برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
افسردگی در نوجوانان-min.jpg

افسردگی در نوجوانان

تمایزقایل شدن بین درد های طبیعی رشد نوجوانان و افسردگی همیشه اسان نیست اما در اینجا امده است که چگونه می توانید علایم و نشانه هارا بشناسید و به بهترین نحو به نوجوان افسرده خود کمک کنید .

افسردگی درنوجوانان 

افسردگی اختلالی است که بیشتر جنبه های زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر این احساسات هفته‌ها طول بکشد، روال‌های زندگی‌تان را تغییر دهد و بر کارهای روزانه‌تان تأثیر بگذارد، خطرناک تلقی می‌شود. هنگامی که علائم افسردگی متعدد است و بیش از دو هفته طول کشیده است، این حالت افسردگی قابل توجهی در نظر گرفته می شود. این یک اختلال شدید است که بعید به نظر می‌رسد بدون مراجعه به درمان از بین برود.

 


آیا افسردگی بر نوجوانان تأثیر متفاوتی می گذارد؟

افسردگی می تواند در نوجوانان و بزرگسالان متفاوت ظاهر شود. نوجوانان در حال حاضر با تغییرات و مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کنند و دوران نوجوانی می تواند دوران پرتلاطمی باشد. آنها هویت خود را شکل می دهند و با تغییراتی در بدن خود دست و پنجه نرم می کنند، در حالی که تعدادی از فشارهای تحصیلی و اجتماعی را تجربه می کنند. این می تواند بسیار برای مقابله باشد. افسردگی نوجوان وضعیتی است که برای جلوگیری از بدتر شدن آن باید درمان شود. وقتی به افسردگی فکر می کنید، ممکن است بلافاصله به فردی فکر کنید که همیشه غمگین است. با این حال، نوجوانانی که افسرده هستند ممکن است به صورت بد خلق و تحریک پذیر ظاهر شوند. یک نوجوان افسرده اغلب نمی تواند احساس خود را تغییر دهد. اگر متوجه شدید که نوجوانتان متفاوت از گذشته رفتار می کند، توجه داشته باشید، زیرا همیشه یک پرچم قرمز است. همچنین ممکن است بخواهید به سایر علائم افسردگی نیز توجه کنید.
علائم افسردگی رایج در نوجوانان

  1. احساس غمگینی
  2. گریه به ظاهر بی دلیل
  3. تحریک پذیری
  4. ناامیدی
  5. نشان دادن ناامیدی و عصبانیت
  6. نیاز به اطمینان اغلب
  7. بیش از حد از خود انتقاد می کنند
  8. ناتوانی در تمرکز مشکل در تصمیم گیری
  9. مسائل مربوط به عزت نفس احساس کنید بی ارزش هستند
  10. نوسانات در خواب
  11. تغییرات در عادات غذایی
  12. قادر به ایستادن نیست
  13. رعایت نکردن بهداشت
  14. مشکلات مربوط به تکالیف مدرسه
  15. انزوا
  16. بدن درد و درد نشانه هایی که باید مراقب آنها باشید

در حالی که علائم ذکر شده در بالا می تواند برای هر والدینی نگران کننده باشد، علائم دیگر دلیل قابل توجهی برای نگرانی هستند.

به عنوان مثال، نوجوانان ممکن است شروع به خودآزاری کنند، نگران مرگ باشند و حتی ممکن است اقدام به خودکشی کنند. اگر نوجوان شما شروع به نشان دادن چنین رفتارهایی کرده است، باید فورا از او حمایت کنید. می‌توانید با شماره123اورژانس اجتماعی تماس بگیرید . اگر نوجوانی هستید که این علائم را دارید، می توانید در صورت نیاز از درمان و حمایت نیز بهره مند شوید. این بهترین زمان برای بررسی گزینه های درمانی است.

رفتار

رفتار مانند سایر مسائل مربوط به سلامت روان، افسردگی در نوجوانان اغلب با استفاده از روان درمانی و دارو درمان می شود. با روان درمانی، آنها قادر خواهند بود مسائلی را که با آن مواجه هستند و به افسردگی آنها کمک می کند، پردازش کنند. این امری حیاتی است زیرا بسیاری از نوجوانان ممکن است احساس سوء تفاهم کنند و با چالش های دوران نوجوانی دست و پنجه نرم کنند. از یک متخصص سلامت روان کمک بگیرید تا به نوجوان خود در حین کار کردن با این مسائل کمک کند و شروع به یادگیری نحوه برخورد مثبت با برخی از مواردی که آنها را سنگین می کند، کند. افسردگی در نوجوانان می تواند تغییرات قابل توجهی در تمام جنبه های زندگی ایجاد کند و نوجوان و خانواده او را برای ماه ها در یک زمان تحت تاثیر قرار دهد. مقاله‌ای که در مجله کودک ونوجوان منتشر شده است توضیح می‌دهد که وقتی نوجوانی مبتلا به افسردگی تشخیص داده می‌شود و شروع به درمان می‌کند، این درمان می‌تواند اثرات مثبت طولانی‌مدتی نه تنها بر افسردگی او، بلکه بر عملکرد مدرسه، همسالان و خانواده‌اش نیز داشته باشد. نوجوانان اغلب در طول درمان، زمانی که در این روند مورد توجه قرار می گیرند، بهتر عمل می کنند. ا. آنها همچنین به احتمال بیشتری از توصیه هایی که یک مشاور  سلامت روان تجویز می کند پیروی می کنند.


برنامه های برای والدین ونوجوان در پیشگیری

نوجوانان و والدین آنها باید با برنامه درمانی که برای آنها در نظر گرفته شده است راحت باشند. اگر کسی با بخشی از فرآیند مشکل دارد، باید آزادانه صحبت کند.
تکنیک های اضافی برای در نظر گرفتن

نوجوانانی که افسردگی دارند گاهی اوقات احساس می کنند که کنترل ندارند، بنابراین ایجاد ساختار ضروری است. این ممکن است به مدیریت بهتر علائم افسردگی کمک کند یا به درمان موثرتر کمک کند.
پروژه ها را به آرامی پیش ببرید .

پروژه های بزرگ را به پروژه های کوچکتر تقسیم کنید که مدیریت آنها راحت تر باشد.


سعی کنید واقع بین باشید.

اگر نتوانید به اهداف خود برسید. این پایان دنیا نیست. همه چیز اتفاق می افتد و همیشه آنطور که شما می خواهید پیش نمی رود. وقتی آنها این کار را نمی کنند، این به شما منعکس نمی شود. اگر در یک تکلیف نمره بدی کسب کردید، یا در تیم حضور نداشتید، نیازی به سخت گیری ندارید. می توانید به تلاش خود ادامه دهید.


شب بخواب.

نوجوانان هر شب به 8 تا 10 ساعت خواب نیاز دارند . با مقدار مناسب خواب، در موقعیت بهتری برای تصمیم گیری و پردازش تمام اتفاقاتی که در طول روز برای شما می افتد خواهید بود.


برخیز و حرکت کن

حتی اگر همیشه احساس نمی کنید که می خواهید، ثابت شده است که حرکت به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند. شما می توانید سگ خود را در بلوک پیاده کنید یا با چند آهنگ مورد علاقه خود برقصید.


دوستان و خانواده را از خود دور نکنید.

مطمئن شوید که سیستم پشتیبانی خود را (افرادی که می توانید در مورد مشکلات خود با آنها صحبت کنید) را نزدیک نگه دارید، تا زمانی که شما نیاز به تکیه بر آنها داشته باشید، در آنجا حضور خواهند داشت. برای یک نوجوان، این ممکن است شامل والدین، روانشناس مدرسه و غیره باشد. 


چگونه به یک نوجوان افسرده کمک کنیم


افسردگی زمانی که درمان نشود بسیار مضر است، بنابراین منتظر نباشید و امیدوار باشید که علائم نگران کننده از بین بروند. اگر مشکوک هستید که نوجوان شما افسرده است، نگرانی های خود را به شیوه ای محبت آمیز و بدون قضاوت مطرح کنید. حتی اگر مطمئن نیستید که مشکل افسردگی است، رفتارها و احساسات دردسرساز که می بینید نشانه های مشکلی هستند که باید به آن توجه کرد.

با اجازه دادن به نوجوان خود در مورد علائم افسردگی که متوجه شده اید و چرا آنها شما را نگران می کنند، گفتگو را باز کنید. سپس از فرزندتان بخواهید آنچه را که از سر می گذرانند به اشتراک بگذارد - و آماده و مایل به گوش دادن واقعی باشید. از پرسیدن سؤالات زیاد خودداری کنید (بیشتر نوجوانان دوست ندارند احساس حمایت یا شلوغی کنند)، اما این را روشن کنید که آماده و مایل به ارائه هر گونه حمایتی هستید که آنها نیاز دارند.


چگونه با یک نوجوان افسرده ارتباط برقرار کنیم


روی گوش دادن تمرکز کنید نه سخنرانی. هنگامی که نوجوان شما شروع به صحبت کرد، در برابر هرگونه تمایل به انتقاد یا قضاوت کردن مقاومت کنید. نکته مهم این است که فرزند شما در حال برقراری ارتباط است. تنها با این که به نوجوان خود بفهمانید که کاملاً و بدون قید و شرط در کنار او هستید، بهترین کار را انجام خواهید داد.

ملایم اما پایدار باشید. اگر در ابتدا شما را ببندند، تسلیم نشوید. صحبت در مورد افسردگی برای نوجوانان می تواند بسیار سخت باشد. حتی اگر بخواهند، ممکن است برای بیان احساسات خود مشکل داشته باشند. به سطح راحتی فرزندتان احترام بگذارید و همچنان بر نگرانی و تمایل خود برای گوش دادن تاکید کنید.

احساسات آنها را تصدیق کنید. سعی نکنید نوجوان خود را از افسردگی دور کنید، حتی اگر احساسات یا نگرانی های او برای شما احمقانه یا غیرمنطقی به نظر برسد. تلاش‌های خوب برای توضیح اینکه چرا «چیز آنقدرها هم بد نیستند» به‌گونه‌ای پیش می‌آید که انگار احساسات آن‌ها را جدی نمی‌گیرید. صرفاً اذعان به درد و اندوهی که تجربه می کنند می تواند کمک زیادی به درک و حمایت آنها کند.

به دل خود اعتماد کنید اگر نوجوان شما ادعا می کند که هیچ چیز اشتباهی نیست، اما هیچ توضیحی برای علت رفتار افسرده ندارد، باید به غرایز خود اعتماد کنید. اگر نوجوان شما به روی شما باز نمی شود، به یک شخص ثالث قابل اعتماد روی بیاورید: یک مشاور مدرسه، معلم مورد علاقه یا یک متخصص بهداشت روان. نکته مهم این است که آنها را مجبور کنید با کسی صحبت کنند.


کمک به نوجوان افسرده
نکته 1: ارتباط اجتماعی را تشویق کنید

نوجوانان افسرده تمایل دارند از دوستان خود و فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردند کناره گیری کنند. اما انزوا فقط افسردگی را بدتر می‌کند، بنابراین هر کاری که می‌توانید برای کمک به نوجوان خود انجام دهید.

زبان چهره را در اولویت قرار دهید. هر روز زمانی را به صحبت اختصاص دهید - زمانی که کاملاً روی نوجوان خود تمرکز می کنید، بدون حواس پرتی یا تلاش برای انجام چند کار. عمل ساده ارتباط چهره به چهره می تواند نقش مهمی در کاهش افسردگی نوجوان شما داشته باشد. و به یاد داشته باشید: صحبت در مورد افسردگی یا احساسات نوجوان شما وضعیت را بدتر نمی کند، اما حمایت شما می تواند در بهبودی آنها تفاوت ایجاد کند.

مبارزه با انزوای اجتماعی هر کاری می توانید انجام دهید تا نوجوان خود را با دیگران در ارتباط نگه دارید. آنها را تشویق کنید تا با دوستان خود بیرون بروند یا دوستان خود را دعوت کنند. در فعالیت هایی شرکت کنید که خانواده های دیگر را در بر می گیرد و به فرزندتان فرصتی برای ملاقات و ارتباط با بچه های دیگر می دهد.

سعی کنید استفاده از رسانه های اجتماعی را کاهش دهید. به نوجوان خود یادآوری کنید که رسانه های اجتماعی جایگزین ایده آلی برای تعاملات چهره به چهره نیستند. آنها را تشویق کنید هنگام معاشرت شخصی، تمرکز روی کار یا آماده شدن برای رختخواب، تلفن خود را خاموش کنند - یا حداقل اعلان ها را غیرفعال کنند.

نوجوان خود را درگیر کنید. فعالیت‌هایی مانند ورزش، باشگاه‌های بعد از مدرسه، یا کلاس هنر، رقص یا موسیقی را پیشنهاد دهید که از علایق و استعدادهای نوجوان شما بهره می‌برد. در حالی که نوجوان شما ممکن است در ابتدا فاقد انگیزه و علاقه باشد، در حالی که دوباره با دنیا ارتباط برقرار می کند، باید احساس بهتری پیدا کند و اشتیاق خود را بازیابد.

ترویج کار داوطلبانه انجام کارها برای دیگران یک ضد افسردگی قوی و تقویت کننده عزت نفس است. به نوجوان خود کمک کنید تا دلیلی را که به آن علاقه دارد پیدا کند و این به او احساس هدف می دهد. اگر با آنها داوطلب شوید، همچنین می تواند یک تجربه پیوند خوبی باشد.


نکته 2: سلامت جسمانی را در اولویت قرار دهید

سلامت جسمی و روانی ارتباط جدایی ناپذیری با هم دارند. افسردگی با کم تحرکی، خواب ناکافی و تغذیه نامناسب تشدید می شود. متأسفانه، نوجوانان به عادات ناسالم خود معروف هستند: تا دیر وقت بیدار ماندن، خوردن غذاهای ناسالم و ساعت ها وقت گذرانی با تلفن و دستگاه های خود. اما به عنوان یک والدین، می توانید با ایجاد یک محیط خانه سالم و حمایت کننده با این رفتارها مبارزه کنید.

نوجوان خود را به حرکت درآورید! ورزش برای سلامت روان کاملا ضروری است ، بنابراین نوجوان خود را فعال کنید - هر چه که لازم است. در حالت ایده‌آل، نوجوانان باید حداقل یک ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند، اما این کار نباید خسته‌کننده یا ناراحت‌کننده باشد. خارج از چارچوب فکر کنید: راه رفتن با سگ، رقصیدن، تیراندازی با حلقه، پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکیت بورد - تا زمانی که آنها در حال حرکت هستند، مفید است.

محدودیت‌هایی را برای زمان صفحه نمایش تعیین کنید. نوجوانان اغلب برای فرار از مشکلاتشان آنلاین می شوند، اما وقتی زمان صفحه نمایش بالا می رود، فعالیت بدنی و زمان مواجهه با دوستان کاهش می یابد. هر دو دستوری برای بدتر شدن علائم هستند. به آرامی نوجوان خود را تشویق کنید که گاه به گاه از وسایل خود مرخصی بگیرد یا در فعالیت های خانوادگی شرکت کند که مستلزم تماشای صفحه نمایش نیست. شما همچنین می توانید با کاهش زمان صرف شده خود در فضای مجازی مثال بزنید.

وعده های غذایی مغذی و متعادل ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما تغذیه مورد نیاز خود را برای سلامت مغز بهینه و حمایت از خلق و خوی دریافت می کند: چیزهایی مانند چربی های سالم ، پروتئین با کیفیت ، و محصولات تازه. خوردن مقدار زیادی مواد قندی و نشاسته‌ای - که سریع «من را بلند کن» بسیاری از نوجوانان افسرده - تنها تأثیر منفی بر خلق و خو و انرژی آنها خواهد داشت.

تشویق به خواب زیاد نوجوانان برای عملکرد مطلوب به خواب بیشتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند - تا 9 تا 10 ساعت در شب. اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما تا تمام ساعات بیدار نمی ماند و به قیمت استراحت بسیار مورد نیاز و حمایت کننده از خلق و خویتان تمام می شود.


نکته 3: بدانید چه زمانی باید از متخصص کمک بگیرید

حمایت و تغییرات سبک زندگی سالم می تواند دنیای متفاوتی را برای نوجوانان افسرده ایجاد کند، اما همیشه کافی نیست. هنگامی که افسردگی شدید است، در جستجوی کمک حرفه ای از یک متخصص سلامت روان با آموزش پیشرفته و پیشینه قوی برای درمان نوجوانان تردید نکنید.
فرزند خود را در انتخاب های درمانی مشارکت دهید

هنگام انتخاب یک متخصص یا دنبال گزینه های درمانی، همیشه نظر نوجوان خود را دریافت کنید. اگر می‌خواهید نوجوانتان انگیزه داشته باشد و درگیر رفتار با او باشد، ترجیحات او را نادیده نگیرید و تصمیمات یکجانبه نگیرید. هیچ درمانگری معجزه گر نیست و هیچ درمانی برای همه جواب نمی دهد. اگر کودک شما احساس ناراحتی می کند یا فقط با روانشناس یا روانپزشک "ارتباط" ندارد، به دنبال یک تناسب بهتر باشید.
گزینه های خود را کاوش کنید

منتظر گفتگو با متخصصی که انتخاب کرده اید در مورد گزینه های درمان افسردگی برای نوجوان خود باشید. گفتار درمانی اغلب یک درمان اولیه خوب برای موارد خفیف تا متوسط ​​افسردگی است. در طول دوره درمان، افسردگی نوجوان شما ممکن است برطرف شود. اگر اینطور نباشد، ممکن است دارو تجویز شود.

متأسفانه، برخی از والدین احساس می‌کنند که برای انتخاب داروهای ضدافسردگی به جای سایر درمان‌هایی که ممکن است هزینه‌بر یا وقت‌گیر باشند، تحت فشار قرار می‌گیرند. با این حال، مگر اینکه فرزند شما خطرناک عمل کند یا در معرض خطر خودکشی باشد (در این صورت ممکن است دارو و/یا مشاهده مداوم لازم باشد)، شما زمان دارید تا گزینه های خود را به دقت بسنجید. در همه موارد، داروهای ضد افسردگی زمانی موثرتر هستند که بخشی از یک برنامه درمانی گسترده تر باشند.
دارو با خطراتی همراه است

داروهای ضد افسردگی بر روی بزرگسالان طراحی و آزمایش شدند، بنابراین تأثیر آنها بر مغزهای جوان و در حال رشد هنوز به طور کامل شناخته نشده است. برخی از محققان نگران این هستند که قرار گرفتن در معرض داروهایی مانند پروزاک ممکن است با رشد طبیعی مغز تداخل داشته باشد - به ویژه نحوه مدیریت استرس و تنظیم احساسات توسط مغز.

داروهای ضد افسردگی نیز خطرات و عوارض جانبی خود را دارند ، از جمله تعدادی از نگرانی های ایمنی مخصوص کودکان و بزرگسالان جوان . همچنین شناخته شده است که آنها خطر تفکر و رفتار خودکشی را در برخی از نوجوانان و جوانان افزایش می دهند. نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی ، سابقه خانوادگی اختلال دوقطبی، یا سابقه اقدام به خودکشی قبلی به ویژه آسیب پذیر هستند.

خطر خودکشی در دو ماه اول درمان با داروهای ضد افسردگی بیشتر است. نوجوانانی که داروهای ضدافسردگی مصرف می کنند باید از نظر هر نشانه ای مبنی بر بدتر شدن افسردگی تحت نظر قرار گیرند.

نوجوانانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند: نکته های  که باید مراقب آنها باشید اگر متوجه شدید با پزشک تماس بگیرید…

  1.     افکار جدید یا بیشتر/ صحبت از خودکشی
  2.     حرکات یا تلاش برای خودکشی
  3.     افسردگی جدید یا بدتر
  4.     اضطراب جدید یا بدتر
  5.     آشفتگی یا بی قراری
  6.     موارد وحشت زدگی
  7.     مشکل در خواب ( بی خوابی )
  8.     تحریک پذیری جدید یا بدتر
  9.     رفتار پرخاشگرانه، عصبانی یا خشن
  10.     عمل بر روی انگیزه های خطرناک
  11.     گفتار یا رفتار بیش فعال (شیدایی)
  12.     سایر تغییرات غیرعادی در رفتار

 

نکته 4: از نوجوان خود در درمان افسردگی حمایت کنید 

همانطور که نوجوان افسرده شما مراحل درمان را می گذراند، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به او بفهمانید که برای گوش دادن و ارائه حمایت وجود دارد. اکنون بیش از هر زمان دیگری، نوجوان شما باید بداند که برای او ارزش قائل شده، پذیرفته شده و از او مراقبت می شود.

 زندگی با یک نوجوان افسرده می تواند سخت و خسته کننده باشد. گاهی اوقات ممکن است خستگی، طرد شدن، ناامیدی، تشدید یا هر تعداد دیگری از احساسات منفی را تجربه کنید. در طول این زمان تلاش، مهم است که به یاد داشته باشید که فرزند شما عمدا سخت نیست. نوجوان شما در حال عذاب است، پس تمام تلاش خود را بکنید تا صبور باشید و درک کنید.

درگیر درمان باشید مطمئن شوید که نوجوان شما از تمام دستورالعمل‌های درمانی پیروی می‌کند، خواه شرکت در درمان باشد یا مصرف صحیح داروهای تجویز شده. تغییرات در وضعیت نوجوان خود را پیگیری کنید و اگر به نظر می رسد علائم افسردگی بدتر می شود با پزشک تماس بگیرید.

صبور باش. راه بهبودی نوجوان افسرده شما ممکن است پر از دست انداز باشد، پس صبور باشید. از پیروزی های کوچک شاد باشید و برای شکست های گاه به گاه آماده شوید. مهمتر از همه، خودتان را قضاوت نکنید و خانواده خود را با دیگران مقایسه نکنید. تا زمانی که تمام تلاش خود را می کنید تا از نوجوان خود کمک لازم را دریافت کنید، کار خود را انجام می دهید.


نکته 5: مراقب خود (و بقیه اعضای خانواده) باشید.

به عنوان یک والدین، ممکن است متوجه شوید که تمام انرژی و توجه خود را روی نوجوان افسرده خود متمرکز کرده اید و نیازهای خود و سایر اعضای خانواده را نادیده می گیرید. با این حال، بسیار مهم است که در این دوران سخت به مراقبت از خود ادامه دهید.

مهمتر از همه، این به معنای دستیابی به پشتیبانی بسیار مورد نیاز است. شما نمی توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید، بنابراین از خانواده و دوستان کمک بگیرید. داشتن سیستم حمایتی خود به شما کمک می کند تا زمانی که برای کمک به نوجوان خود تلاش می کنید، سالم و مثبت بمانید.

[بخوانید: کمک به افراد مبتلا به افسردگی]

احساسات خود را در خود جمع نکنید اشکالی ندارد که احساس ناراحتی، ناامیدی، درماندگی یا عصبانیت کنید. با دوستان خود تماس بگیرید، به یک گروه پشتیبانی بپیوندید یا به یک درمانگر خودتان مراجعه کنید. صحبت در مورد احساس شما به کاهش شدت کمک می کند.

مراقب سلامتی خود باشید استرس ناشی از افسردگی نوجوانتان می تواند بر خلق و خوی و احساسات شما تأثیر بگذارد، بنابراین با تغذیه مناسب، خواب کافی و وقت گذاشتن برای چیزهایی که از آن لذت می برید، از سلامت و تندرستی خود حمایت کنید.

با خانواده باز باشید. در تلاش برای "حفاظت" از سایر کودکان، موضوع افسردگی نوجوانان را زیر پا نگذارید. بچه ها می دانند چه زمانی چیزی اشتباه است. هنگامی که در تاریکی رها می شوند، تصورات آنها اغلب به نتایج بسیار بدتری می رسد. در مورد آنچه در حال وقوع است با صراحت صحبت کنید و از فرزندان خود دعوت کنید تا سوالاتی بپرسند و احساسات خود را به اشتراک بگذارند.

خواهر و برادرها را به خاطر بسپار افسردگی در یک کودک می تواند باعث استرس یا اضطراب در سایر اعضای خانواده شود، بنابراین مطمئن شوید که کودکان "سالم" نادیده گرفته نمی شوند. خواهر و برادرها ممکن است به توجه فردی خاص یا کمک حرفه ای خودشان نیاز داشته باشند تا احساسات خود را در مورد موقعیت کنترل کنند.از سرزنش بازی اجتناب کنید. سرزنش خود یا یکی دیگر از اعضای خانواده برای افسردگی نوجوانتان می تواند آسان باشد، اما فقط به یک موقعیت استرس زا می افزاید. علاوه بر این، افسردگی معمولاً توسط تعدادی از عوامل ایجاد می‌شود، بنابراین بعید است - به جز در مورد سوء استفاده یا بی‌توجهی - هر عزیزی «مسئول» باشد.


سوالات متداول درباره افسردگی در نوجوانان علت اصلی

افسردگی در بین جوانان چیست؟

حقیقتاً، دلایل بالقوه زیادی برای افسردگی در میان نوجوانان وجود دارد. مسائلی مانند عزت نفس پایین، فشار همسالان، فشار تحصیلی و قلدری همگی می توانند به مشکلات سلامت روان کمک کنند. این مسائل مربوط به سلامت روان نیز می تواند ناشی از مشکل در خانه باشد. تقریباً هر نوع استرس پتانسیل ایجاد مشکلات روانی مانند افسردگی را دارد. اگر رفتار نوجوان شما ناخوشایند به نظر می رسد، این احتمال وجود دارد که او افسرده باشد. شما نمی توانید تعیین کنید که چه چیزی باعث افسردگی می شود تا زمانی که وضعیت را از نزدیک ببینید و ببینید چه اتفاقی دارد می افتد. درگیری های خانوادگی گاهی اوقات می تواند باعث افسردگی شود و حتی سابقه خانوادگی افسردگی نیز می تواند نقش داشته باشد. چیزی به سادگی دعوا با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده می تواند نشانه افسردگی در یک نوجوان باشد. مقابله با اختلالات روانی مانند این برای نوجوانان به تنهایی دشوار است و آنها به کمک نیاز دارند. خوشبختانه، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید. انجمن روانپزشکی آمریکا خاطرنشان می کند که افسردگی یک وضعیت قابل کنترل است. مراجعه به پزشک به نوجوان شما این امکان را می دهد که تشخیص، درمان و پشتیبانی را دریافت کند. اگر مشکوک هستید که نوجوان شما نیاز به درمان بهداشتی دارد، از گرفتن یک قرار ملاقات با پزشک دریغ نکنید. اعضای خانواده باید برای حمایت از نوجوانان حضور داشته باشند، زیرا آنها برای این مسائل بهداشت روانی به دنبال کمک هستند. کنار آمدن با افسردگی ممکن است دشوار باشد، و همه افراد شایستگی این را دارند که متخصصان درمان سلامت را در کنار خود داشته باشند.

علائم اضطراب در یک نوجوان چیست؟

نوجوانان افسرده همچنین می توانند علائم اضطراب را نشان دهند. علائم اضطراب در نوجوانان چندان متفاوت از بزرگسالان نخواهد بود. بسیاری از نوجوانانی که اضطراب را تجربه می کنند ممکن است سعی کنند از فعالیت های اجتماعی یا فعالیت های مدرسه اجتناب کنند. آنها ممکن است دورتر یا بیشتر از حد معمول نگران به نظر برسند. حتی ممکن است ببینید که اضطراب به صورت فیزیکی به صورت درد قفسه سینه یا لرزش ظاهر می شود. علائم اضطراب می تواند ظریف باشد یا می تواند بسیار واضح باشد. هر فردی اضطراب را کمی متفاوت تجربه می‌کند و نمی‌توان با اطمینان گفت که چقدر برای نوجوان شما مشکل است. مسائل مربوط به سلامت روان مانند اضطراب می تواند برای نوجوانان بسیار مشکل ساز باشد و نوجوان شما برای عبور از آن به حمایت نیاز دارد. خوشبختانه، اضطراب یک بیماری قابل درمان است و می توان آن را با داروها و درمان مدیریت کرد، درست مانند افسردگی. زمانی که با مشکلات اضطرابی روبرو هستید، جستجوی درمان بهداشتی بسیار مهم است. اضطراب می تواند زندگی را سخت کند. حمایت اعضای خانواده در مواقعی که اضطراب را تجربه می کنید عالی است، اما نوجوانان نیز به کمک حرفه ای نیاز دارند. به دنبال خدمات درمانی باشید تا نوجوان شما بتواند علائم اضطراب را کاهش دهد.

آیا نوجوان من بیماری روانی دارد؟

اگر نوجوان شما برخی از این علائم را نشان می دهد، ممکن است یک بیماری روانی داشته باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که تصمیم گیری به عهده شما نیست. شما نمی توانید یک بیماری روانی را خودتان تشخیص دهید و نوجوان شما باید توسط یک متخصص سلامت روان ارزیابی شود. اگر مشکوک هستید که نوجوان شما با مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم می کند، بهتر است با پزشک او قرار ملاقات بگذارید. پزشک خانواده شما می‌تواند تشخیص، درمان، و تعیین چگونگی حرکت به جلو را انجام دهد. تصور نکنید که کودکان و نوجوانان شما دچار بیماری های روانی هستند بدون اینکه با پزشک مشورت کنید. کودکان و نوجوانان باید به درستی تشخیص داده شوند تا بتوانند درمان مناسب را دریافت کنند. پزشک شما از ارائه خدمات بهداشتی مورد نیاز شما خوشحال خواهد شد و شما می توانید از آنجا به جلو بروید.

آیا نوسانات خلقی در نوجوانی طبیعی است؟

بله، نوسانات خلقی می تواند به عنوان بخشی عادی از زندگی نوجوانی رخ دهد. نوجوانان دچار تغییراتی می شوند و ممکن است مشکلات هورمونی را تجربه کنند که گاهی اوقات آنها را تحریک پذیر می کند. غیرعادی نیست که ببینیم فردی که در حال گذراندن دوران بلوغ است کمی از نظر نگرش تغییر کند. این می تواند خود را به عنوان نوسانات خلقی نیز نشان دهد، اما باید توجه داشته باشید که نوسانات خلقی نیز می تواند نشان دهنده مسائل مربوط به سلامت روان باشد. اساساً، وقتی مشکوک هستید که نوجوان شما افسرده است یا اضطراب دارد، نمی توانید فقط به نوسانات خلقی اشاره کنید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا نوجوانان نوسانات خلقی را نشان می دهند. شما باید به سایر نشانه های افسردگی یا اضطراب نگاه کنید و در عین حال به زمینه آنچه در زندگی نوجوانتان می گذرد نیز توجه کنید. شما می توانید به نوجوان خود کمک کنید چه با نوسانات خلقی عادی نوجوانان مواجه باشد و چه با مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم می کند. فقط با خدمات درمانی مناسب تماس بگیرید تا کارها پیش برود.

کدام گروه سنی افسرده ترین است؟

بر اساس داده های اخیر، افراد میانسال افسردگی را با بیشترین میزان تجربه می کنند. در ایران، زنان بین 5 تا 10برار بیشتراز مردان افسردگی را دارند. از هر هشت زن در آمریکا، یک زن با مشکلات روانی مانند افسردگی دست و پنجه نرم می کند. این بدان معنا نیست که سایر گروه های سنی بعید است افسردگی را تجربه کنند. نوجوانان می توانند به همان راحتی که بزرگسالان می توانند مشکلات روانی را پشت سر بگذارند و به خدمات درمانی بهداشتی نیاز دارند که بتوانند به آنها اعتماد کنند.

در هنگام افسردگی در مغز چه اتفاقی می افتد؟

مغز در طول افسردگی مقادیر زیادی کورتیزول تولید می کند. این همچنین زمانی اتفاق می‌افتد که فردی تحت فشار فیزیکی یا عاطفی قرار می‌گیرد. هنگامی که مغز کورتیزول بیش از حد تولید می کند، این می تواند منجر به عدم تعادل شیمیایی در مغز شود. کسانی که افسردگی مداوم را تجربه می کنند ممکن است با تولید نورون های جدید مشکل داشته باشند. در نهایت، با افزایش سن، این می تواند منجر به مشکلات حافظه شود، اما در افرادی که مبتلا به اختلال افسردگی اساسی تشخیص داده شده اند، شایع تر است. افسردگی همچنین پتانسیل بزرگ شدن آمیگدال را دارد. این بخشی از مغز است که پاسخ های احساسی مانند ترس و لذت را کنترل می کند. داشتن آمیگدال بزرگ شده می تواند باعث مشکلات خواب شود و همچنین می تواند الگوهای فعالیت را مختل کند. گاهی اوقات بدن ممکن است بیش از حد معمول هورمون ترشح کند، که می تواند اوضاع را حتی بیشتر پیچیده کند. می بینید که افسردگی تأثیر زیادی بر مغز دارد و به همین دلیل است که جستجوی خدمات درمانی بسیار مهم است. شما باید بتوانید کمک مورد نیاز خود را دریافت کنید تا بتوانید به جلو حرکت کنید. افسردگی قابل درمان است و شما می توانید برای پی بردن به این موارد به خدمات درمانی مراجعه کنید. هنگامی که افسردگی به درستی درمان می شود، جلوگیری از عوارض ذکر شده در بالا بسیار آسان تر می شود. به دنبال خدمات درمانی باشید که نوجوان شما امروز به آن نیاز دارد. بیماری روانی از چه سنی شروع می شود؟ لزوماً سنی وجود ندارد که بیماری روانی شروع شود. مواردی وجود دارد که کودکان با مشکلات روانی مواجه می شوند. ممکن است متوجه شوید که برخی از افراد زمانی که به سنین نوجوانی خود می رسند با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند، در حالی که برخی دیگر تا زمانی که به سن بلوغ نرسند مشکلی نخواهند داشت. این یک نوع مورد به مورد است و شما می توانید سن خاصی را مشخص کنید که بیماری روانی شروع می شود. تصور نکنید که کودکان و نوجوانان شما برای مواجهه با مشکلات افسردگی خیلی کوچک هستند. درمان بهداشتی برای کودکان و نوجوانانی که در حال مبارزه هستند در دسترس است. حتی زمانی که فرزندانتان هنوز جوان هستند، می توانید برای تشخیص، درمان و حمایت به پزشک مراجعه کنید. وجود خدمات درمانی مناسب می تواند تفاوت ایجاد کند. شما همچنین باید متعهد باشید که در کنار فرزندانتان باشید. هنگامی که شما در سنین پایین با عوارض سلامت روان مواجه هستید، حمایت اعضای خانواده می تواند به معنای جهانی باشد.

چه نژادی بیشتر از همه از افسردگی رنج می برد؟

داده ها نشان داده است که همه نژادها مستعد ابتلا به افسردگی هستند. با این حال، باید توجه داشت که برخی از واریانس ها در اعداد وجود دارد. اختلالات روانی می تواند توسط هر نژادی تجربه شود، اما عوامل محیطی و اجتماعی می توانند در تولید این اعداد نقش داشته باشند. در هر صورت، زمانی که افراد مشکوک به افسردگی هستند، باید به دنبال درمان بهداشتی باشند.

چه جنسیتی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی است؟

افراد می توانند بدون توجه به هویت جنسی، مشکلات روانی مانند افسردگی را تجربه کنند. اشاره شده است که زنان میانسال با بیشترین میزان در آمریکا افسردگی را تجربه می کنند. انجمن روانپزشکی آمریکا داده های زیادی دارد که نشان می دهد میزان افسردگی در زنان پس از بلوغ به طور کلی بالاتر است. لطفاً به خاطر داشته باشید که این به این معنی نیست که افسرده بودن برای مردان غیرعادی است. افسردگی یک مبارزه بهداشت روانی است که میلیون ها نفر بدون توجه به جنسیت باید با آن دست و پنجه نرم کنند. اگر مشکوک هستید که مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی را تجربه می کنید، باید به دنبال درمان بهداشتی باشید. گاهی اوقات مردان این اشتباه را مرتکب می شوند که به دنبال درمان نمی روند زیرا می ترسند که این امر باعث ضعیف به نظر رسیدن آنها شود. سلامت مردان مهم است و این شامل سلامت روان نیز می شود. اجازه ندهید جنسیت شما را از دریافت درمان های بهداشتی در زمانی که دچار افسردگی می شوید باز دارد. جستجوی درمان مناسب در حال حاضر می تواند به معنای تفاوت بین مقابله با افسردگی با موفقیت و مبارزه در زندگی باشد.


در نهایت

وقتی از گزینه‌های درمانی موجود بهره می‌برید، علائم افسردگی به مرور زمان کاهش می‌یابد و قابل کنترل‌تر می‌شود. در حالی که بسیاری از افراد در یک مقطع از زندگی خود علائم افسردگی را تجربه می کنند، زمانی که مزمن، شدید و تداخل در کیفیت زندگی نوجوان شما شود، این مشکل به یک مشکل تبدیل می شود. بهترین اقدام این است که با یک متخصص مراقبت از سلامت روان مشورت کنید، تا آنها بتوانند بهترین اقدام را برای کمک به شما و نوجوانتان تعیین کنند. درمان می تواند تفاوت ایجاد کند درمان چیزی است که می تواند تغییر بزرگی در زندگی یک فرد ایجاد کند. نوجوانان مبتلا به افسردگی می توانند به اندازه بیماران بزرگسال از درمان بهره مند شوند. اگر می خواهید به آنها کمک کنید تا بر افسردگی غلبه کنند،اقدام برای درمان اولین قدم عالی است. گزینه هایی وجود دارد که باید هنگاماقدام برای درمان در نظر بگیرید. برخی از افراد دوست دارند از مسیر سنتی اقدام  برای درمان در یک کلینیک حضوری استفاده کنند. دیگران ممکن است ایده جستجوی درمان آنلاین را به دلیل راحتی کلی دوست داشته باشند. درمان آنلاین بسیار شبیه به درمان سنتی است، با این تفاوت که به شما امکان می دهد از راحتی خانه کمک بگیرید. ممکن است ایده ثبت نام برای درمان آنلاین بسیار جذاب باشد. این پلتفرم توانسته به بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه در زندگی پیشروی کنند. افسردگی یک مشکل جدی است، اما با کمک مناسب می توان با آن مقابله کرد. نوجوان شما یاد می گیرد که مهارت ها و مکانیسم های مقابله ای را در حین کار با مسائلی که باعث افسردگی او می شود، توسعه دهد. وقتی افسردگی شروع به تبدیل شدن به یک مسئله برای نوجوان شما می کند، ناراحت نباشید. درمان آنلاین یا درمان سنتی یک گزینه عالی برای بازگشت همه چیز به حالت عادی خواهد بود. نوجوان شما از حمایت شما برخوردار است و متخصصان دلسوزی هستند که می توانند به آنها مراجعه کنند. به سادگی هر زمان که احساس کردید زمان مناسب است، برای درمان اقدام  کنید.


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود