برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی ساده جهت تقویت مهارت های ذهنی کودکان ۴ سال به بالا در خانه

یک راه خوب برای توانمند کردن مغز بچه ها تمریناتی هست که پراکسیا رو تقویت میکنه پراکسیا همان برنامه ریزی حرکات هست. کودکانی که در پراکسیا مشکل دارند معمولا در حرکات خام هستند،در این ویدیو یک تمرین ساده با میله جهت تقویت مهارت های ذهنی کودک آورده شده در ادامه چند تمرین ساده دیگر با میله ها برای تقویت مهارت های ذهنی کودک امثزش داده شده که میتونید با فرزندتان بازی کنید.

یکی از بازی هایی که می تواند به تقویت مهارت های ذهنی کودکان چهار سال به بالا کمک کند، بازی با میله است. این بازی به نسبت ساده است و به کودکان کمک می کند تا مهارت های مختلفی را تمرین کنند. البته در هر بازی کودک باید تحت نظارت بزرگتران بوده و از آسیب رسیدن به خود و دیگران جلوگیری شود.

یکی از روش های استفاده از میله در تقویت مهارت های ذهنی کودکان، استفاده از آن برای انجام تمرین های تعادلی است. 

 تمرین هایی که با استفاده از میله می توان به مهارت های ذهنی کوچکتران کمک کرد، عبارتند از:

1. ارائه مسیر جدید:

خطی از میله بر روی زمین بکشید واز  کودک  بپرسید که چگونه می تواند از آن عبور کند. این تمرین به کودک کمک می کند تا در نحوه حل مسئله و تعیین راه حل ها تمرین کند.

2. جمع آوری اشیا:

از کودک خود بخواهید که با استفاده از میله اشیا مختلفی را در اطراف خود جمع آوری کند. این تمرین به کودک کمک می کند تا به توانایی مشاهده دقیق تر و تمرکز در حالی که دیگری بر روی اشیا متمرکز است، تمرین کند.

تمرین ذهنی برای بهبود عملکرد مغز کودکان

بازی ذهنی مناسب برای منزل

در وب سایت مام پلاس ببینید. 

3. بنا کردن سازه های مختلف:

به کودک خود بگویید تا با استفاده از میله سازه های مختلف و ساده ای مانند ساخت برج  بسازد. این تمرین به کودک کمک می کند تا در قرار دادن قطعات، توجه به جزئیات و بالانس کردن اشیاء تمرین کند.

4. پرش:

کودک خود را تشویق کنید تا با راه رفتن روی میله و سپس پریدن از روی آن، تمرین پرش کند. این تمرین به کودک کمک می کند تا به توانایی تحلیل رخدادها و نظم دادن به حرکات خود آشنا شود.

بازی با میله می تواند به کودکان چهار سال به بالا کمک کند تا مهارت های مختلفی را تمرین کنند. همچنین، این بازی تمرکز، حل مسئله، توجه به جزئیات و هماهنگی را تقویت می کند.


برچسب ها

سینا طوسی

سینا طوسی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود