برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
استرس واضطراب نوجوانان-min.jpg

استرس واضطراب در نوجوانان

اگرچه نوجوانان نیازی به نگرانی در مورد قبوض، شغل، یا نگه داشتن خانواده ندارند، آنها منابع مختلفی از استرس و اضطراب را تجربه می کنند. با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را در مورد اضطراب و استرس نوجوانان ارتقا دهید

استرس و اضطراب در نوجوانان

وقتی از شما خواسته می شود که نوجوان خود را توصیف کنید، از چه صفاتی استفاده می کنید؟ بد خلق، عصبانی، عصبی، حساس یا احساسی؟ این مرحله از زندگی مملو از احساسات شدید و درام است. سال های نوجوانی خود را به خاطر دارید؟ اما در حالی که همه این احساسات برای سن مناسب هستند، افزایش قابل توجهی در نوجوانان گزارش شده است که دارای اختلال اضطراب هستند.

اختلال اضطراب مهمترین مشکل سلامت روان در میان نوجوانان دنیا  است و پزشکان و تحقیقات هر دو نشان می‌دهند که در حال افزایش است. کارشناسان دقیقاً نمی دانند چه چیزی باعث اختلالات اضطرابی می شود. به نظر می رسد چندین چیز در این مورد نقش داشته باشند، از جمله ژنتیک، بیوشیمی مغز، پاسخ بیش فعال جنگ-فرار، شرایط استرس زا زندگی، و رفتار آموخته شده. .

اختلالات اضطرابی شایع ترین اختلال سلامت روان در ایالات متحده است و از هر 10 تا 1 نفر از هر 13 نفر از اضطراب رنج می برند که حدود 8 درصد از کودکان و نوجوانان دچار اختلال اضطراب هستند. این وضعیت در طول همه‌گیری COVID-19 بدتر شده است و ما بیش از هر زمان دیگری در مواقع استرس و اضطراب زندگی می‌کنیم. سال‌های نوجوانی معمولاً استرس قابل توجهی دارند و این در طول همه‌گیری بدتر شده است.

 استرس و اضطراب مربوط به انتقالی را که در سالهای نوجوانی رخ می دهد، به ویژه انتقال بین سالهای مدرسه، اتمام دبیرستان و حرکت به مراحل بعدی، و همچنین استرس های اجتماعی را مورد بحث قرار می دهد.

اضطراب نوجوان قلدر مغز نه تنها برای نوجوان شما ناتوان کننده است، بلکه برای کل خانواده نیز ناتوان کننده است. مردم اضطراب را تجربه می کنند زیرا آمیگدال فکر می کند ممکن است چیزی وجود داشته باشد که باید از شما محافظت کند. آمیگدال نگهبان امنیت مغز است و تصمیم می گیرد چه چیزی ایمن باشد و چه غیر ایمن. اگر احساس می کنید که ایمن نیستید، برای آمیگدال بسیار آسان است که بیش از حد فعال شود و می تواند به "قلدر مغز" تبدیل شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، بدن شما را با ترکیبی از مواد شیمیایی عصبی (از جمله اکسیژن، هورمون‌ها و آدرنالین) تحریک می‌کند که برای قوی‌تر، سریع‌تر، هوشیارتر و قدرتمندتر طراحی شده‌اند تا بتوانید برای زندگی‌تان بجنگید یا برای آن بدوید. این پاسخ مبارزه یا فرار است. طبیعی و سالم است و در همه وجود دارد. در افراد مبتلا به اضطراب، فقط کمی سریعتر فعال می شود.

آمیگدال همیشه نمی تواند تفاوت بین چیزی که ممکن است به شما صدمه بزند (مثل توپ بسکتبال به سر شما) و چیزی که نمی تواند (مثل راه رفتن به مدرسه) را تشخیص دهد - و برایش اهمیتی ندارد. تنها کاری که می خواهد انجام دهد این است که شما را ایمن نگه دارد.

جنگیدن یا فرار کردن

هر چیزی که هنگام اضطراب احساس می‌کنید مربوط به آماده شدن بدنتان برای جنگیدن یا فرار است، در حالی که در واقع نیازی به هیچ کدام نیست. وقتی چیزی برای فرار یا جنگیدن وجود ندارد، چیزی برای سوزاندن سوخت عصبی شیمیایی که در شما موج می زند وجود ندارد. سوخت انباشته می شود و به همین دلیل است که اضطراب احساس می شود.

ممکن است بشنوید که نوجوانتان می گوید: «معده و سرم درد می کند!» و توضیح بالا دلیل آن است. بنابراین، درک اینکه چرا اضطراب احساس می‌کند می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای شما در مدیریت آن باشد.

ذهن آگاهی 

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ذهن آگاهی می تواند به کاهش اضطراب کمک کند.  هدف ذهن آگاهی آگاهی از احساسات بدنی خود در مواقعی است که مضطرب هستیم و سپس از تجسم‌ها و تکنیک‌های تنفسی خاص برای  کاهش آن احساس ربوده‌شده برای بازیابی کنترل و احساس آرامش و رفاه استفاده کنید .

اضطراب، استرس و افسردگی می تواند توسط نوجوانان ما تجربه شود.
این درست است که بگوییم بسیاری از ما زندگی را به عنوان پرمشغله و گاهی اوقات پر استرس تجربه می کنیم. نوجوانان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها عوامل استرس‌زای خاص خود را دارند، چه از خانواده و چه از مدرسه. برای افزودن به بار خود، آنها همچنین دارای استرس‌های قابل توجهی در گروه همسالان هستند و این گاهی اوقات می‌تواند به عنوان طاقت‌فرسا تجربه شود. نحوه برخورد من با استرس، اضطراب و افسردگی نوجوانان در این وبلاگ به تفصیل آمده است.

مشکلات در دختران و پسران نوجوان به طور متفاوت ظاهر می شوددر مواقعی
کودکان 9 یا 10 ساله را می‌بینم که دچار مشکلات عاطفی یا روانی می‌شوند که قبلاً بیشتر در نوجوانان مشاهده می‌کردم. با این کودکان بسیار مهم است که آنها بینشی در مورد مبارزه خود به دست آورند. بنابراین مشاوران با آنها کار می کنند  تا ابزارها و استراتژی هایی را در اختیار آنها بگذارند تا در دوران نوجوانی به آنها کمک نند

فشارهای اجتماعی در بین دختران می تواند با وارد شدن هورمون ها در دوران بلوغ تشدید شود، بنابراین کودکانی که از قبل مجموعه ابزاری از استراتژی ها برای استفاده از آنها دارند، اغلب می توانند به خوبی با آن کنار بیایند.

با پسرها،  عبوس و گوشه گیر و همچنین گاهی عصبانی می شوند. غالباً این امر بیشتر در خانه وجود دارد که به این معنی است که والدین بار تمام آن را تحمل می کنند. اما گاهی اوقات به زندگی مدرسه سرایت می‌کند و می‌توانید متوجه شوید که پسرتان در کلاس دچار مشکل شده و عملکردش ضعیف است.

فشار می تواند به اضطراب تبدیل شود

وقتی نوجوانان متوجه می شوند که فشار زیادی وجود دارد، گاهی اوقات ممکن است افسرده یا مضطرب شوند.

سال های نوجوانی سرشار از تجربیات، فرصت ها و چالش های جدید است. همچنین در این مدت، مغز نوجوانان در حال تغییر است و آنها خواهان استقلال و استقلال بیشتری هستند. در این مدت، استرس های زیادی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، نوجوانان ممکن است در مورد شروع دبیرستان، نگاهی خاص، هماهنگی با دوستان، امتحانات نهایی/تکالیف مدرسه، اجرای نمایش در مدرسه یا رفتن به جلسات رسمی نگران باشند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، نگرانی نوجوانان در مورد مسائل سیاسی، بیماری همه گیر، حتی رسانه های اجتماعی بیشتر است.

احساس اضطراب بخشی از طیف طبیعی احساسات است، درست مانند احساس خشم یا خجالت. برای بیشتر نوجوانان، اضطراب دوام ندارد و خود به خود از بین می رود. اما برای برخی از نوجوانان از بین نمی رود یا آنقدر شدید است که آنها را از انجام کارهای روزمره باز می دارد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید، اضطراب در نوجوانان همیشه چیز بدی نیست. احساس اضطراب می تواند با وادار کردن نوجوانان به فکر کردن در مورد موقعیتی که در آن قرار دارند به ایمن نگه داشتن آنها کمک کند. همچنین می تواند آنها را تشویق کند تا بهترین کار را انجام دهند. و می تواند به آنها کمک کند تا برای موقعیت های چالش برانگیز مانند سخنرانی در جمع یا رویدادهای ورزشی آماده شوند.

تفاوت بین اضطراب و استرس در نوجوانان چیست؟


بیشتر اضطراب ها و استرس های عادی به سرعت از بین می روند، شاید در عرض یک روز یا چند ساعت. اضطراب زمانی به یک نگرانی فزاینده تبدیل می شود که احساسات مضطرب بسیار شدید هستند، برای هفته ها، ماه ها یا حتی بیشتر ادامه می یابند و/یا مانع توانایی نوجوان برای یادگیری، مشارکت در محیط خانه/مدرسه/کار و لذت بردن از زندگی روزمره می شوند.

علائم/نشانه های اضطراب در نوجوانان چیست؟

علائم می‌تواند شامل نگرانی، احساس تحریک‌پذیری/عصبی بودن، احساس بی‌قراری، زخمی شدن، خستگی آسان، مشکل در تمرکز، و/یا خالی شدن ذهن، و همچنین علائم فیزیکی مانند مشکلات خواب، تنش عضلانی، سردرد، معده درد باشد. و درد

در مورد اضطراب امتحان چه کنیم؟


اضطراب امتحان نوعی اضطراب عملکرد است، که احساسی است که ممکن است فرد در موقعیتی داشته باشد که عملکرد واقعاً مهم است یا فشار زیادی برای انجام خوب وجود دارد. به عنوان مثال، یک نوجوان ممکن است درست قبل از امتحان کردن برای نمایش مدرسه، خواندن تک‌نوازی روی صحنه، قرار گرفتن در موقعیت روی تپه پارچ، درست قبل از یک بازی بزرگ یا ارسال درخواست برای دانشگاه، اضطراب اجرا داشته باشد. همین امر برای امتحانات و آزمون های بزرگ، به خصوص فینال، و با نزدیک شدن به امتحانات SAT و ACT صدق می کند. وقتی اضطراب امتحان داریم، باید روی استراتژی‌های مطالعه قوی بدون حواس‌پرتی تمرکز کنیم، موفقیت را متصور شویم، خواب خوب داشته باشیم و راهبردهای مقابله‌ای خوب را آموزش دهیم - مانند آرام کردن تنفس و آرامش خود از طریق آرام‌سازی پیشرونده عضلانی و تغییر شناخت‌هایمان.

به عنوان والدین چه کمکی می توانم انجام دهم؟

ترس ها و احساسات نوجوان خود را بپذیرید. آن را نادیده نگیرید یا با گفتن این جمله: «زندگی خوبی داری. شما نباید نگران این موضوع باشید.» ما باید احساسات آنها را جدی بگیریم و آماده گوش دادن باشیم. آنها را با سوالات زیاد ملاقات نکنید، بگذارید صحبت کنند و در سکوت بنشینید.
به آنها یادآوری کنید که بچه های دیگر نیز مضطرب هستند. سعی کنید از برچسب زدن به نوجوانان خود با برچسب های منفی مانند "خجالتی" یا "مضطرب" خودداری کنید.
با سطحی از قرار گرفتن در معرض شروع کنید - به آرامی به نگرانی خود ادامه دهید، اما برای وظایف و فعالیت های اجتماعی که نگران آنها هستند، تقویت مثبت ایجاد کنید.

به فرزندتان محبت و همدلی بدهید.


هر روز زمانی را برای صحبت با کودک خود بدون حواس پرتی اختصاص دهید.
رژیم غذایی سالم، فعالیت های بدنی و عادات خواب خوب را تشویق کنید.
روابط قوی والدین و نوجوانان برای سلامت روانی جوانان مفید است و محافظت کننده است.


بدون حمایت مناسب، نوجوانان پراسترس ممکن است در معرض خطر بیشتری برای مشکلات سلامت روان ، مشکلات تحصیلی و مسائل بهداشتی باشند. بنابراین مهم است که مراقب علائم هشدار دهنده ای باشید که نوجوان شما احساس استرس می کند. سپس، شما می توانید زودتر مداخله کنید، نه دیرتر.

 

برخی از مهم ترین نشانه هایی که نوجوان شما تحت فشار است.

1. سردرد و معده درد

استرس اغلب منجر به شکایت از سلامت جسمانی می شود. سردردهای مکرر، معده درد و سایر نگرانی های جسمانی ممکن است نشانه استرس باشد.

2. مشکلات خواب

مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب می تواند نشانه استرس باشد. 2 و می تواند یک چرخه معیوب باشد. یک نوجوان بیش از حد خسته کمتر به احتمال زیاد می تواند استرس را تحمل کند.

برخی از نوجوانان پر استرس بیش از حد می خوابند. نوجوانی که همیشه می خواهد بعد از مدرسه به رختخواب برود یا کسی که سعی می کند تمام روز در تعطیلات آخر هفته بخوابد، ممکن است سعی کند از استرس خود فرار کند.

3. مشکلات آموزشی

گاهی اوقات مشکلات مربوط به استرس ناشی از مسائل مربوط به مدرسه است. در مواقع دیگر، مشکلات تحصیلی به این دلیل است که یک نوجوان استرس دارد. اگر نمرات نوجوان شما کاهش یافته است یا اگر حضور نوجوان شما ضعیف است، در نظر بگیرید که آیا این تغییر ممکن است مربوط به استرس باشد.


4. افزایش تحریک پذیری

اگرچه نوجوانان می توانند ذاتاً بد خلق باشند، اما نوجوانی که استرس دارد بیشتر از حد معمول تحریک پذیر است. نوجوانی که به دلیل ناراحتی‌های کوچک اغلب تحریک‌پذیر می‌شود، ممکن است تحت تأثیر چالش‌های زندگی قرار بگیرد.

5. تغییرات در جامعه پذیری

استرس احتمالاً عادات اجتماعی نوجوان را تغییر می دهد. انزوای اجتماعی می تواند نشانه ای باشد که نوجوان شما با استرس دست و پنجه نرم می کند. 3 زمان بیشتری را صرف در اتاق خود و یا عدم علاقه به صحبت کردن به دوستان می تواند به معنای نوجوان خود را به داشتن مشکلات.

6. بیماری مکرر

همچنین نوجوانانی که استرس دارند بیشتر در معرض سرماخوردگی و سایر بیماری های جزئی هستند. آنها ممکن است مدرسه یا رویدادهای اجتماعی را اغلب به دلیل بیماری از دست بدهند.

7. تغییرات منفی در رفتار

مشکلات رفتاری اغلب زمانی به وجود می آیند که یک نوجوان تحت استرس است. ممکن است شاهد افزایش مشکلات رفتاری باشید، از نادیده گرفتن مدرسه تا صحبت کردن. با این حال، رفتار منفی را فقط به این دلیل که مربوط به استرس است، توجیه نکنید.

8. مشکل در تمرکز

وقتی نوجوانان چیزهای زیادی در ذهن خود دارند، تمرکز روی کارشان برایشان سخت است. 4 آنها ممکن است در کلاس به راحتی حواسشان پرت شود و ممکن است در حین انجام تکالیف خود در ادامه کار مشکل داشته باشند.

9. صحبت های منفی

اغلب می شنوید که نوجوانان استرس زا از صحبت های منفی زیادی استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک نوجوان ممکن است جملاتی مانند "هیچ کس مرا دوست ندارد" یا "به نظر می رسد هیچ چیز درست پیش نمی رود" بگوید. اگرچه گاهی اوقات بیان این نظرات برای نوجوانان طبیعی است، اما اگر آنها را زیاد می شنوید، احتمالاً نشانه ای از استرس است.

10. احساس عمومی نگرانی

نوجوانان پر استرس اغلب نگران همه چیز و همه چیز هستند. آنها ممکن است نگران همه چیزهای بدی باشند که ممکن است اتفاق بیفتد یا ممکن است نگران این باشند که دیگران چگونه آنها را درک می کنند. اگر نوجوان شما بیش از حد معمول نگرانی خود را ابراز کرده است، ممکن است به دلیل استرس باشد.

بسیار مهم است که به نوجوان خود انواع استراتژی های سالم مدیریت استرس را آموزش دهید، از جمله مهارت های آرام سازی که باعث کاهش فوری استرس می شود.

چه نوجوان شما در حال حاضر نشانه هایی از استرس نشان می دهد، یا شما امیدوار هستید که به او مهارت هایی را به عنوان اقدامات پیشگیرانه ارائه دهید، در اینجا پنج تمرین آرام سازی وجود دارد که می تواند به نوجوان شما در مدیریت استرس کمک کند.

5 تمرین آرام سازی در مدیریت استرس

1. یوگا
یوگا انواع مختلفی از فواید سلامت جسمی و روانی مانند بهبود انعطاف پذیری، وضعیت بدنی و قدرت و همچنین احساس آرامش درونی را ارائه می دهد.

نوجوانان می توانند یوگا را به روش های مختلف یاد بگیرند. با نوجوان خود در کلاس یوگا شرکت کنید و از مزایای اضافی گذراندن زمان با کیفیت با هم بهره مند شوید یا به دنبال ویدیوهای یوگا بگردید که به شما امکان می دهد در خلوت خانه خود تمرین کنید.

2. مدیتیشن

کاهش سرعت نوجوانان و تمرکز روی یک چیز در یک زمان می تواند در دنیای دیجیتال امروز یک چالش باشد. اما یادگیری نحوه انجام این کار از طریق مدیتیشن می تواند مزایای جسمی و عاطفی را بهبود بخشد. مدیتیشن با همه چیز از افزایش شادی گرفته تا بهبود ایمنی مرتبط است.
انواع مختلفی از مدیتیشن وجود دارد، اما هسته اصلی همه آنها میل به آرام کردن ذهن است. برای یادگیری مهارت های مراقبه ، آموزش های مدیتیشن ، مدیتیشن هدایت شده یا کتاب های مراقبه را کاوش کنید .

نوجوان شما ممکن است از یک برنامه مدیتیشن لذت ببرد . بسیاری از آنها گام به گام راهبردهای مدیتیشن را به نوجوان شما می رسانند و یادآوری هایی برای مدیتیشن هر روز ارائه می دهند.

3. تنفس عمیق

هنگامی که افراد احساس اضطراب می کنند، اغلب نفس های سطحی و سریع می کشند، که می تواند تغییرات فیزیولوژیکی را ایجاد کند - مانند افزایش ضربان قلب - که می تواند استرس را افزایش دهد. یکی از ساده ترین تمرینات آرامش بخش تنفس است.

به نوجوان خود بیاموزید که در مواقعی که مضطرب است نفس های عمیق و آهسته بکشد. تنها چند نفس عمیق می تواند یک اثر آرام بخش فوری ایجاد کند که می تواند به کاهش استرس کمک کند.3 به دنبال کتاب ها یا منابع آنلاینی باشید که آموزش هایی در مورد تمرینات تنفسی ارائه می دهند.

4. تصویرسازی


تصور یک "مکان شاد" می تواند به مغز شما کمک کند تا از هر استرسی که نوجوان شما تجربه می کند، استراحت کند. به نوجوان خود بگویید که شرحی از مکان شاد مورد علاقه خود را بنویسد. این می تواند یک کابین در جنگل، یک ساحل شنی یا حتی حیاط خلوت شما باشد.

از آنها بخواهید که نحوه ظاهر، احساس، بو و صدا را توصیف کنند—هر چه جزئیات بیشتر باشد بهتر است. وقتی استرس دارند به آنها بگویید چشمانشان را ببندند و چند دقیقه ای را صرف تصور آن صحنه کنند.

5. آرام سازی پیشرونده عضلانی


استرس می تواند باعث شود که افراد ماهیچه های خود را منقبض کنند و هر چه آنها احساس تنش کنند، استرس آنها بیشتر می شود. رها کردن این تنش از طریق آرام سازی پیشرونده عضلانی می تواند یک راه ساده برای رهایی از استرس باشد.4

آرام سازی پیشرونده عضلانی می تواند آگاهی نوجوان شما را از تنش عضلانی افزایش دهد. نوجوان خود را تشویق کنید تا شروع به تنش و شل کردن هر گروه عضلانی کند – از انگشتان پا تا سرشان حرکت کند. تا زمانی که آنها تمام می شوند، تمام عضلات آنها باید شل شوند.

آموزش های زیادی وجود دارد که می تواند شما را در آرام سازی تدریجی عضلانی نیز راهنمایی کند. برخی از نوجوانان از گوش دادن به یک کلیپ صوتی که نحوه منقبض کردن و شل کردن هر گروه عضلانی را توضیح می دهد، لذت می برند.

مهارت های آرامش بخشی را تمرین کنید
نوجوانان با مهارت‌های خودآرامش‌بخش سالم، برای رسیدگی به واقعیت‌های دنیای بزرگسالان مجهز هستند. زمانی که بدانند چگونه استرس را مدیریت کنند، مایل به انجام کارهای سخت، زمانی که شکست می‌خورند خود را برمی‌دارند یا با چالش‌های جدید مقابله می‌کنند.


درست مانند تمام مهارت های جدید، تمرینات تمدد اعصاب نیاز به تمرین دارند. چند بار اول که نوجوان شما آنها را امتحان می کند، ممکن است گزارش دهد که مفید نبوده است. اما با تمرین منظم، این مهارت ها می توانند تا حد زیادی به کاهش استرس کمک کنند.

مهارت های جدید آرامش را با نوجوان خود بیاموزید و تمرین کنید. انجام این کار، نه تنها به شما کمک می کند تا استرس خود را مدیریت کنید، بلکه به شما فرصتی می دهد تا چیز جدیدی را با هم امتحان کنید، که می تواند به شما در حفظ یک رابطه سالم کمک کند.

اهداف مشاوران 

صحبت های مشاور نوجوانان

مشاوره دیگر آن تابو  که داشت را ندارد. بسیاری از ما به آن نیاز داریم، و من دوست دارم به آن به عنوان آهنگی برای خود عاطفی خود فکر کنم. از این گذشته، ما از بدن فیزیکی خود مراقبت می کنیم، اما تمایل داریم ذهن و احساسات خود را کنار بگذاریم تا خود را مرتب کنیم. در دوران بلوغ می دانیم که مغز تقریباً به طور کامل دوباره سیم کشی می شود. به همین دلیل است که ما به عنوان والدین اغلب احساس می کنیم که دیگر نوجوان دور خود را نمی شناسیم. خوب من می توانم رازی را به شما بگویم ... آنها اغلب احساس می کنند که دیگر خودشان را نمی دانند!

نوجوانان گاهی در برابر مراجعه به مشاور مقاومت نشان می دهند. وقتی در مورد آن با آنها صحبت می کنید، به شما کمک می کند تا دلایل آنها را بیابید و سپس یک به یک به آنها بپردازید. گاهی اوقات برای نوجوانان صحبت کردن با بزرگسالان دیگر در مورد مشکلاتشان خجالت آور است. گاهی اوقات آنها فرآیند مشاوره را درک نمی کنند و فکر می کنند که باید اسرار درونی خود را فاش کنند. من می خواهم فوراً آن افسانه را رد کنم و توضیح دهم که چگونه مشاوره می تواند به نوجوان شما در زمان نیاز کمک کند.

نوجوانان زمانی که واقعاً به آنها گوش داده شود به خوبی پاسخ می دهند.
من با عادی سازی مشکلات نوجوانان با آنها کار می کنم. این بدان معنا نیست که من آنها را کنار می گذارم. من مشکلات آنها را می شنوم و تصدیق می کنم، در شرایطی که آنها در تجربه مسئله خود تنها نیستند. ما کل موضوع را از زوایای مختلف مورد بحث قرار می‌دهیم و هدف من این است که به نوجوان شما کمک کنم تا سیستم راهنمایی داخلی خود را در مورد نحوه عمل و واکنش در موقعیت‌های خاص توسعه دهد. مهمتر از همه، من همچنین آگاهی آنها را در مورد اینکه چرا آنها چیزها را همانطور که انجام می دهند فکر می کنند، احساس می کنند و تجربه می کنند گسترش می دهم. و همچنین آگاهی خود را نسبت به تأثیر اعمالشان بر دیگران بیاورند. اگر آنها نیاز به قاطعیت و قدرتمندی بیشتری داشته باشند، ما روی آن کار خواهیم کرد (و بالعکس)، اما هرگز به قیمت کمک به رشد و تکامل و تعادل فردی که بتواند با چالش‌های سال‌های نوجوانی خود با درک خود توانمند مقابله کند، کار نمی‌کنیم .

چه زمانی به دنبال کمک حرفه ای باشید

بسیاری از نوجوانان نمی توانند بگویند: "من استرس دارم و این دلیل آن است." بنابراین، رفتارهای آنها اغلب نشان دهنده احساس آنهاست.


اگر مشکوک هستید که نوجوانتان با استرس دست و پنجه نرم می کند، در مورد آن صحبت کنید. همچنین ممکن است بخواهید چند تکنیک ساده مدیریت استرس را به نوجوان خود آموزش دهید  .

اگر به نظر می رسد استرس نوجوان شما در مدرسه، خانواده، مسئولیت های خانه یا دوستان تداخل دارد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال کمک حرفه ای باشید. 4 علائم بیش از دو هفته طول بکشد می تواند نشانه ای که نوجوان شما ممکن است یک مشکل بهداشت روانی اساسی مانند،  افسردگی و یا اضطراب .

اگر در مورد استرس نگرانی دارید باپزشک خانوادگی خود در مورد نوجوان خود   صحبت کنید. مهم است که هر گونه مسائل مربوط به سلامت جسمانی را رد کنید و در مورد گزینه های درمانی صحبت کنید. یک پزشک ممکن است فرزند شما را به مشاوره ارجاع دهد.ارائه مکانیسم‌های مقابله‌ای و جعبه ابزار به نوجوان ممکن است به اختلال اضطراب او کمک کند. اگر متوجه شدید که مکانیسم‌های مقابله‌ای که شما و نوجوانتان ایجاد کرده‌اید به نفع شما کار نمی‌کند، می‌توانید یک درمانگر را نیز پیدا کنید که بتواند به آنها در ایجاد این مهارت‌ها کمک کند.

در نهایت

 

مشاوران  توصیه می کند که یک دفترچه خاطرات نگرانی داشته باشید. ممکن است به نوجوانان کمک کند تا ببینند چگونه افکار مضطرب آنها در طول زمان بهبود می یابد. نوشتن نگرانی های روز و به دنبال آن یک فکر مثبت به شکستن چرخه تفکر منفی که می تواند اضطراب را تشدید کند، کمک می کند.
ارائه مکانیسم‌های مقابله‌ای و جعبه ابزار به نوجوان ممکن است به اختلال اضطراب او کمک کند. اگر متوجه شدید که مکانیسم‌های مقابله‌ای که شما و نوجوانتان ایجاد کرده‌اید به نفع شما کار نمی‌کند، می‌توانید یک درمانگر را نیز پیدا کنید که بتواند به آنها در ایجاد این مهارت‌ها کمک کند.


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود