برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
AddText_۱۱-۲۵-۰۱.۳۷.۱۲-min (1).jpg

7 روش افزایش اعتماد به نفس در محیط کار

آیا محل کار شما برای شما یک کابوس است؟ هر روز ترس جدیدی از برخورد با رئیس و انجام وظایف به ارمغان می آورد؟ اگر به این سؤالات پاسخ مثبت داده اید، احتمالاً اعتماد به نفس ندارید.

اعتماد به نفس در محل کار چیست و چگونه می توانم اعتمادم را بهبود بخشم

اعتماد به نفس چیست و چرا مهم است؟

چرا در محل کار به آن نیاز دارم؟

برای افزایش اعتماد به نفسم در محل کار چه کاری می توانم انجام دهم؟

7 روش افزایش اعتماد به نفس در محیط کار 

از اکثریت افراد در مورد نحوه عملکرد خوب در محل کار راهنمایی بخواهید، و آنها به احتمال زیاد با چیزی در امتداد خطوط "با اعتماد به نفس بیشتر" پاسخ خواهند داد.

با این حال، اعتماد به نفس خط خوبی است. خیلی ها شما را بیش از حد با اعتماد به نفس تلقی می کنند و به عنوان متکبر معرفی می شوید. از سوی دیگر، متواضع بودن و نگفتن کافی ممکن است باعث شود که این تصور را از بین ببرید که اعتماد به نفس ندارید.

اعتماد به نفس چیست و چرا مهم است؟

اساساً، اعتماد به نفس این است که بدانید در چه چیزی مهارت دارید، ارزشی که ارائه می‌دهید و به گونه‌ای رفتار کنید که آن را به اطرافیانتان منتقل کند.

اهمیت آن در تحقیقات اخیر توجیه شده است، که نشان می دهد زمانی که افراد در موقعیت هایی قرار می گیرند که از آنها انتظار می رود عملکرد خوبی نداشته باشند، عملکرد آنها سقوط می کند. به معنای واقعی کلمه، آنها وارد فضای منفی می شوند و رفتار نامطلوبی از خود نشان می دهند. با این حال، زمانی که از آنها انتظار می رود عملکرد خوبی داشته باشند، عموماً در موقعیت مثبت قرار می گیرند و عملکرد آنها به طور قابل توجهی بهبود می یابد. یک فرد، انتظارات متفاوت.

چرا در محل کار به آن نیاز دارم؟

قاطعانه تر خواهید بود: اگر گفتار و اعمال شما قانع کننده باشد، شما را جدی تر می گیرند. این به شما کمک می کند تا شغل و حرفه خود را ارتقا دهید.
کارهای بیشتری انجام خواهید داد: احتمال شرکت در پروژه های چالش برانگیز اما قابل مدیریت بیشتر خواهید بود. این کار مرزهای منطقه آسایش شما را جابجا می کند، که شما را تشویق می کند تا اهداف جدید را هدف گذاری کنید و به آنها دست یابید. این هر دو از ویژگی های کارگران موفق هستند. مهمتر از همه، کارفرمایان یاد خواهند گرفت که در یک پروژه به شما اعتماد کنند و می دانند که احتمالاً در ایجاد انگیزه در دیگران نیز خوب عمل خواهید کرد.
ارتباط مؤثرتری برقرار خواهید کرد: اعتماد به نفس به شما امکان می دهد مختصر و شفاف صحبت کنید. حرفه ای هایی که با اطمینان ارتباط برقرار می کنند می توانند آنچه را که می خواهند به مشتریان و همکاران خود به شیوه ای شفاف و کارآمد منتقل کنند. ارتباط موثر برای پیشرفت شغلی بسیار مهم است.
از جمله ویژگی‌هایی که کارفرمایان هنگام استخدام یا ارتقای یک نامزد به دنبال آن هستند، مهارت‌های بین فردی، حرفه‌ای بودن و اشتیاق است. همه محصولات جانبی اعتماد به نفس

در نهایت، کارفرمایان از کارکنانی با اعتماد به نفس سود می‌برند، زیرا آنها مشارکت‌کنندگان مثبت‌تر، سازنده‌تر، مشوق‌های خوبی هستند و الگوهای بزرگی هستند. علاوه بر این، کارمندان مطمئن در موقعیت‌های متمرکز بر مشتری یا فروش مستقیماً به درک برند کمک می‌کنند.

برای افزایش اعتماد به نفسم در محل کار چه کاری می توانم انجام دهم؟

دیدگاه خود را تغییر دهید: افرادی که اعتماد به نفس ندارند معمولاً نگران تأثیر دیگران بر آنها هستند. در عوض، آنها باید بر تأثیری که بر دیگران می گذارند تمرکز کنند . این توانمندسازی اثربخشی شما را بهبود می‌بخشد زیرا متوجه خواهید شد که مهم این است که چه کاری انجام می‌دهید، نه آنچه دیگران با شما انجام می‌دهند.
دستاوردهای خود را تصدیق کنید: وقتی کاری را به خوبی انجام می دهید یا به چیزی دست می یابید، آن را زیر فرش جارو نکنید. آن را تصدیق کنید و خودتان را تحسین کنید، حتی اگر این فقط یک دستاورد جزئی باشد. مطمئن شوید که رئیستان از هر کار خوبی که انجام داده اید مطلع است. حواستان باشد که در مورد دستاوردهای خود واقع بین باشید تا مطمئن شوید که از پیشروی خود استفاده نمی کنید.
با اعتماد به نفس رفتار کنید:  تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که "یک تصویر هزاران کلمه را ترسیم می کند"؟ حالا خودت را تصویر کن چه طور به نظر می رسی؟ لحظه ای که وارد یک اتاق می شوید چه پیامی را منتقل می کنید؟ زبان بدن شما چه می گوید؟ مشتریان یا همکاران بالقوه چه اطلاعاتی می توانند در مورد شما جمع آوری کنند قبل از اینکه شما حتی یک کلمه بگویید؟ بله، همانطور که می توانید بگویید، عمل کردن با اعتماد به نفس فوق العاده مهم است. از نحوه نگه داشتن خود و سیگنال هایی که زبان بدن شما ارسال می کند آگاه باشید. به وضعیت بدن خود فکر کنید. صاف بایستید و هنگامی که در یک اتاق حرکت می کنید، با هدف حرکت کنید.
با بازار کار رقابتی تر از همیشه، بهترین راه برای برجسته شدن این است که اعتماد به نفس خود را در محل کار نشان دهید. بایستید، افتخار کنید و از کاری که انجام می دهید لذت ببرید. پس از همه، این مهمترین چیز است. 

این 7 نکته زیر می تواند به شما در ایجاد تفاوت در سطح اعتماد به نفس در حین کار کمک کند.

اجرای این تکنیک ها ساده خواهد بود، مشروط بر اینکه اراده لازم برای تغییر را داشته باشید. بدون اراده شما برای تغییر، حتی ساده ترین راه ها هم کمکی نمی کنند. به همین ترتیب، اگر تصمیم خود را گرفته باشید، می توانید برخی تغییرات دشوار را به راحتی انجام دهید.

 آماده سازی خود را به خوبی انجام دهید

اگر کاری به شما محول شده است یا برای یک جلسه خاص در دستور کار فراخوانده شده اید، قبل از ورود به آن کار، آمادگی خود را کامل کنید. اطمینان حاصل کنید که برای رسیدن به تمام راه حل های ممکن یک مشکل یا چندین روش برای اجرای یک کار، زمان با کیفیتی را صرف می کنید . این شما را از نتایج غیرمنتظره نجات می دهد و در نتیجه احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

علاوه بر این، چنین فعالیتی باعث بهبود شهرت شما در محل کار نیز می شود، زیرا شما به عنوان فردی با چشم انداز آینده نگر و دانش کافی در نظر گرفته می شوید. اما برای انجام آن، باید زمان بیشتری را صرف تحقیق، تحلیل و ارزیابی کنید. کمی تلاش کنید تا به نتیجه برسید.

نقاط قوت خود را شناسایی کنید 

اگر در چیزی خاص خوب نباشید، بسیار خوب است، اما نمی توانید اجازه دهید یکی از نقاط ضعف شما بر کل شخصیت شما غلبه کند. شما باید به دنبال نقاط قوت خود باشید و از آنها برای انجام وظایف محول شده استفاده کنید. انجام کاری که در آن مهارت دارید به شما احساس مهم بودن می دهد. علاوه بر این، در حین کار بر روی چنین سناریویی، شانس تایید و پاداش نیز می‌تواند افزایش یابد.

مطمئن شوید که تلاش خود را برای یادگیری یا بهبود خود متوقف نمی کنید. به تقویت نقاط قوت ادامه دهید و با نقاط ضعف کنار بیایید. این به شما اطمینان بیشتری در مورد توانایی های خود می دهد و در موقعیت بهتری برای عملکرد خواهید بود و پتانسیل کامل خود را به نمایش می گذارید.

روابط خوب خود را با همکاران خود حفظ کنید

شناخت همکاران و ایجاد رابطه مثبت با آنها می تواند دلیلی برای رفتن هر روز به دفتر داشته باشد. علاوه بر این، کار با افرادی که می‌شناسید به طور مستقیم به اعتماد به نفس شما کمک می‌کند. شما احساس می کنید در خانه هستید

به اشتراک گذاری اطلاعات، دریافت بازخورد و پیگیری زمانی که با همکاران دوستانه در مقایسه با همکاران متخاصم سر و کار دارید، به یک تماس تلفنی تبدیل می شود. علاوه بر این، حس همدلی را نسبت به دیگران ایجاد می کند که باعث می شود محیط کار کلی بهتر و دوستانه تر شود.


اگر احساس می کنید که هیچ کس دیگری در محل کار شما احساسات مشابهی از شناخت یکدیگر یا اهمیت دادن به همکاران را ندارد، می توانید اولین نفر باشید. به کارگران جدید کمک کنید و به آنها کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. شما همچنین جادو را در اینجا مشاهده خواهید کرد. کمک به دیگران برای ایجاد اعتماد به نفس باعث افزایش اعتماد به نفس و سطح عزت نفس شما نیز می شود.

بازخورد بخواهید

ما از شما نمی خواهیم که همکاران یا افراد ارشد خود را برای دریافت بازخورد در مورد وظایف روزانه آزار دهید. اما مطمئناً می توانید هر چند وقت یکبار برای گفتگو در مورد کار خود و انتظارات آنها بازخورد بخواهید . علاوه بر این، به دیگران این ایده را می دهد که شما آماده بازخورد هستید و آنها می توانند به راحتی در مورد هر موضوع یا دستاوردی در دامنه اختصاص داده شده شما به راحتی بحث کنند.

اتخاذ این روش شما را روشن تر می کند و همچنین به شما امکان می دهد بیشتر بیاموزید و سطح اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

مقایسه را متوقف کنی

هر یک از کارگران در محل کار نقاط قوت خود را دارند. علاوه بر این، زمانی که آنها برای کار گذاشته اند می تواند متفاوت باشد و منجر به تفاوت در توانایی های آنها شود. مقایسه خود با دیگران باعث می شود اعتماد به نفس کمتری نسبت به توانایی های خود داشته باشید و شجاعت و انگیزه خود را از دست خواهید داد.

بنابراین، یکی از راه‌های مؤثر در اینجا این است که مجموعه مهارت‌ها و توانایی‌های خود را با هیچ کارگر دیگری مقایسه نکنید. تمرکز خود را روی نقاط قوت خود نگه دارید، آنگاه موفق خواهید شد.

با ترس های خود مقابله کنید

راه دیگری که می تواند برای تقویت اعتماد به نفس شما در محل کار مفید باشد، اتخاذ رویکردی فعال و داوطلب شدن برای پروژه هایی است که قبلاً انجام نداده اید. انتخاب چیز جدیدتر و بزرگتر باعث می شود از منطقه راحتی خود خارج شوید. و این زمانی است که مهارت‌های جدید را یاد می‌گیرید، کارهای دشوار را انجام می‌دهید و اعتماد به نفس خود را به آسانی بهبود می‌بخشید.

هنگامی که با ترس های خود مقابله می کنید، در موقعیت بهتری برای تمرکز بر تلاش های خود خواهید بود. فقط پس از چند پروژه جدید، پذیرش چیز جدیدتر حتی برای شما چالشی نخواهد بود. این فقط اولین قدمی است که باید بردارید. بقیه یک تکه کیک خواهد بود.  

موفقیت خود را تجسم کنید

ایجاد تصویری از مسیر موفقیت و موفقیت در واقع می تواند اعتماد به نفس شما را برای دستیابی به آن افزایش دهد. خیال پردازی در برخی موقعیت ها می تواند مفید باشد و این یکی از آنهاست. تصور کنید که روی یک پروژه کار می‌کنید و آن را در چند بیت کامل می‌کنید.

چنین سناریوی تخیلی نقطه ای را برای شما فراهم می کند که می توانید پروژه خود را از آنجا شروع کنید و احساس کنید که قبلاً کاری مشابه انجام داده اید، بنابراین منجر به نتایج بهتر و اعتماد به نفس بالاتر در طول انجام کار می شود.

 

 

نتیجه:

برای برخی از افراد، اعتماد به نفس در محل کار، بیشتر به دلیل تجربه و زمان صرف شده در صنعت، می تواند مفید باشد. اما برای دیگران، تمرکز ویژه بر افزایش اعتماد به نفس می تواند مورد نیاز باشد. بنابراین، برای گروه دوم از افراد، این راه های ذکر شده در بالا می تواند یک برکت باشد.

اما باز هم، دریافت منفعت واقعی از این مراحل افزایش اعتماد به نفس در محل کار به اراده شما نیاز دارد. پس فقط ذهن خود را آماده کنید و آماده شوید. شما قادر خواهید بود تا چند هفته پس از اجرای این تکنیک ها تاثیر آن را ببینید.

چند پیشنهاد از نویسنده 

به خودتان یادآوری کنید که چقدر پیشرفت کرده اید. مدارک خود را آویزان کنید و جوایز خود را به نمایش بگذارید. رزومه و نمایه آنلاین خود را با دستاوردهای اخیر به روز کنید.
کسی را راهنمایی کنید یا آنچه را که می دانید آموزش دهید. شما از دانش ذهنی که دارید شگفت زده خواهید شد، تا زمانی که کسی از آن برای استفاده خود استفاده کند.
صرف نظر از اینکه چگونه آنها را ساخته است، گفتن پیام های مثبت به خودتان واقعاً کار می کند. با گفتن "شما می توانید این کار را انجام دهید" خود را تشویق کنید.
در پایان روز یا هفته، به آنچه می توانید احساس خوبی یا افتخار کنید توجه کنید. ما تمایل داریم روی کارهای انجام نشده تمرکز کنیم و برای چگونگی رفع شکاف ها برنامه ریزی کنیم. یک لحظه بیشتر به پیشرفت خود توجه کنید. سعی کنید پشتیبان هایی را که به کارکنان خود می دهید به خودتان بدهید. به خودتان بگویید "کار خوب" و "آفرین"
بازخورد مثبت بخواهید. تحریف های شناختی زیادی وجود دارد که استرس ایجاد می کند و اعتماد به نفس ما را از بین می برد. دیدگاه خود را در مورد یک موقعیت با پرسیدن از دیگران، "چه کار خوبی انجام می دهم


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود