برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
رفتار با نوجوان -min.jpg

14نکته که در رفتار با نوجوان بهتراست بدانید

سالهای نوجوانی زمانی است که اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما بعد از دبیرستان برای زندگی آماده است . احتمالاً متوجه خواهید شد که نوجوان شما می تواند از بسیاری جهات کاملاً مستقل باشد. اما، همچنین زمانی است که متوجه مناطقی می شوید که نیاز به بهبود دارند.

نکات کاربردی برای رفتار با نوجوانان

برای نوجوانان مناسب است که بخواهند با بزرگتر شدن زمان بیشتری را نسبت به والدین خود با همسالان خود بگذرانند، اما کودکانی که در خانواده خود به خوبی پایه گذاری شده اند به تلاش های والدین برای حفظ ارتباط پاسخ می دهند. و والدینی که به اندازه کافی با فرزندان خود در هر مرحله اولیه پیوند برقرار کرده اند، احساس می کنند به اندازه کافی روی نوجوانان خود سرمایه گذاری کرده اند تا در ارتباط باقی بمانند، حتی اگر تلاش زیادی لازم باشد.

در طول سال های نوجوانی برای والدین بسیار مهم است که قطب عاطفی و اخلاقی فرزندان خود باقی بمانند. بچه ها شروع به آزمایش روابط صمیمانه در خارج از خانواده می کنند، اما برای انجام موفقیت آمیز این کار، آنها همچنان به این روابط صمیمانه در خانه تکیه می کنند که ثابت بماند. این بدان معناست که یک نوجوان 14 ساله که بیشتر به بیرون تمرکز می کند احتمالاً به دنبال چیزی است که در خانه به دست نمی آورد.

 زمان‌هایی وجود دارد که نوجوان شما اصرار می‌کند که همه چیز را می‌داند یا اینکه تمام مهارت‌های مورد نیاز برای عملکرد در دنیای بزرگسالان را دارد، به احتمال زیاد مهارت‌های او می‌توانند از تنظیم دقیق استفاده کنند.

البته، سال های نوجوانی با فرصت های جدید بسیاری نیز همراه است. گرفتن گواهینامه رانندگی و به دست آوردن یک شغل پاره وقت تنها تعدادی از نقاط عطف است که به نوجوان شما فرصت می دهد تا مسئولیت پذیری را تمرین کند.

در این بین، مهم است که به نوجوان خود بیاموزید که چگونه از خود مراقبت کند و چگونه فعالیت های روزمره ای را انجام دهد که او را برای آینده آماده می کند.

نکات مراقبتی مفید برای تربیت نوجوان سالم وشاد

رژیم غذایی و تغذیه

یک رژیم غذایی کامل بر اساس دستورالعمل های جهانی  باید به نوجوان شما کمک کند تا تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز خود را دریافت کند. به احتمال زیاد نوجوانان از سهمیه های توصیه شده روزانه کلسیم ، آهن،  روی و  ویتامین D کوتاهی می کنند  .


مگر اینکه آزمایش خون و ارزیابی پزشک اطفال کمبود خاصی را نشان دهد، بهتر است مواد مغذی را از غذا به جای  مکمل های غذایی دریافت کنید .

وقتی صحبت از دریافت کالری به میان می آید، پسران با تحرک متوسط ​​نیاز دارند: 1

افراد 13 ساله به 2200 کالری نیاز دارند
افراد 14 ساله به 2400 کالری نیاز دارند
افراد 15 ساله به 2600 کالری نیاز دارند
افراد 16 ساله ، 17 ساله و 18 ساله به 2800 کالری نیاز دارند.
دختران 13 تا 18 ساله با تحرک متوسط ​​به 2000 کالری در روز نیاز دارند.

نوجوانانی که بیش از 60 دقیقه در روز فعال هستند ممکن است به کالری بیشتری نیاز داشته باشند در حالی که نوجوانانی که کم تحرک هستند برای حفظ شاخص توده بدنی سالم به کالری کمتری نیاز دارند.

نوجوانان بسیاری از انتخاب های غذایی خود را انجام می دهند. این ممکن است به این معنی باشد که آنها احتمالاً با دوستان خود فست فود می خورند. این مهم است که نوجوان خود را در مورد انتخاب های خوب آموزش دهید.

به جای وزن، روی سلامتی تمرکز کنید. در مورد اهمیت سوخت رسانی به بدن و مغز او بحث کنید.

آشپزخانه را پر از میوه ها و سبزیجات سالم نگه دارید. اقلام شیرین را برای یک غذای گهگاهی رزرو کنید.

مراقب رژیم غذایی و مسائل مربوط به تصویر بدن ، به خصوص در دختران باشید. دختران نوجوان اغلب در تلاش برای کاهش وزن هستند و بسیاری از آنها مصرف غذای خود را محدود می کنند یا شروع به خوردن انواع خاصی از غذا می کنند. اختلالات خوردن اغلب در سال های نوجوانی ظاهر می شود.

فعالیت بدنی

توصیه می شود که نوجوانان هر روز 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند. ورزش هوازی باید شکل اصلی فعالیت باشد.

اما تمرینات عضله سازی مانند تمرینات قدرتی و تمرینات استخوان سازی مانند پریدن نیز برای سلامتی مهم هستند.

اگر نوجوان شما علاقه ای به پیوستن به یک تیم ورزشی ندارد، آن را مجبور نکنید. به او کمک کنید کاری را که واقعاً می خواهد انجام دهد پیدا کند. پیاده روی روزانه یا دوچرخه سواری، کایاک سواری یا شنا می تواند فعالیت هایی باشد که او بیشتر از ورزش گروهی از آن لذت می برد.

حتی اگر نوجوان شما اهل ورزش نباشد، فعالیت های زیادی وجود دارد که می تواند او را به حرکت وادار کند. همچنین می توانید فعالیت بدنی را به یک فعالیت خانوادگی تبدیل کنید. بعد از شام به پیاده روی عصرگاهی بروید یا آخر هفته ها به پیاده روی بروید.

زمان تماشای صفحه نمایش نوجوان خود را محدود کنید و او را تشویق کنید تا زمانی را در بیرون از خانه بگذراند. در مورد اهمیت حفظ سلامت بدن او صحبت کنید و الگوی خوب بودن را در اولویت قرار دهید.

در اطراف خانه

سال‌های نوجوانی زمان حیاتی برای جوانان است تا تصمیم‌گیری را به تنهایی تمرین کنند و مسئولیت بیشتری به آنها داده شود. هر چه اکنون مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرند، در دوران گذار به بزرگسالی کمتر دچار مشکل خواهند شد.


مسئولیت هایی که در نوجوانی آموخته می شوند عبارتند از:

وظایف را به طور مؤثر و صحیح در خانه، مدرسه و محل کار انجام دهید.
برای مراقبت از بهداشت شخصی و دارایی خود.
نسبت به دیگران دلسوزی نشان دهید.
از نظر اجتماعی در زندگی روزمره و آنلاین خود مسئولیت پذیر باشند.
احساسات خود را کنترل کرده و با مردم تعامل مناسب داشته باشند.
بدانید که فعالیت جنسی می تواند منجر به عواقب شود.
نحوه برخورد با  موقعیت های فشار همسالان ، مانند نوشیدن، سیگار کشیدن و مواد مخدر.
امتیازات بزرگسالان مانند رانندگی ماشین یا داشتن حساب بانکی.
شغلی داشته باشید و با دیگران در یک تیم خوب کار کنید.
توانایی کسب و خرج عاقلانه پول.
اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما می داند که چگونه کارهای مهم خانه، مانند شستن لباس ها و پختن وعده های غذایی اولیه را انجام دهد. ممکن است بخواهید گاهی اوقات کارهای خانه را بچرخانید تا مطمئن شوید که آنها فرصتی برای تمرین انجام فعالیت های خانگی که برای حفظ خانه انجام می دهید، دارند.

بر اساس سطح مسئولیت به نوجوان خود امتیازاتی بدهید. اگر آنها بتوانند به شما نشان دهند که می توان در کارهای خانه به آنها اعتماد کرد، اطمینان بیشتری خواهید داشت که او می تواند مسئولیت رانندگی ماشین یا بیرون رفتن با دوستانش را بدون نظارت انجام دهد.

در حالی که نوجوان شما می خواهد بیشتر وقت خود را با دوستان خود بگذراند، مهم است که اصرار داشته باشید که مدتی را با هم به عنوان یک خانواده بگذرانید. یک شب تفریحی خانوادگی ماهانه یا یک شب پیتزای هفتگی ممکن است سنت هایی باشد که تصمیم دارید آن را حفظ کنید.


هر زمان که می توانید به عنوان یک خانواده غذا بخورید. این می تواند یک راه مهم برای برقراری ارتباط روزانه با نوجوان شما باشد.

سلامت و امنیت

برای نوجوان شما مهم است که بداند چگونه از سلامتی خود مراقبت کند. رفتار پرخطر می تواند یکی از بزرگترین خطراتی باشد که نوجوانان با آن روبرو هستند. بنابراین به نوجوان خود در مورد خطراتی که با آن روبرو هستند آموزش دهید و هنگامی که نوجوان شما انتخاب های ضعیفی انجام می دهد، امتیازات را از آنها بگیرید.

ملاقات با دکتر

نوجوانان می توانند تا 16 سالگی به پزشک اطفال خود مراجعه کنند. بررسی سلامت سالانه برای نوجوانان توصیه می شود.

ورزش‌های فیزیکی، آکنه، عفونت‌های تنفسی، آسم و مشکلات پوستی دلایل رایجی هستند که نوجوانان باید بین ویزیت‌های سالانه به پزشک اطفال خود مراجعه کنند.

مهم است که به نوجوانان فرصتی داده شود تا به طور خصوصی با پزشک اطفال صحبت کنند. آنها ممکن است سوالاتی در مورد رابطه جنسی، تمایلات جنسی، بیماری های مقاربتی، الکل، مواد مخدر یا سایر مسائل حساس داشته باشند که صحبت کردن در مورد آنها در مقابل والدین راحت نباشد.

متخصص اطفال باید شاخص توده بدنی کودک شما را بررسی کند، در مورد فعالیت بدنی و تغذیه مشاوره ارائه دهد و در مورد عفونت های مقاربتی آموزش دهد.

نوجوانان فعال جنسی ممکن است به طور معمول برای بیماری های مقاربتی از جمله کلامیدیا و سوزاک آزمایش شوند، حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشند.

 

متخصص اطفال همچنین باید مسائل مربوط به سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب را بررسی کند. مهم است که هر گونه نگرانی که ممکن است در مورد خلق و خو یا رفتار نوجوان خود داشته باشید را مطرح کنید.

خواب

AAP توصیه می کند که نوجوانان بین 8 تا 10 ساعت در هر شب بخوابند. 6  زمان شروع اولیه مدرسه می تواند خوابیدن به میزان توصیه شده را برای نوجوانان دشوار کند.

ساعت بیولوژیکی آنها باعث می شود دیرتر بیدار بمانند و مدت بیشتری بخوابند. این امر زود بیدار شدن را بسیار دشوار می کند.

چندین کار وجود دارد که می توانید برای کمک به خواب کافی نوجوان خود انجام دهید:

با نوجوان خود در مورد روال شبانه او صحبت کنید . در مورد اهمیت دادن زمان برای استراحت قبل از رفتن به رختخواب صحبت کنید. خواندن یا حمام کردن می‌تواند راه‌های خوبی برای آرامش باشد.
وسایل الکترونیکی را زود خاموش کنید . گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و تلویزیون ها را حداقل 30 دقیقه قبل از خواب خاموش کنید. به او اجازه ندهید با گوشی هوشمند  در اتاق خوابش بخوابد .
چرت زدن را دلسرد کنید به خواب رفتن بعد از مدرسه می تواند در خواب شبانه اختلال ایجاد کند.
برنامه خواب نوجوان خود را ثابت نگه دارید . خوابیدن در تعطیلات آخر هفته یا تا دیر وقت بیدار ماندن در تعطیلات، ساعت بیولوژیکی نوجوان شما را مختل می کند. یک ساعت بیداری در روزهای غیر مدرسه تعیین کنید که بیش از یک ساعت دیرتر از زمان بیداری مدرسه نباشد.


ایمنی

بزرگترین مشکل ایمنی که نوجوانان با آن روبرو هستند، انتخاب های پرخطر آنهاست. آنها ممکن است گاهی اوقات تکانشی باشند و متأسفانه، فقط یک تصمیم بد برای تصادف جدی لازم است.

تصادفات وسایل نقلیه موتوری علت اصلی مرگ و میر نوجوانان در ایالات متحده است نوجوانان 16 تا 19 ساله در مقایسه با هر گروه سنی دیگری در معرض خطر مرگ یا جراحت در تصادفات رانندگی هستند.

قبل از اینکه نوجوان شما پشت فرمان بنشیند - یا مسافر یک راننده نوجوان شود - مهم است که بزرگترین خطراتی را که منجر به تصادفات اتومبیل نوجوانان می شود درک کنید. حواس پرتی رانندگی، سرعت و بی تجربگی راننده همگی عواملی هستند که می توانند در تصادفات وسایل نقلیه موتوری در نوجوانان نقش داشته باشند.

قوانینی برای نوجوان خود ایجاد کنید و انتظارات خود را روشن کنید. در مورد عواقب رفتار بی پروا صحبت کنید، مانند رانندگی با سرعت زیاد یا سوار شدن در ماشین با شخصی که مشروب می نوشیده است.

سومین خطر بزرگ برای سلامت نوجوانان خشونت است. در سال 2017، بیش از 1800 نوجوانان از سنین 15 تا 19 از خشونت در آمریکا درگذشت

طبق یک نظرسنجی در سال 2017 از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، 19 درصد از نوجوانان در طول سال گذشته مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. و 16 درصد از دانش آموزان گزارش کردند که حداقل یک بار در 30 روز گذشته سلاح (چاقو یا اسلحه) حمل کرده اند.

با نوجوان خود در مورد چگونگی ایمن ماندن صحبت کنید. در مورد اینکه اگر او مورد آزار و اذیت قرار گرفت چه کاری باید انجام دهید یا اگر متوجه شد دانش آموز دیگری اسلحه حمل می کند چگونه واکنش نشان دهد. در مورد خشونت دوستیابی نیز صحبت کنید، زیرا بسیاری از اعمال خشونت آمیز در روابط عاشقانه رخ می دهد .  

خودکشی سومین علت مرگ نوجوانان 15 تا 19 ساله است. 8 طبق CDC، تقریباً 7 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی در سال 2016 اقدام به خودکشی می‌کنند، اما تعداد بیشتری از نوجوانان به خودکشی فکر می‌کنند اما به آن عمل نمی‌کنند.

اگر شما یا نوجوانتان افکار خودکشی دارید، برای حمایت و کمک از یک مشاور آموزش دیده بااورژنس اجتماعی 123 تماس بگیرید

در حالی که عوامل زیادی در خودکشی نقش دارند، تنهایی، افسردگی، مشکلات خانوادگی و سوء مصرف مواد می تواند نوجوان را در معرض خطر ویژه ای قرار دهد.

نظارت بر سلامت روان نوجوانتان بسیار مهم است..

 

فن آوری

فناوری نقش مهمی در زندگی روزمره نوجوانان دارد. نحوه قرار، معاشرت و ارتباط آنها تغییر کرده است.

از جدیدترین برنامه‌ها، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و دستگاه‌های دیجیتالی که نوجوانان استفاده می‌کنند، به‌روز باشید. اگر به شما در مورد خطرات و خطرات آموزش ندیده باشید، نوجوان شما به هشدارهای شما گوش نمی دهد.

زورگویان سایبری و شکارچیان جنسی خطرات قابل قبولی دارند. اما اینها تنها تهدیدهایی نیستند که نوجوان شما در فضای مجازی با آن مواجه است.

افراد ممکن است سعی کنند هویت آنها را نیز بدزدند. یا ممکن است از آنها دعوت شود تا در کلاهبرداری یا فعالیت های کلاهبرداری شرکت کنند، حتی بدون اینکه متوجه شوند. بنابراین مهم است که نوجوان خود را در مورد این خطرات آموزش دهید.

همچنین مهم است که در مورد اهمیت مدیریت شهرت آنلاین آنها صحبت کنیم. تصاویری که پست می‌کنند، میم‌هایی که به اشتراک می‌گذارند و محتوایی که دوست دارند، یک رکورد دائمی از فعالیت‌های آنها ایجاد می‌کند.

انتخاب‌هایی که اکنون آنلاین انجام می‌دهند می‌تواند تا پایان عمر بر آنها تأثیر بگذارد. مقامات پذیرش کالج، روسای آینده و حتی شرکای عاشقانه آینده ممکن است برای کسب اطلاعات در مورد آنها به اینترنت مراجعه کنند.

قوانین واضحی برای گوشی هوشمند نوجوان خود و سایر وسایل الکترونیکی ایجاد کنید. عواقب نقض قوانین را تعیین کنید.

در حالی که نیازی به خواندن هر پیامی که نوجوانتان ارسال می کند ندارید، فعالیت آنلاین او را زیر نظر بگیرید. بدانید که آنها آنلاین چه کار می کنند و مطمئن شوید که آنها انتخاب های سالمی دارند.

 

دنیای نوجوان شما


این طبیعی است که نوجوان شما گاهی فکر کند دنیا حول او می چرخد. در واقع، حتی ممکن است فکر کنند که «مخاطب خیالی» دارند.

"مخاطب خیالی" برچسبی برای باور نوجوانان است که گروهی از پیروان وجود دارند که دائماً هر حرکت آنها را تماشا و قضاوت می کنند. 11 این باور از مفهوم بزرگتر خود محوری نوجوانان ناشی می شود، که نوجوانان فکر می کنند جهان حول آنها می چرخد ​​و همه به ظاهر و آنچه انجام می دهند توجه دارند. این یک مرحله طبیعی از رشد اجتماعی در نوجوانان است.

برای والدینی که ببینند نوجوانشان پنج بار قبل از رفتن به مدرسه پیراهن خود را عوض می کند خشمگین کننده باشد، در حالی که اکثر انتخاب ها تقریباً یکسان به نظر می رسند. اما این رفتار نوجوان عادی است .

نوجوان شما علاوه بر سرمایه گذاری بیشتر در روابط اجتماعی، نسبت به مسائل اجتماعی نیز آگاهی بیشتری پیدا می کند. آنها ممکن است در کمک به یک موسسه خیریه یا مبارزه برای یک هدف سیاسی که به آن اعتقاد دارند سرمایه گذاری کنند.

همانطور که نوجوان شما بالغ می شود، زمان بیشتری را صرف فکر کردن در مورد ارزش های خود می کند. آنها ممکن است ایمان خود را زیر سوال ببرند یا ادعا کنند که سبک زندگی متفاوتی با شما دارند. همه اینها بخشی از فرآیند جدایی است زیرا نوجوان شما تبدیل به شخص خودش می شود.

برای همه نوجوانان طبیعی است که گاهی اوقات احساس کنند که با آنها سازگار نیستند. اعتماد آنها نیز احتمالاً چشم پوشی می کند. اما برای نوجوانانی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و طرد می شوند، دوره نوجوانی احتمالاً دوران سختی است.

اگر نوجوان شما در تلاش است تا با شرایط اجتماعی سازگار شود، کمک حرفه ای را در نظر بگیرید. تنهایی و انزوا می تواند منجر به مشکلات روانی شود.

همچنین مهم است که مراقب سطح استرس نوجوان خود باشید. مسائل آکادمیک ، مشکلات اجتماعی ، فشارهای مرتبط با ورزش و آماده شدن برای آینده ممکن است گاهی اوقات طاقت فرسا باشد.

مطمئن شوید که نوجوان شما بیش از حد برنامه ریزی نشده است . زمان استراحت مهم است.

نوجوانان به فعالیت های سالم کاهش استرس و مهارت های آرامش بخش نیاز دارند. فعالانه به نوجوان خود بیاموزید که چگونه تشخیص دهد که سطح استرس او بالاست و به او نشان دهید که چگونه با استرس به روشی سالم کنار بیاید.

 

ممکن است این روزها احساس نکنید که تأثیر زیادی روی فرزندتان دارید، اما رفتار نوجوانان به شدت با استحکام پیوند آنها با والدینشان مرتبط است.روابط خوب بین نوجوانان و والدین آنها، همانطور که توسط هر دو رتبه بندی شده است، با موفقیت مدرسه و شادی عمومی که توسط نوجوان و همچنین اطرافیان او ارزیابی شده است، همبستگی مثبت دارد.در مقابل، روابط ضعیف یا متناقض والدین/نوجوان با فعالیت جنسی اولیه، آزمایش مواد مخدر و الکل، مشارکت نوجوان در خشونت (به عنوان مجرم یا قربانی) و خودکشی مرتبط است.

چگونه این فرد شکوفا را که گاهی اوقات به نظر می رسد غریبه می شود، تربیت

می کنید؟

14نکته ضروری برای ارتباط مفید با نوجوان


1. به یاد داشته باشید که شما یک والدین و یک دوست هستید .

نوجوانان خواهان امنیت این هستند که بدانند والدینشان آنها را درک می کنند، از آنها قدردانی می کنند و بدون توجه به هر اتفاقی آنها را دوست دارند - بنابراین آنها می خواهند این رابطه شکلی از دوستی باشد. اما آنها همچنین باید احساس کنند که کمی استقلال دارند، بنابراین گاهی اوقات ممکن است کمی احساس دوری کنید. اگر بتوانید صمیمیت خود را به گونه ای پذیرفتنی هدایت کنید که از نقش شما به عنوان والدین برای گفتن به فرزندتان استفاده نکند، به احتمال زیاد او صحبت را باز کرده و با شما در میان می گذارد.

آیا یک دوستی نزدیک احترام نوجوان شما را نسبت به شما از بین می برد؟ نه. آیا شما به دوستان خود احترام نمی گذارید و از نظر عاطفی برای کسانی که واقعاً در کنار شما هستند ارزش قائل نیستید؟ اگر به نوجوان خود احترام، توجه و اصالت قائل شوید، این همان چیزی است که در ازای آن دریافت خواهید کرد.

و هر چقدر که می خواهید به نوجوان خود نزدیک شوید، گاهی اوقات مجبور می شوید رتبه خود را کاهش دهید و نه بگویید. اما گاهی اوقات نوجوان شما به دنبال تعیین محدودیت هایی است که نمی توانند برای خود تعیین کنند. گاهی اوقات لازم است به ارزش های خود پایبند باشید و نه بگویید، چه در یک مهمانی بدون نظارت یا یک وقت خواب بسیار دیر. و البته، گاهی اوقات نوجوان شما می‌تواند از راهنمایی شما برای ارائه راه‌حل برد-برد استفاده کند که به نگرانی‌های شما پاسخ می‌دهد.

2. ایجاد زمان قابل اعتماد با هم.

حتما هر روز چک کنید. چند دقیقه مکالمه در حالی که بعد از شام یا درست قبل از خواب در حال تمیز کردن هستید، می تواند شما را در جریان قرار دهد و ارتباط آزاد برقرار کند. حتی نوجوانانی که به نظر می رسد فراموش کرده اند که والدینشان چه کسانی هستند در 23 ساعت دیگر در روز، معمولاً وقتی در رختخواب می نشینند، به یک آغوش شب بخیر و چت حضوری پاسخ می دهند. علاوه بر این چک-این‌های کوتاه روزانه، یک روال هفتگی منظم برای انجام کاری خاص با نوجوان خود ایجاد کنید، حتی اگر این کار فقط برای بستنی بیرون رفتن یا پیاده روی با هم باشد.

3. به طور فعال و مناسب والدین.

با امتناع از پذیرش اینکه پسر یا دختر شما در حال بزرگ شدن است و به آزادی بیشتری نیاز دارد، به شورش دعوت نکنید. اما از این که بپرسید بچه هایتان کجا می روند، با چه کسی خواهند بود و چه خواهند کرد، نترسید. دوستان و والدین فرزندان خود را بشناسید تا با فعالیت های آنها آشنا شوید.

4. سعی کنید بعد از مدرسه آنجا باشید.

بزرگترین منطقه خطر برای مصرف مواد مخدر و رابطه جنسی شنبه شب نیست. روزهای هفته بین 3 تا 6 بعد از ظهر است. اگر می توانید زمان انعطاف پذیری را در محل کار ترتیب دهید. اگر فرزندتان با دوستانتان است، مطمئن شوید که نظارت بزرگسالان وجود دارد، نه فقط یک خواهر یا برادر بزرگتر.

5. استانداردهای خود را بالا نگه دارید.

نوجوان شما می خواهد بهترین خود باشد. وظیفه ما به عنوان والدین این است که از نوجوانان خود در انجام این کار حمایت کنیم. اما انتظار نداشته باشید فرزندتان به اهدافی که شما برای او تصمیم می گیرید دست یابد. او باید از هم اکنون با حمایت پدر و مادری که او را می‌پرستد و معتقد است که او می‌تواند هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد، ترسیم اهداف خود را از هم‌اکنون آغاز کند. از احساسات و اکتشافات نوجوان خود حمایت کنید تا صدای منحصر به فرد خود را پیدا کند.

6. خوردن وعده های غذایی با هم را در اولویت قرار دهید


... تا جایی که می توانید. وعده های غذایی فرصتی عالی برای صحبت در مورد رویدادهای روز، استراحت، تقویت و پیوند است. آنها همچنین بهترین فرصت برای شما هستند تا با زندگی و چالش های نوجوان خود در تماس باشید و مشکلات دم کردن را پیدا کنید. در نهایت، یک عامل مهم در شادی و موفقیت کلی بچه‌ها این است که آیا آنها احساس می‌کنند که هر روز زمانی برای «فقط معاشرت و صحبت» با والدین دارند یا خیر. برای اطلاعات بیشتر در مورد شام اینجا را کلیک کنید .

7. خطوط ارتباطی را زمزمه نگه دارید.

اگر ندانید چه اتفاقی می افتد، امیدتان به تأثیرگذاری بر نتیجه را از دست می دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تبدیل شدن به یک شنونده درخشان، صحبت کردن با فرزندانتان و گفتگوهای خانوادگی که نوجوان شما دوست دارد، اینجا را کلیک کنید .

8. خودمراقبتی خوب را تشویق کنید

... مانند نه ساعت و نیم خواب مورد نیاز هر نوجوان و رژیم غذایی مناسب. قهوه ایده بدی برای نوجوانان اولیه است زیرا با الگوهای خواب طبیعی تداخل دارد. تماشای بیش از حد صفحه نمایش، به خصوص در یک ساعت قبل از خواب، تولید ملاتونین را کاهش می دهد و باعث می شود بچه ها در شب به خواب بروند.

9. جلسات خانوادگی را ادامه دهید.

جلسات خانوادگی که به طور منظم در زمان مورد توافق طرفین برگزار می شود، یک انجمن برای بحث در مورد پیروزی ها، نارضایتی ها، اختلافات خواهر و برادر، برنامه ها، و هر موضوعی که یکی از اعضای خانواده مورد توجه قرار می گیرد، فراهم می کند. قوانین پایه کمک می کند. همه فرصتی برای صحبت کردن دارند. یک نفر در یک زمان بدون وقفه صحبت می کند. همه گوش می دهند و فقط بازخورد مثبت و سازنده مجاز است. برای اینکه نوجوانان مقاوم به آن ملحق شوند، این گردهمایی را با مشوق هایی مانند پیتزا یا بستنی بعد از جلسه ترکیب کنید، یا نقش های مهمی مانند منشی ضبط یا مجری قوانین را به آنها محول کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد جلسات خانوادگی اینجا را کلیک کنید .

10. با نگه داشتن رایانه در فضای مشترک خود، کودکان را ایمن و در

ارتباط با خانواده نگه دارید.


ردیابی کارهایی که نوجوانان در اینترنت انجام می دهند برای والدین دشوار است زیرا آنها معمولاً بیشتر از ما درباره رایانه می دانند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که او کمتر وسوسه می‌شود تا زمانی را صرف کارهایی کند که شما آنها را نمی‌پسندید، اگر رایانه در یک فضای مشترک قرار داشته باشد، جایی که شما می‌توانید در آنجا قدم بزنید و به کارهایی که او انجام می‌دهد نگاه کنید. این روزها بچه‌ها آنلاین زندگی می‌کنند، اما اگر آنلاین در قلب خانه شما باشد، او همچنان می‌تواند با خانواده‌اش در ارتباط بماند.

11. قبل از آماده شدن نوجوان خود را به سمت استقلال سوق ندهید.

هر نوجوانی جدول زمانی خاص خود را برای شکوفا شدن به یک فرد مستقل دارد. استقلال واقعی شامل روابط نزدیک با دیگران است و هرگز نیازی به سرکشی ندارد. این برای فرزند شما سالم نیست که احساس کند شما او را به سمت استقلال سوق می دهید - این فقط منجر به وابستگی بیش از حد او به گروه همسالان برای تأیید اعتبار می شود. اگر او برای یک ماه آماده رفتن به کمپ دور از خواب نیست، پس آماده نیست.

. قبل از آماده شدن نوجوان خود را به سمت استقلال سوق ندهید.
هر نوجوانی جدول زمانی خاص خود را برای شکوفا شدن به یک فرد مستقل دارد. استقلال واقعی شامل روابط نزدیک با دیگران است و هرگز نیازی به سرکشی ندارد. این برای فرزند شما سالم نیست که احساس کند شما او را به سمت استقلال سوق می دهید - این فقط منجر به وابستگی بیش از حد او به گروه همسالان برای تأیید اعتبار می شود. اگر او برای یک ماه آماده رفتن به کمپ دور از خواب نیست، پس آماده نیست. دیر یا زود، او خواهد شد. به جدول زمانی او احترام بگذارید.

12. توافق کنید و به فرزندتان آموزش دهید که تعمیر کند.

اگر فرزندتان را بدون تنبیه بزرگ کرده باشید، تقریباً مطمئناً به شما نزدیک خواهد بود. چون نمی خواهد اعتماد بین شما را خدشه دار کند، به شما دروغ نمی گوید و معمولا محدودیت های شما را زیر پا نمی گذارد. اگر این کار را کرد، از او بپرسید که چگونه می تواند تعمیراتی انجام دهد، از جمله تعمیر اعتماد شما.

13. اگر فرزندتان را با تنبیه بزرگ کرده باشید و او قوانین شما را زیر پا بگذارد و به شما دروغ بگوید، چه؟
هیچ وقت دیر نیست که به او کمک کنید تا مسئولیت پذیری را یاد بگیرد، اما برای شروع، او باید برای رابطه اش با شما ارزش قائل باشد. این بدان معناست که شما باید تنبیه را متوقف کنید و شروع به گوش دادن و برقراری ارتباط کنید. همچنین باید اصرار کنید که او راه هایی برای تعمیر پیدا کند. این یک رقص روی حیله و تزویر است، زیرا تنبیه اوضاع را بدتر می کند، بنابراین او باید تعمیر را انتخاب کند - و با این حال شما همچنان اصرار دارید که او این کار را انجام دهد. نه، این یک تنبیه نیست -- این راهی است که او در هنگام به هم ریختگی اوضاع را بهتر کند، کاری که همه بزرگسالان باید انجام دهند. اما او فقط در صورتی این موضوع را درک می کند که بخواهد شما را راضی کند، بنابراین اگر برای ایجاد این رابطه نیاز دارید با هم به مشاوره بروید، دریغ نکنید.

14. حتی زمانی که او به دنیا می رود در ارتباط بمانید.

اگر نیازهای وابستگی فرزندمان را پذیرفته باشیم و رشد او را به صورت فردی جداگانه تایید کرده باشیم، او به شدت با ما در ارتباط خواهد بود، حتی اگر تمرکزش روی همسالان، دبیرستان و علایقی که روح او را به آواز خواندن می‌اندازد، تغییر کند.

چه زمانی باید نوجوان را تنها گذاشت

نکات ایمنی

بزرگ کردن نوجوانان می تواند تجربه وحشتناکی باشد. اغلب پاسخ های آسانی وجود ندارد و هر والدینی با نوجوان خود مبارزه متفاوتی دارد. با این حال، هر نوجوانی تغییرات مشابهی را تجربه می کند. این زمانی است که آنها گذار خود را به بزرگسالی آغاز می کنند. آنها در تلاشند تا بفهمند که چه کسانی هستند، مستقل از خانواده خود، و چه کسی می خواهند باشند. همانطور که این اتفاق می افتد، نوجوانان به دنبال فضای بیشتری برای کار با تغییرات هستند. آنها برای انجام این کار باید از والدین خود جدا شوند. در حالی که برای والدین دشوار است که نوجوان خود را تنها بگذارند، گاهی اوقات ممکن است ضروری باشد. برای والدینی که نظاره گر تقلای فرزندشان باشند، یکی از تجربیات سخت تری است که باید با آن روبه رو شوند، اما نوجوانان باید خودشان مسائل را حل کنند. آنها در طول دوران کودکی والدینشان دست آنها را گرفته اند، اما در نهایت باید یاد بگیرند که شخص خودشان باشند. مواقعی وجود دارد که دادن فضای مناسب به یک نوجوان مناسب نیست . والدین باید برای رفتارهای ایمن مرزها را حفظ کنند. نوجوانان هنوز نیاز به نظم و انضباط دارند، مدرکی که والدینشان به آنها اهمیت می دهند و مراقب آنها هستند. نوجوانان اغلب دارای احساس تخریب ناپذیری هستند که می تواند منجر به رفتارهای مخاطره آمیز شود، به خصوص با استفاده از اینترنت به عنوان یک ابزار. والدین نباید حریم خصوصی و اعتماد نامحدودی را به نوجوانان خود بدهند، اگر آنها آن را به دست نیاورده اند. والدین باید تصمیمات خود را در مورد مرزها بر اساس رفتار فعلی و گذشته نوجوان خود قرار دهند. آنها باید بدانند که رفتار خود را تحت تاثیر قرار پدر و مادر خود و اگر آنها را مورد آزار قرار گرفته اعتماد در گذشته، این دلیل آنها امتیازات داده نشده است. نوجوانان باید تصمیماتی بگیرند که بر زندگی آنها تأثیر بگذارد. والدین باید استقلال خود را با مشاغل تابستانی یا سال تحصیلی تشویق کنند و نوجوانان را مسئول عملکرد خود کنند. نوجوانان همچنین می توانند از تنها ماندن در تصمیمات مالی خود سود ببرند. والدین می توانند نصیحت کنند اما نباید در مورد آن زیاده روی کنند. در عوض، آنها باید اجازه دهند نوجوانان به نتیجه گیری خودشان برسند. اما این همچنین به این معنی است که به آنها اجازه دهید با عواقب تصمیمات خود برخورد کنند، حتی اگر این پیامدها منفی باشد. به عنوان بخشی از تجربه بزرگ شدن، نوجوانان نباید از اشتباهات خود محافظت شوند زیرا این برای رشد و استقلال نهایی آنها ضروری است. هنگامی که یک نوجوان درخواست فضا می کند، باید در صورت لزوم به آن اعطا شود. به عنوان یک نوجوان در حال بلوغ، پیوند و رابطه آنها با والدین خود نیز باید بالغ شود. در آن سن ناخوشایند و در حال گذار، نوجوانان به مرزها و فضای خاص خود نیاز دارند. والدین راه رفتن در این خط نازک را دشوار می دانند و اغلب متوجه می شوند که خیلی سخت از یک طرف پایین می آییم. اشتباهات اتفاق می افتد و فرزندپروری هرگز کامل نخواهد بود. برای والدین مهم است که سعی کنند به یاد داشته باشند که بزرگسالان نوظهورشان همیشه آنها را در آنجا نخواهد داشت و اکنون زمان آن فرا رسیده است که آنها به یک فضای امن با والدین خود در نزدیکی خود نیاز دارند تا در آن دریابند که چه کسی خواهند بود

 

راهنمایی سریع
چه نوجوان شما عاشق موسیقی باشد و چه به ورزش، از تلاش های نوجوان خود برای فردی بودن حمایت کنید. این ممکن است به این معنی باشد که یک قدم به عقب بردارید و متوجه شوید که وظیفه نوجوان شما تحقق رویاهای شما برای آنها نیست - وظیفه آنها رسیدن به رویاهای خود است.

به عنوان یک پدر و مادر، طبیعی است که با بزرگ شدن فرزندتان احساس غم و اندوه کنید. روزهایی که آنها به شما وابسته بودند گذشته و به زودی آنها به تنهایی بیرون خواهند آمد.مطمئن شوید که با احساسات خود به شیوه ای سالم برخورد می کنید. به احساساتتان اجازه ندهید که فرزندتان را بازدارند

در نهایت


ما باید از فرزندان خود دعوت کنیم تا از نظر عاطفی به ما تکیه کنند تا زمانی که از نظر عاطفی آماده باشند تا به خود وابسته شوند. در فرهنگ ما اغلب به نوجوانان اجازه می دهیم وابستگی خود را به خارج از خانواده منتقل کنند که نتایج فاجعه باری به همراه دارد. نوجوانان معمولاً برای رسیدن به نزدیکی که میل می کنند، مقدار زیادی از خود را رها می کنند، فقط با این واقعیت سخت برخورد می کنند که نوجوانان دیگر از نظر رشدی قادر به ارائه آنچه برای شکوفایی به عنوان بزرگسالان جوان مستقل نیاز دارند، نیستند.

ممکن است امروزه در صدر لیست نوجوانان خود نباشید، امابرای نزدیک ماندن کار کنید و این را بدیهی تلقی نکنید که فرزندتان اکنون شما را از خود دور می کند. این نشانه یک رابطه آسیب دیده است. تسلیم نشو در رابطه شما با فرزندتان هیچ وقت برای انجام کارهای تعمیر و نزدیک شدن دیر نیست.

.به خاطر داشته باشید که شما و نوجوانتان مجبور نیستید در مورد همه چیز به توافق برسید. به آنها اجازه دهید تا شخص خودشان شوند و خود را به عنوان یک فرد تثبیت کنند، به شرطی که این کار را به روشی امن انجام دهند.


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود