برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

شعرمعرفی فصل های سال،پیش دبستانی

آموزش چهار فصل به بچه ها را می تواند با روشی بسیار ساده و جذاب انجام دهید که سرگرم‌کننده هم باشد.در این پست ،ویدیو شعر معرفی فصل های سال به همراه شعر و ۳ روش کاربردی ، برای آموزش فصلها آماده شده است .لطفاً با ما،درمام پلاس همراه شوید.

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.
 
پیاده روی کنید تا تغییرات فصل ها را ببینید 
زمانی که بچه ها تمام حواس خود را در یادگیری در مورد فصول سال درگیر کنند، درک فصول سال برای بچه ها آسان تر می شود. بهترین راه برای انجام این کار این است که بچه های خود را به پیاده روی در پارک محله ببرید. در حین قدم زدن، از فرزندان خود بخواهید توقف کنند و واقعاً در مناظر، صداها، بوها، احساسات و مزه های فصل غوطه ور شوند. دایره لغات خود را با پرسیدن سوالاتی در مورد احساس بیرونی خود غنی کنید. به نظرشان سرد است یا گرم؟ خشک یا مرطوب؟ باران می بارد یا نم نم نم باران؟ آیا هوا تازه است یا مرطوب؟ همه اینها آسان، ساده و مفید هستند.
 
محصولات هر فصل را به کودک نشان دهید 
راه دیگر برای آموزش فصول سال به بچه ها این است که تازه ترین و مرغوب ترین محصولات آن را از بازار کشاورزی محلی خود خریداری کنید. فقط سبزیجات و میوه هایی را انتخاب کنید که به طور انحصاری در آن فصل خاص در دسترس هستند. آن را به خانه بیاورید و از آن یک وعده غذایی درست کنید تا فرزندانتان طعم فصل را بچشند. حتی می‌توانید یک دفترچه یادداشت حاوی تمام سبزیجات و میوه‌هایی که پیدا می‌کنید، شامل دستورالعمل‌ها و عکس‌های هر دستور غذای سرگرم‌کننده‌ای که با هم امتحان کرده‌اید، داشته باشید.
 
اولین برخوردهای فرزندتان رابا هر فصلی جشن بگیرد
از اولین برف تا اولین باری که لباس شنا می پوشند، نقاط عطف خاص فصل وجود دارد که می توانید جشن بگیرید. علامت گذاری هر یک از این نقاط عطف در تقویم راهی عالی برای ایجاد نمودار فصلی برای بچه های مهدکودک است زیرا می توانند به آن مراجعه کنند تا بدانند چه زمانی چه اتفاقی می افتد. ناگفته نماند که آنها یک تقویم پر از اولین ها خواهند داشت!
 
از لباس های فصلی استفاده کنید
در نمودار فصلی خود برای بچه های مهدکودک، همچنین می توانید نوع لباس پوشیدن هر فصل را مشخص کنید. این می تواند یک راه بسیار ساده برای آشنایی بچه ها با ایده دما و نحوه تغییر آن در تمام طول سال باشد. از کودک خود بخواهید که از تقویم برای مشخص کردن دمای روز و نوع لباسی که در آن روز می پوشد استفاده کند. مثلاً اگر ژاکت پوشیده اند می توانند آن را ذکر کنند. آنها می توانند این کار را برای هر هفته از سال انجام دهند و سپس هر روند یا الگوی را که می بینند تجزیه و تحلیل کنند.
 

🔺شعر چهار فصل سال

من می دونم که هرسال
چهار تا فصل داره
اول اون چهار تا
فصل خوب بهاره
بهار میاد با شادی
سبزه و گل میاره
رو شاخه‌ی درختا
برگ تازه میذاره
بعد از بهار، تابستون
هوای گرمی داره
تعطیلات تابستون
حال و هوایی داره
بعد از تابستون، پاییز
میاد با رنگای شاد
برگ درخت می‌ریزه
وقتی که می‌وزه باد
اما زمستون سرد
بعد از فصل پاییزه
آسمون ابری میشه
گوله گوله برف می‌ریزه
چهار تا فصل خدا
جالب و رنگارنگه
هر کدومش یه جوری
خوشگله و قشنگه

🔺شعر آموزش فصل ها

فروردین و اردیبهشت و خرداد
سه ماه بهاره ، سه ماه بهاره ، نه سرده ، نه گرمه
 
تیر و مرداد و شهریور
سه ماه تابستان ، سه ماه تابستان ، گرم گرم ، گرم گرم
 
مهر و آبان و آذر
سه ماه پاییزه ، سه ماه پاییزه ، نه سرده ، نه گرمه
 
دی و بهمن و اسفند
سه ماه زمستان ، سه ماه زمستان ، سرد سرد ، سرد سرد
 

 

 


با ما همراه باشید و تا انتهای ویدئو رو تماشا کنید. mamplus.com


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود