برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

چرا پاهای بچم به داخل چرخیده ؟

برای درمان پاهای کودکم چه کنم؟ چرا پاهای بچم ضعیفه چرا پاهای کودک به سمت داخل پیچ خورده؟ درمان پای کج چیست

سلام همراهان عزیز ،مطلب امروز درمورد راه رفتن با چرخش داخلی پاست ، چرخش استخوان ران مشکل شایعیه که تو10 % بچه ها دیده میشه و یکی از علتای این چرخش معمولاً فشاری که قبل  از تولد به مفصل ران وارد شده ، بدنبال چرخش ران چرخش پا وزانو به داخل هم اتفاق میوفته . این مشکل معمولا تاسن 2 تا 4 سالگی ظاهرمیشه (این سن زمانیه که چرخش داخلی لگن انجام میشه)ودرسن 5 تا6 سالگی این چرخش مشهودتر. 


اساس توانبخشی  مناسب این مشکل تقویت عضلات چرخاننده خارجی ران که باروش های تقویت مجزای عضله و تقویت عمکردی میتونه انجام بشه .

تاخیر در پیگیری :
بچه هایی با این عارضه معمولا به خاطر حضور اطرافیان و مهم ندونستن این ضعف ، تایمی به کلینیک مراجعه میکنن که این اتفاق تثبیت شده و علاوه بر تقویت عضلات ضعیف ، بخش عادتی این رفتارهم خیلی خیلی باید مورد توجه قرار بگیره ، تمرین بالا انقباض اکتیو بازکننده ها وچرخاننده های خارجی رانو ضمن یه عملکرد کلی که راه رفتن هست نشون میده ، حین این تمرین توجه به نکته های زیر ضروریه :

  • سعی کنیم تو این مشکل ضمن تمرینات ،فشارو روی پای ضعیف تر بیشتر کنیم .همون طوری که میبینیم با قرار دادن کودک درشیب و پای ضعیف تر در پایین خود وزن وارد به پا ،عضلات بازکننده و چرخاننده ی ران و بیشتر تحت تاثیر قرار میده .
  • سعی کنیم با مشخص کردن مسیر که درتمرین با مانع های چوبی نشون داده شده جلوی حرکات تقلبی و درگیر شدن عضلات دیگه گرفته بشه .
  • حتما حین تمرین، کودک و از لحاظ فکری درگیر کنیم که ذهن معطوف به انجام دوکار بشه یعنی ضمن حرکت بخوایم برای ما اعداد فرد و از یه محدوده ی مشخص بشماره 
  • اگر بچه شما هم شرایط مشابهی رو تجربه کرده ، تجربیات خودتون رو با بقیه مادر پدرها در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


مبینا جاجرمی

مبینا جاجرمی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود