشان دادن این مفاهیم، تصاویر یا نمودارهایی از گیاهان را نشان دهید.
 

یک نمودار چرخه زندگی گیاهی آماده کنید

اکنون که دانش آموزان شما با چرخه زندگی بیشتر آشنا شده اند، از آنها بخواهید نموداری برای نمایش مرحله ایجاد کنند. کودکان می توانند هر مرحله را نقاشی بکشند یا برچسب بزنند یا از عکس گیاهان در هر مرحله استفاده کنند. برای زبان آموزان پیشرفته تر، می توانید از آنها بخواهید اطلاعاتی مانند آنچه در هر مرحله اتفاق می افتد و مدت زمانی که گیاه طول می کشد تا چرخه را طی کند اضافه کنند.
 

بذر بکارید و لوبیا یا گل بکارید

اجازه دهید دانش آموزانتان با کاشت چند دانه دستشان را کثیف کنند! می‌توانید مواد مختلفی مانند خاک، آب و دانه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا به درک بهتری از نحوه عملکرد این فرآیند کمک کنید. از آنها بخواهید بذرها را در کیسه های ساندویچ شفاف یا فنجان های پلاستیکی بکارند و نمودارهایی از گیاهان را در حین رشد ترسیم کنند. همچنین می‌توانید از دانش‌آموزان بخواهید که پیشرفت گیاهان را با ثبت تغییراتی که در نمودار مشاهده می‌کنند، پیگیری کنند. این به دانش آموزان کمک می کند تا چرخه زندگی یک گیاه را بهتر درک کنند.
 

آزمون و کاربرگ فصل ۵ علوم اول دبستان همراه با نکات مهم


برچسب ها

دنیا پیر ظهیری

دنیا پیر ظهیری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود