برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
_مربی یادگیری-min.jpg

نکاتی به والدین برای حمایت از یادگیری موفق در خانه

دانش‌آموزان در سراسر جهان در دوسال گذشته را به دلیل همه‌گیری کووید-19 درس خواندندر خانه یاد گرفته‌اند. در حالی که برخی از بچه ها به سمت برنامه های ترکیبی می روند که شامل برخی از یادگیری های داخل مدرسه می شود، می توان گفت که آموزش آنلاین به این زودی ها از بین نمی رود.

نکاتی برای والدین برای حمایت از یادگیری موفق در خانه

با وجود همه‌گیری کووید-19، مدارس همچنان باز خواهند شد، اما نه به روشی که ما به آن عادت کرده‌ایم.

شاید این راه حل ایده آل برای اکثر دانش آموزان نباشد، اما در مقایسه با اجازه دادن به آنها برای رفت و آمد روزانه به مدرسه، ایمن ترین و راحت ترین گزینه است. به‌عنوان والدینی که می‌خواهند فرزندانشان بهترین استفاده را از تحصیلشان ببرند، ممکن است بتوانید به فرزندانتان کمک کنید تا با گذراندن مدرسه  آنلاین ، با شرایط  جدید سازگار شوند .

کمک به کودکان برای داشتن تجربیات یادگیری آنلاین مثبت برای موفقیت آنها در حال حاضر و آینده بسیار مهم است. خبر خوب این است که استراتژی‌های آزمایش شده و واقعی برای مؤثر کردن یادگیری آنلاین و ترکیبی وجود دارد. تمرکز بر روی چند حوزه کلیدی ضروری است: 

1/حصول اطمینان از اینکه معلمان با استراتژی های پژوهشی برای آموزش آنلاین آماده شده اند


2/ایجاد محیط یادگیری موثر برای دانش آموزان
3/ایجاد یک برنامه یادگیری معنادار برای هر دانش آموز
4/اطمینان حاصل کنید که همه یادگیرندگان مربیان یادگیری حمایتی دارند
در حالی که رهبران مدارس و مؤسسات آموزشی مسئول اطمینان از آمادگی معلمان هستند، به دلیل همه‌گیری، والدین و خانواده‌ها اکنون مسئولیت سایر عناصر یادگیری آنلاین موفق را به اشتراک می‌گذارند.

درک این موضوع برای والدین و مراقبان مهم است:  یادگیری آنلاین یک کار بزرگ است و باید در حین تنظیم کردن، به خود آزادی عمل بدهید. ممکن است همه چیز از برنامه خارج شود. برخی از استراتژی ها ممکن است کارساز نباشند. این طبیعی است زیرا شما به یک مهارت جدید عادت می کنید.

 چند نکته برای کمک به والدین تا یک تجربه یادگیری آنلاین موفق را ارائه دهند.

 

یک محیط یادگیری موثر فراهم کنید 

در یادگیری حضوری، رفتن به ساختمان مدرسه فیزیکی به کودکان کمک می‌کند تا به حالت یادگیری تبدیل شوند. محیط مدرسه یادآوری فیزیکی از رفتارها و هنجارهایی است که برای یادگیری مؤثر مهم هستند. هنگام یادگیری آنلاین، مهم است که یک ایستگاه یادگیری ایجاد کنید که به دانش‌آموزان کمک می‌کند از «حالت خانه» به «حالت مدرسه» منتقل شوند.

ایستگاه یادگیری فضای ثابتی است که در آن تکالیف مدرسه انجام می شود، مانند میز در اتاق خواب. این فضا باید راحت باشد، به طور مداوم در روزهای مدرسه در دسترس باشد و نسبتاً عاری از هرگونه مزاحمت باشد. اگر فضایی در اتاق خواب در دسترس نیست یا قابل اجرا نیست، در قسمت دیگری از خانه یک نقطه ایجاد کنید. یک میز پشتی می‌تواند یک کاناپه یا صندلی را به یک ایستگاه یادگیری تبدیل کند و بچه‌های کوچک‌تر می‌توانند کار خود را در «قلعه یادگیری» زیر میز اتاق غذاخوری انجام دهند.  

اگر بیش از یک کودک از خانه یاد می گیرند، یک ایستگاه یادگیری مشترک ایجاد کنید، شاید در یک میز ناهارخوری. در فضاهای مشترک، تنظیماتی مانند خرید یک هدست با میکروفون برای جلوگیری از نویز، یا استفاده از نمایشگر سه تایی (مانند مواردی که برای پروژه‌های نمایشگاه علمی) برای تبدیل میز به فضای آموزشی متمرکزتری در نظر بگیرید.

فناوری را به درستی دریافت کنید

وقتی نوبت به خود این فناوری می رسد، خواه این فناوری مربوط به مدرسه باشد یا دستگاه والدین یا کودک، آماده بودن و استفاده مؤثر از آن، راه طولانی را برای تضمین یک تجربه یادگیری آنلاین موفق خواهد داشت. 

اگر یک دستگاه شخصی با فرزندتان به اشتراک می گذارید، تنظیمات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که برنامه هایی که نصب کرده اید مناسب هستند. به همین ترتیب، می‌توانید کنترل‌های والدین را روی دستگاه‌های شخصی دانش‌آموزان تنظیم کنید تا دسترسی به برخی برنامه‌ها را در طول روز مدرسه محدود یا غیرفعال کنید.   

فهرستی از تمام وب‌سایت‌هایی که دانش‌آموز شما برای مدرسه استفاده می‌کند همراه با اطلاعات ورودشان تهیه کنید. آن را برای ارجاع آسان در دسترس داشته باشید تا زمانی که کلاس شروع می شود نیازی به تقلا نکنید. وقتی در کلاس‌های زوم شرکت می‌کنید، از دانش‌آموز خود بخواهید دوربین خود را بچرخاند تا تعامل را افزایش دهد، زمان یادگیری را متمرکزتر کند و به او کمک کند تا به طور کامل در بحث‌ها شرکت کند. 

و هنگامی که مشکلات فنی را تجربه می کنید، آرامش خود را حفظ کنید. مدل سازی نحوه عیب یابی مسائل فنی یک مهارت مهم است!

یک برنامه یادگیری معنادار ایجاد کنید

پس از ایجاد یک محیط یادگیری موثر، برای دانش آموزان مهم است که بفهمند سفر یادگیری آنها چگونه خواهد بود. یک برنامه آسان برای خواندن می تواند کمک کند، به خصوص اگر دانش آموزان برنامه های ترکیبی یا روزهای A/B داشته باشند که در آن برنامه هر روز تغییر می کند. حتماً کودکان را در ایجاد برنامه مشارکت دهید و مطمئن شوید که برای خانواده شما واقع بینانه است و شامل ترکیبی از زمان یادگیری و زمان بدون ساختار است. 

همچنین مهم است که در طول روز استراحت کنید تا بچه ها بتوانند روی پازل کار کنند، نقاشی بکشند یا میان وعده بخورند. وقتی آب و هوا اجازه می دهد، مطمئن شوید که کودکان مدتی را در بیرون از خانه سپری می کنند تا محیط خود را تغییر دهند و کمی فعالیت بدنی داشته باشند.

و تعامل اجتماعی برای کودکان برای یادگیری مهارت هایی مانند مدیریت تعارض و تنظیم عاطفی مهم است. به دنبال راه‌های مطمئن باشید تا اطمینان حاصل کنید که بچه‌ها در حال ایجاد روابط با همسالان خود هستند، مانند تیم‌های مطالعه دیجیتال یا گروه‌های کوچک. بازی های چند نفره آنلاین مانند Minecraft. یا چت تصویری با برنامه‌هایی مانند مارکوپولو که به شما امکان می‌دهد پیام‌های ویدیویی ارسال کنید که بیشتر شبیه مکالمه است تا پیامک. 

مدیریت زمان صفحه نمایش

زمانی که زمان مدرسه و خانواده هر دو به صورت آنلاین برگزار می‌شود، رویکرد سنتی برای زمان تماشای صفحه ممکن است بهترین راه برای آموزش محدودیت‌ها نباشد. به جای تمرکز بر روی چند دقیقه ای که کودک روی صفحه می گذراند، مطمئن شوید که در حال یادگیری تعادل سالم در میان انواع فعالیت های آنلاین و آفلاین است.  

به عنوان مثال، اهمیت داشتن انواع فعالیت های دیجیتالی و فیزیکی را مورد بحث قرار دهید. برای بزرگسالان و کودکان زمان‌های بدون فناوری مانند وعده‌های غذایی خانوادگی تعیین کنید. و از گذاشتن وسایل در شب در اتاق خواب بچه ها خودداری کنید. 

یک مربی یادگیری حامی شوید 

در حالی که کودکان باید از "حالت خانه" به "حالت مدرسه" تغییر کنند، والدین و مراقبان باید از "حالت والدین" به "حالت مربی یادگیری" منتقل شوند. این بدان معنی است که به کودک خود کمک کنید تا عادات یادگیری خوب ایجاد کند و به رفع موانع یادگیری مؤثر کمک کنید. این به این معنا نیست که همه مشکلات آنها را حل کنید یا کار آنها را برای آنها انجام دهید.

بسیاری از تجربیات مدرسه برای فرزندان شما توسط الگو و نگرش شما شکل می گیرد. اگر کودکان نظرات تحقیرآمیز درباره معلمان خود یا تجربه یادگیری آنلاین بشنوند، ممکن است یک تجربه یادگیری مثبت را به یک تجربه منفی تبدیل کند.

در اینجا چند نکته برای اینکه یک مربی یادگیری حمایتی باشید آورده شده است: 

از یک چک لیست بصری یا برچسب استفاده کنید تا بچه ها را روی انجام کارها متمرکز کنید
با نوشتن اهداف روزانه به بچه ها کمک کنید تا در مسیر خود باقی بمانند
با بچه های بزرگتر در مورد حذف عوامل حواس پرتی مانند رسانه های اجتماعی در طول مدرسه صحبت کنید


کودکان را ترغیب کنید تا پاسخ سوالات خود را تحقیق کنند

هر روز با فرزندان خود تماس بگیرید و سؤالاتی از این قبیل بپرسید:

امروز چه کاری انجام دادید که امیدوار بودید؟

چه چیزی کشف کردی؟

امروز چه کاری باید انجام دهید تا فردا موفقیت آمیز باشد؟
اگر درباره برنامه‌ها و پلتفرم‌هایی که دانش‌آموزان از آنها استفاده می‌کنند، چه کاری باید انجام دهید و چگونه می‌توانید از روال کلاس درس در خانه پشتیبانی کنید، معلم فرزندتان در دسترس است تا به شما کمک کند. اما به یاد داشته باشید، معلمان نیز این روزها شعبده بازی زیادی می کنند. حتما تلاش های آنها را به رسمیت بشناسید و قدردانی کنید. 

حواس پرتی های احتمالی را محدود کنید

حالا که بچه‌های شما در کلاس درس نمی‌خوانند، معلم‌هایشان فقط می‌توانند تا جایی که دوربین فرزندتان به آنها اجازه می‌دهد ببینند. ممکن است این وظیفه شما باشد که به فرزندتان یادآوری کنید که در ساعات کلاس روی درس های خود تمرکز کند. در صورت لزوم، از داشتن ابزارهای غیرضروری و مخرب مانند گوشی های هوشمند و دستگاه های بازی در نزدیکی خود اجتناب کنید، زیرا استفاده از آن در طول کلاس ها می تواند برای آنها وسوسه انگیز باشد.

در ساعات کلاس از فرزندان خود برای انجام کارهای خانه یا هر کار خانگی خودداری کنید. حیوانات خانگی و خواهر و برادر کوچکتر باید هنگام مطالعه از آنها دور نگه داشته شوند. در صورت لزوم، مسدودکننده‌های وب‌سایت را نصب کنید تا از مرور شبکه‌های اجتماعی و سایر وب‌سایت‌های مزاحم توسط فرزندتان جلوگیری کنید.

10 ویژگی کلیدی که باید به کودک خود آموزش دهید 

بیشتر والدین نگران در آموزش فرزندان خود نقش دارند زیرا می خواهند آنها بزرگسالان موفقی باشند. آنها با معلمان فرزندان خود ملاقات می کنند و مطمئن می شوند که تکالیف به موقع انجام می شوند. در مدارس آنلاین ، والدین به مربیان یادگیری برای فرزندان خود تبدیل می شوند. اما به همان اندازه که یادگیری تحصیلی مهم است، تنها بخشی از کل تحصیلات کودک است. پرورش ویژگی های مثبت مسلماً به همان اندازه مهم است.

تعدادی از ویژگی های شخصیتی وجود دارد که بچه ها برای موفق شدن در زندگی و داشتن افراد خوب باید یاد بگیرند. بسیاری از این ویژگی ها نه تنها در سنین بزرگسالی به کودکان کمک می کنند، بلکه به آنها در پیشرفت تحصیلی نیز کمک می کنند. در زیر ده ویژگی شخصیتی ضروری ذکر شده است که همه بچه ها باید در اوایل زندگی بیاموزند و در بزرگسالی به رشد خود ادامه دهند.

کنجکاوی

کنجکاوی طبیعی کودکان می تواند برای والدین پرمشغله آزاردهنده به نظر برسد، اما این یک ویژگی مهم است که نباید آن را خفه کرد. بسیاری از مخترعان و کارآفرینان برجسته جهان به کنجکاوی طبیعی خود به عنوان ریشه موفقیت های خود اشاره می کنند. ساموئل جانسون، نویسنده مشاهده کرد: «کنجکاوی یکی از دائمی‌ترین و مشخص‌ترین ویژگی‌های یک عقل قوی است». کنجکاوی می تواند یادگیری را جالب تر کند و منجر به تفکر فعال تر از منفعل شود که برای مغز مفید است. دکتر بروس دی. پری ، MD، Ph.D. توضیح می دهد: "برای بسیاری از کودکان، کنجکاوی محو می شود." "کنجکاوی کم رنگ، آینده ای انکار شده است." حتماً کنجکاوی بچه هایتان را تشویق کنید ، آنها را به مکان های جدید ببرید و چیزهای جدیدی به آنها بیاموزید. از آنها سؤالاتی بپرسید تا آنها را به دنیای اطراف خود علاقه مند نگه دارید.

مهارتهای اجتماعی

تعامل اجتماعی بخش اساسی زندگی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. بنابراین یادگیری مهارت های اجتماعی مناسب ضروری است. کودکانی که مهارت‌های اجتماعی خوبی دارند، در مدرسه بهتر عمل می‌کنند، تصویر بهتری از خود دارند و در حل تعارض‌ها بهتر عمل می‌کنند. برخی از بچه ها با جذابیت و شخصیت برونگرا به دنیا می آیند که برای کنار آمدن با دیگران لازم است، اما برای برخی، معاشرت ممکن است دشوارتر باشد. فقط بازی با بچه‌های دیگر مفید است، اما وقتی مهارت‌های اجتماعی یک چالش است، والدین می‌توانند از فعالیت‌هایی برای تقویت این مهارت‌ها در کودکان استفاده کنند، مانند یادگیری خواندن حالات صورت یا بازی کردن حروف برای درک زبان بدن.

تاب آوری

زندگی ممکن است سخت باشد، حتی برای بچه ها. هر کس برای گذر از دوران سخت به سطحی از انعطاف نیاز دارد. هنگامی که کودکان یاد می گیرند انعطاف پذیر باشند، بهتر می توانند با آسیب ها و مشکلاتی که مطمئناً با آن مواجه خواهند شد، کنار بیایند. بسیاری از والدین به طور قابل درک سعی می کنند فرزندان خود را در برابر موقعیت های دردناک محافظت کنند، اما آموزش تاب آوری به آنها در دراز مدت به آنها کمک می کند. اگر فرزند شما در مدرسه یا با دوستانش مشکلی دارد، سعی کنید با هم مشکل را حل کنید تا یاد بگیرد که چگونه مشکل را مدیریت کند، نه اینکه فقط از آن فرار کند. و والدین می‌توانند به بچه‌ها کمک کنند تا مشکلاتشان را در چشم‌انداز ببینند، بنابراین یاد می‌گیرند که بیشتر مشکلات آنقدرها که در ابتدا به نظر می‌رسند بزرگ یا غیرقابل حل نیستند.

تمامیت

اغلب، تا زمانی که بچه ها کار غیر صادقانه ای انجام نمی دهند، والدین با آنها درباره معنای درستکاری بحث می کنند. اما در حالت ایده آل، بچه ها باید این ویژگی را قبل از اینکه با سؤالات اخلاقی چالش برانگیز مواجه شوند، یاد بگیرند. در مورد ارزش های خانوادگی خود با فرزندان خود بحث کنید و سعی کنید از فرزندتان بپرسید که اگر با معضلات اخلاقی مواجه شود، مانند دیدن دزدی دوستی از میز دانش آموز دیگر یا تقلب برای گرفتن نمرات بهتر، چه کار می کند. صحبت از طریق این سوالات به آماده سازی کودک برای موقعیت های واقعی زندگی کمک می کند.

مدبر بودن

تدبیر - یافتن راه حل برای مشکلات - ویژگی ای است که مشاغل در کارکنان به دنبال آن هستند و باید در دوران کودکی توسعه یابد. وقتی بچه‌ها همه نیازهایشان را برآورده می‌کنند، همانطور که معمولاً بچه‌های آمریکایی طبقه متوسط ​​انجام می‌دهند، اغلب از آنها خواسته نمی‌شود که مدبر باشند. داشتن اینترنت و برنامه های بی حد و حصر در دسترس آنها راحت است، اما برای ایجاد تدبیر در کودکان مفید نیست. بنابراین والدین باید برای پرورش این ویژگی در فرزندان خود تلاش کنند. برخی از فعالیت‌ها را امتحان کنید که به فرزندتان کمک می‌کند تا با تدبیر باشد و خارج از چارچوب فکر کند. به عنوان مثال، آنها را برای ایجاد کاربردهای جدید برای اشیاء قدیمی، مانند بطری های پلاستیکی، کارتن تخم مرغ یا نوارهای لاستیکی به چالش بکشید.

خلاقیت

بیشتر با شنیدن کلمه "خلاقیت" به بیان هنری فکر می کنند، اما بیش از آن را شامل می شود. این شامل تخیل و بیان خلاقانه به هر شکلی که باشد می باشد. علاوه بر تلاش‌های آکادمیک، کودکان باید برای فعالیت‌های خلاقانه مانند موسیقی، عکاسی، تئاتر، ساختن خلاقیت‌ها از گل یا مواد دیگر، بازدید از موزه‌ها و حفاظت‌های طبیعی و همچنین طراحی و نقاشی وقت بگذارند. پرورش خلاقیت در کودکان مفید خواهد بودآن‌ها به روش‌های دیگر نیز از جمله ایجاد مهارت‌های ارتباطی، بهبود توانایی‌های شناختی مانند حل مسئله و توسعه رشد عاطفی‌شان. کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند که به کودکان هر روز وقت آزاد بدون نمایش صفحه نمایش داده شود تا افکار خلاقانه خود را توسعه دهند. دکتر کنت آر. گینزبرگ، متخصص اطفال ، می گوید: «کودکان بدون آزادی بازی، خود خلاق خود را پیدا نمی کنند .

یکدلی

در مطالعه‌ای که توسط پروژه مشترک ساختن مراقبت از دانشگاه هاروارد انجام شد ، 80 درصد از بچه‌های مورد بررسی گفتند که به موفقیت یا شادی نسبت به مراقبت از دیگران اهمیت می‌دهند. و افراد مورد بررسی سه برابر بیشتر با این جمله موافق بودند: "والدین من اگر نمرات خوبی بگیرم بیشتر از اینکه عضوی دلسوز جامعه باشم، افتخار می کنند." این وظیفه والدین است که حس همدلی طبیعی کودکان را نسبت به دیگران تشویق کنند و بر اهمیت مراقبت از دیگران به اندازه گرفتن نمرات خوب تأکید کنند. تربیت فرزندانی همدل فقط برای جامعه خوب نیست. همچنین به آنها کمک می کند تا هوش هیجانی بهتری داشته باشند و حتی ممکن است موفق تر باشند . راه های مختلفی برای ایجاد همدلی در فرزندانتان وجود دارد، از جمله الگوبرداری از همدلی و گسترش دایره بیرونی فرزندانتان به گونه ای که افراد متفاوت از خودشان را در بر بگیرد و حتی می تواند شامل شخصیت های متنوع در کتاب ها و فیلم ها باشد.

اذعان

جایی بین پرخاشگری بیش از حد و ترسو بودن، قاطعیت است. این شامل جسارت و اعتماد به نفس، و صحبت در مواقع لزوم است، اما همچنان محترمانه باقی می ماند. لیزا ام. شاب ، نویسنده کتاب خونسرد، آرام و مطمئن: کتاب کاری برای کمک به کودکان در یادگیری مهارت‌های جرات‌ورزی، می‌گوید قاطع بودن «بصیرت، خرد، صبر، تحمل، اعتماد به نفس و پذیرش را تقویت می‌کند» . "این سنگ بنای لازم برای ایجاد روابط مسالمت آمیز و بالغ بین همه انسان ها است." مراحل آموزش قاطعیت شامل توضیح سبک های مختلف ارتباطی و ایفای نقش در سناریوهای مختلف است تا به کودک بیاموزد که چگونه قاطعیت می تواند موثر باشد.

فروتنی

تعادل مهمی بین داشتن عزت نفس مثبت و فروتنی وجود دارد که همه بچه ها و بزرگسالان باید آن را بیاموزند. در فرهنگ والدینی امروزی که بر تمجید  و اعتبار تاکید دارد ، اطمینان از اینکه بچه ها همچنان فروتنی دارند می تواند چالشی باشد. کودکانی که فروتنی ندارند ممکن است بزرگسالان مغرور بزرگ شوند و هیچ کس این را نمی خواهد. با این حال فروتنی می تواند با اعتماد به نفس و عزت نفس مثبت هماهنگ باشد، زیرا وقتی کودک به خود اطمینان دارد و نسبت به دیگران احساس حقارت نمی کند، نیازی به لاف زدن در مورد استعدادها و دستاوردهای خود نخواهد داشت. آموزش فروتنی به کودکان با الگوبرداری از آن آغاز می شود. والدین باید زمانی که اشتباهی مرتکب شده اند یا جواب آن را نمی دانند بپذیرند و مایل باشند به دیگران اعتبار بدهند. سپس آنها می توانند بچه ها را به انجام همین کار تشویق کنند.بازی های نقش آفرینی و ستایش فروتنی وقتی بچه ها آن را نشان می دهند نیز مفید است.

اعتماد به نفس

کارشناسان می گویند که داشتن عزت نفس مثبت رابطه قوی با رفتار و شادی دارد، بنابراین آموزش اعتماد به نفس به کودک مهم است. دکتر ویلیام سیرز می‌گوید: «از آنجایی که یک شباهت بسیار قوی بین احساس کودک شما نسبت به خودش و رفتار او وجود دارد، برای تربیت کودکی با اعتماد به نفس، نظم و انضباط حیاتی است.» کارشناسان پیشنهاد می کنند که به طور واقع بینانه از کودک خود تمجید کنید - تحسین مداوم و بیش از حد مؤثر نیست - و به جای تمرکز بر رفتار بد، به رفتار مثبت پاداش دهید. همچنین اجازه دادن به کودکان برای شکست در برخی مواقع و غلبه بر موانع به تنهایی، اعتماد به نفس آنها را برای تلاش های آینده افزایش می دهد. به یاد داشته باشید، آنها همیشه والدینی ندارند که به آنها کمک کنند، و باید باور کنند که می توانند به تنهایی با چالش ها روبرو شوند.

در نهایت 

در زندگی چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد که بسیار فراتر از تحصیلات آکادمیک ریاضی، علوم و ادبیات است، و بسیاری از این درس ها باید ابتدا از والدین در خانه گرفته شود. مطمئن شوید که فرزندانتان این درس های مهم زندگی را یاد می گیرند تا بزرگسالانی شاد و موفق باشند!

اگر نگران هستید که فرزندانتان درس های مهم زندگی را یاد نگیرند و دوست دارید زمان بیشتری را با آنها در یک محیط آموزشی بگذرانید، یادگیری آنلاین را در نظر بگیرید . به عنوان مربی یادگیری فرزندتان از طریق یک مدرسه مجازی، فرصت های بیشتری برای حمایت تحصیلی از فرزندتان در تمام دوره های آموزشی او خواهید داشت.

برای دانش‌آموزانی که هرگز کلاس‌های آنلاین را نگذرانده‌ا، عادت کردن به راه‌اندازی جدید ممکن است یک چالش باشد. اما با وجود والدین حامی، یک برنامه آنلاین عالی و محیط مناسب، آنها ممکن است بتوانند با وجود شرایط فعلی، خود را تطبیق دهند و به تحصیل خود ادامه دهند.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که شما بخشی از یک تیم هستید. هنگامی که به حمایت نیاز دارید، از درخواست کمک از کارکنان مدرسه، اعضای خانواده یا سایر والدین دریغ نکنید.


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود