برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کاربرگ-اموزش-مفهوم-کوتاه-و-بلند-پیش-دبستانی.jpg

60 کاربرگ آموزش مفهوم بلند و کوتاه پیش دبستانی

کاربرگ آموزش مفهوم بلند و کوتاه یکی از روش های رایج و بسیار جذاب برای اموزش این مفاهیم به کودکان پیش دبستانی است . شما میتوانید در ادامه ی مقاله 60 کاربرگ جذاب مقایسه ی بلند و کوتاه رو ببینین.

 بلند و کوتاه چیست؟ کاربرگ اموزش بلند و کوتاه را چگونه توضیح دهم ؟

 

ابتدا کوتاه و بلند را تعریف کنید.  برای ترسیم بهتر این مفهوم به کودکان به انها بگویید که برای اندازه گیری قد از ابتدا تا انتهای ان را حساب میکنیم ، هر چه فاصله ی ابتدا تا انتها بیشتر باشد طول آن شی بیشتر است . (سعی کنید این مرحله به خوبی برای کودکان جا بیفتد تا بتوانند در مرحل ی قیاس نقطه ی ابتدایی یکسان انتخاب کنند و سپس تصمیم بگیرند . دیده شده بیشتر اشتباهاتی که برای کودکان ایجاد میشود به این صورت است که شکلی که بالاتر قرار گرفته ار بلندتر میدانند در صورتی که اگر نقطه ی شروع را یکسان انتخاب کنید جواب متفاوت خواهد بود .)

 

در ادامه ی این مقاله ما قصد داریم به اهمیت کاربرگ آموزش مفهوم بلند و کوتاه پیش دبستانی و مقایسه ی این دو مفهوم  بپردازیم  شما میتوانید دیگر مفاهیم انتزاعی را در مقالات زیر مطالعه کنید : 

 

 کاربرگ  آموزش تفاوت و شباهت پیش دبستانی

تقابل یک به یک و 17 روش اموزش شمارش به کودکان

کاربرگ ماز 

13 راه ساده برای آموزش الگوها و الگویابی به کودکان 

قرینه یابی و اکمال بینایی و 10 کاربرگ تقارن

تشخیص شکل از زمینه پیش نیاز مهدکودک و 10 کاربرگ آموزشی

 

چند قانون برای آموزش مفاهیم به کودکان قبل از استفاده از کاربرگ آموزش مفهوم بلند و کوتاه  پیش دبستانی  : 

 

اول از همه، در اینجا چند قانون کلی برای آموزش هر مفهوم جدید آورده شده است . قبل از اینکه کاربرگ اموزش مفهوم بلند و کوتاه پیش دبستانی را شروع کنید حتما این نکات را بخاطر داشته باشید

   

  • 1.احتمالاً فرزند شما در موقعیت های واقعی نیاز به تکرار زیاد دارد. همیشه سعی کنید آنچه را که آموزش می دهید با مقایسه در مورد چیزهای "بلند" و "کوتاه" که روزانه با آنها مواجه می شوید تقویت کنید.

 

  • 2.از روش دیدن، لمس و گفتن استفاده کنید و وسایل را بالا نگه دارید و از کودکان بخواهید آنها را کوتاه یا بلند قد تشخیص دهند. در دور دوم، از نمودار مرجع برای آموزش معنای کوتاهتر و بلندتر به کودکان استفاده کنید. توضیح دهید که آنها قد را با هم مقایسه می کنند. سپس به آنها مقایسه و کار با صفات " تر " و " ترین" رو بیاموزید.

 

  • 3.قبل از اینکه انتظار داشته باشید کودک از آن کلمه ی انتزاعی استفاده کند، روی درک آن کار کنید. بیشتر کودکان قبل از اینکه بتوانند یک کلمه را به درستی به کار ببرند، باید آن را بفهمند.

 

  • 4.جفتهای متضاد را یکی یکی آموزش دهید. بنابراین، برای مثال، اول از همه ممکن است "بلند" و "کوتاه" را با هم مقایسه کنید و فقط از او بخواهید " بلند " را انتخاب کند، وقتی فرزندتان این را کاملاً فهمید، کلمه «کوتاه» را معرفی کنید. این به جلوگیری از سردرگمی آنها در مورد اینکه کدام کلمه چه مفهومی دارد کمک می کند. با این حال، این مستلزم آن است که آنها کلمه را درک کنند. برخی از کودکانی که با آنها این کار را انجام می دهم درک مطمئنی از کلمه "نه" ندارند. اگر اینطور باشد، باید حتما قبل از مفاهیم انتزاعی مفاهیم موفقت و مخالفت (اره یا نه ) را به آنها اموزش دهید، اما برای شروع روی بلند تاکید بیشتری دارم. 

 

 

yes مطالعه ی بیشتر : مقاله ی آموزش مفهوم بلند و کوتاه پیش دبستانی و 7 روش جذاب برای مربیان

 

کاربرگهای آموزش مفهوم بلند و کوتاه برای پیش دبستانی بهترین گزینه برای آموزش   : 


تعداد زیادی کاربرگ مفهوم بلند و کوتاه در دو سطح ابتدایی و پیشرفته در انتهای مقاله برای شما عزیزان بارگزاری شده است که می توانید آن ها را به صورت رایگان دانلود و چاپ کنید. از دانش‌آموزان بخواهید کاربرگ ها را به ترتیب و با توجه به مفاهیم خواسته شده برای شما تکمیل کنند. به دانش‌آموزان اجازه دهید صفحات را با مداد رنگی، نشانگر و هر وسیله کاردستی دیگری که انتخاب می‌کنید تزئین کنند سعی کنید جو رسمی بینتان حاکم نباشد همیشه رابطه ی دوستانه تاثیر بسزایی در یادگیری کودکان داشته است .

 


برچسب ها

فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود