برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
7265a165-7a92-4819-88fe-30d65a2c2b67.jpg

آیا شما یک شخص برونگرا هستید؟

دوستان وهمراهان عزیز مام پلاس شما در این پست با خصوصیات و شخصیت یک فرد برون گرا اشنا می شوید اگر شما یک برون گرا هستید یا به یک فرد برون گرا علاقه مند هستید با ما همراه شوید ...

ایا شما یک برونگرا هستید ....

آیا عاشق دیدار با افراد جدید هستید؟

آیا یک رویداد بزرگ اجتماعی احساس انرژی و تجدید احساس را در شما ایجاد می کند؟

.اگر بتوانید به این سوالات پاسخ مثبت دهید ، این احتمال وجود دارد که شما یک برون گرا باشید

 درون گرایی و برون گرایی یکی از اصلی ترین ابعاد شخصیتی است که الگوی پنج عاملی شخصیت را تشکیل می دهد .

طبق این نظریه ، شخصیت از پنج بعد گسترده تشکیل شده است. هر بعد در یک پیوستار وجود دارد. در حالی که ممکن است برخی از افراد تمایل داشته باشند که در منتهی الیه طرفین قرار داشته باشند ، اما بیشتر افراد در وسط بیشتری قرار دارند.1 بنابراین گرچه ممکن است صفات زیادی داشته باشید که شما را به یک برون گرا تبدیل می کند ، اما ممکن است گاهی اوقات ویژگی هایی را به نمایش بگذارید که ماهیت درون گرایانه تری دارند.

برون گرا چیست؟

از جنبه مثبت ، برون گراها غالباً به عنوان سخنگو ، خوش مشرب ، عمل گرا ، مشتاق ، دوستانه و خارج از منزل توصیف می شوند. از جنبه منفی ، آنها گاهی اوقات به عنوان جلب توجه توصیف می شوند ، به راحتی حواس پرت می شوند و قادر به گذراندن وقت تنها نیستند. برون گراها همچنین بیشتر در معرض خطرهای رفتاری قرار می گیرند ، از جمله رفتارهای پرخطر سلامتی.

صفات مشترک برون گراها

فکر می کنید ممکن است یک برون گرا باشید؟ موارد زیر پنج ویژگی اصلی در این نوع شخصیت است .3 درک نوع شخصیت شما می تواند به شما کمک کند روابط خود را بهبود ببخشید ، دوست داشتن ها و دوست نداشتن ها و نقاط قوت و ضعف خود را بهتر درک کنید و روش های جدیدی برای نزدیک شدن به مشکلات پیدا کنید.

ویژگی های شخصیتی یک برون گرا

در اینجا برخی از ویژگی های معمول شخصیت مرتبط با برون گرایی آورده شده است:

شما از تنظیمات اجتماعی لذت می برید

افرادی که تمایلات برونگرایی بیشتری دارند اغلب در مرکز توجه قرار دارند - و آنها اینگونه دوست دارند. آنها در موقعیت های اجتماعی رشد می کنند و به دنبال تحریک اجتماعی هستند. برون گراها غالباً از معرفی خود به افراد جدید ترس ندارند و به ندرت از ترس بهم ریختگی یا عدم شناخت شخصی ، از موقعیت های ناشناخته اجتناب می کنند.

شما زمان تنهای زیادی را دوست ندارید یا به ان نیازدارید.

در حالی که افراد درونگرا پس از یک شب ملاقات با دوستان یا یک جلسه شدید باید به خانه ها یا دفاتر خود بگریزند ، برون گراها دریافتند که زمان زیاد تنها باعث تخلیه انرژی طبیعی آنها می شود. آنها با قرار گرفتن در کنار افراد دیگر باتری های داخلی خود را شارژ می کنند.

شما در اطراف مردم رشد می کنید

برون گراها در گروه های بزرگ احساس راحتی می کنند. ممکن است بیشتر در مسابقات گروهی یا گردش های گروهی پیشگام باشند. آنها ممکن است رهبر حلقه برای فعالیتهای آخر هفته ، ساعات کوکتل بعد از کار یا سایر رویدادهای اجتماعی باشند. آنها به ندرت دعوت به عروسی ، مهمانی و دیگر مجالس را رد می کنند.

 

شما با افراد زیادی دوست هستید

برون گراها به راحتی دوستان جدید پیدا می کنند. این تا حدی به این دلیل است که آنها از انرژی دیگران و تعامل با افراد اطرافشان لذت می برند. آنها همچنین تمایل دارند که یک شبکه اجتماعی بزرگ و بسیاری از آشنایان داشته باشند. با پیگیری علایق و فعالیت های جدید ، برون گراها اغلب مشتاق گسترش محافل اجتماعی خود هستند.

 

شما ترجیح می دهید در مورد مشکلات یا سوالات صحبت کنید

در حالی که درون گراها به احتمال زیاد مشکلات را درونی می کنند و از طریق آنها فکر می کنند ، برون گراها بدشان نمی آید که مشکلات خود را برای بحث و راهنمایی به دیگران برسانند. آنها اغلب تمایل بیشتری دارند که صریحاً ابراز عقیده کرده و ترجیحات یا انتخاب های خود را روشن کنند.

شما برون گرا و خوش بین هستید

برون گراها غالباً خوشحال ، مثبت ، با نشاط و خوش مشرب توصیف می شوند. آنها به احتمال زیاد درمورد مشکلات یا تعمق درمورد مشکلات نمی مانند در حالی که آنها مانند هر کس دیگری مشکلات و مشکلاتی را تجربه می کنند ، اما برونگراها اغلب قادر هستند اجازه دهند آن را از پشت باز کنند.

 

شما از خطر نمی ترسید

برون گراها ممکن است رفتار پرخطر داشته باشند. برخی از نظریه ها ادعا می کنند که مغز آنها سیم بندی شده است تا اگر خوب پیش رفت پاداش آنها را بدهد.

 

چگونه تفاوت بین فرد درونگرا و برونگرا را تشخیص دهیم

بیشتر ما فکر می کنیم درون گرایی یا برون گرا بودن به همان سادگی افتادن در یکی از دو جعبه است: آیا ترجیح می دهید جمعه شب با لباس خواب در خانه بمانید یا با یک گروه بزرگ از دوستان به بارها بروید؟ آیا ترجیح می دهید در مرکز توجه باشید یا تا آنجا که می توانید از کانون توجه دور باشید؟

اما واقعیت این است که شخصیت شما آنقدر سیاه و سفید نیست. دان مک آدامز ، دکترا ، رئیس گروه روانشناسی دانشگاه نورث وسترن می گوید: "هیچ نوع خالصی در روانشناسی وجود ندارد ." "برون گرایی / درون گرایی یک بعد مداوم است ، مانند قد و وزن. افرادی هستند که در حد نهایی نمره می گیرند ، مانند افراد بسیار سنگین ، یا افراد بسیار قد بلند ، یا افرادی که از صفت برون گرایی امتیاز بسیار بالایی کسب می کنند - اما بیشتر افراد در وسط این منحنی های زنگ شکل قرار می گیرند. "

صرف نظر از اینکه در چه طیف قرار می گیریم ، بدون شک شخصیت در زندگی روزمره ما نقشی اساسی دارد. مایکل رابینسون ، PhD ، استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی می گوید: "هر کاری که مردم انجام می دهند بازتابی از شخصیت آنهاست." "شخصیت همیشه با ما است ، بر آنچه در مورد آن فکر می کنیم ، بر احساس ما و رفتار ما تأثیر می گذارد."

 


برچسب ها

مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود