برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
86dd3090-aa5e-400a-869e-0eee38702746.jpg

عوض کردن پوشک نوزاد

پوشک نوزاد *** قسمت سوم: عوض کردن پوشک *** مادران عزیز، دراین پست ما به شما راهکارهایی را آموزش می دهیم تا بتوانید به راحتی، پوشک نوزادتان را عوض کنید، و همچنین چگونگی برخورد صحیح که حس خوشایندی را به فرزند نازنینتان منتقل کند.

پوشک نوزاد

قسمت سوم: عوض کردن پوشک

 برای سرگرم کردن او هنگام تعویض پوشک، یکی از اسباب بازی های صداداراش را به تناسب سن او کنارش بگذارید. یا اگر زیر سه ماه است، تصاویری با رنگ های متضاد مثل سیاه، سفید و یا رنگ مورد علاقه نوزادان، آبی و زرد، را به او نشان دهید و به تحریک حس بینایی او کمک کنید.

 در کتاب ماساژ کودک به زبان آدمیزاد در مورد اهمیت ماساژ نوزاد از بدو تولد تا ۲ سالگی، مطالب بسیار جالبی نوشته شده و مدل های مختلف ماساژ مناسب با سن نوزاد آموزش داده شده است.

 بهترین زمان برای ماساژ نوزادان، زمان تعویض پوشک است. هم خودتان به آرامش می رسید و هم کمک بسیار بزرگی به رشد سیستم عصبی و تقویت حواس فرزندتان کرده‌اید.

 قبل از بستن پوشک تمیز، بهتر است با استفاده از کرم ضد سوختگی پوشک، بدن او را چرب کنید. این کرم ها ضمن جلوگیری از سوختگی، باعث ترمیم پوست حساس شده یا سوخته هم میشوند.

 اگر برایتان مقدور است، دو یا سه مدل کرم بخرید و به تناوب از آن ها استفاده کنید که پوستش به یک مدل کرم عادت نکند و تاثیر خود را بگذارد.

 پودرهای بچه را فقط در مواقع ضروری استفاده کنید. چرا که ذرات بسیار ریز این پودرها، باعث مشکلات تنفسی برای نوزادان میشود.

 در طول روز، یکی دو بار هم بدون استفاده از آب و با کمک دستمال مرطوب مخصوص کودکان را نظافت کنید. این کار باعث می شود که پوست بدنش زیاد از حد به تمیزی عادت نکند و کمتر دچار سوختگی شود.

 در فصل های سرد سال، شستن نوزاد را کمی با احتیاط بیشتری انجام دهید. حتی اگر برایتان مقدور است، لگن شستشو را داخل اتاق بیاورید و قبل از درآوردن لباسش، دمای اتاق را بالاتر ببرید. تمام این موارد به سن نوزاد شما مرتبط است. و همچنین شرایط فیزیکی محل زندگی خودتان.
 تجارب دیگران را بشنوید اما بهترین روش را برای خود و فرزندتان انتخاب کنید.

 اما این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که ثبات در ۱۸ ماه اول زندگی، یکی از مهمترین نیازهای کودک است و شخصیت او و نگاه او به دنیا را شکل می دهد. به همین خاطر، همیشه به یک روش او را نظافت کنید. آب را با یک دمای خاص روی پای او بریزید. حتی اگر همسرتان یا مادرتان پیشنهاد کمک داد، از ایشان بخواهید عیناً مطابق شما و روش شما عمل کنند. این کار باعث می‌شود که نوزادتان احساس امنیت کند و بداند همه چیز طبق روال همیشگی انجام می‌شود. و هیچ چیز برایش غیرقابل پیش بینی نخواهد بود.

برای مطالعه ی تکمیلی این پست میتوانید پست قبلی را مشاهده کنید.


برچسب ها

آموزش مرحله به مرحله تعویض پوشک بچه روش صحیح تعویض پوشک بچه چگونه پوشک فرزندمان را عوض کنیم تعویض پوشک بچه نکات مهمی در مورد تعویض پوشک بچه و نوزاد لوازم مورد نیاز برای تعویض پوشک بچه نحوه تعویض پوشک بچه تعویض کردن پوشک نوزاد عوض کردن پوشک بچه آموزش تعویض پوشک نوزاد و تمیز کردن نوزاد چگونه پوشک نوزاد را عوض کنیم آموزش نحوه تعویض آسان پوشک نوزاد و کودک آموزش گام به گام تعویض سریع پوشک نوزاد دختر آموزش گام به گام تعویض سریع پوشک نوزاد پسر عوض کردن پوشک نوزاد تعویض پوشک نوزاد دختر تعویض پوشک نوزاد پسر جای تعویض پوشک نوزاد آموزش تمیز کردن نوزاد بعد از مدفوع طریقه ساده تعویض پوشک بچه نحوه تعویض پوشک نوزاد و کودک آموزش عوض کردن پوشک بچه چگونه نوزاد را پوشک کنیم آموزش کامل عوض کردن پوشک نوزاد چگونه نوزاد را پوشک کنیم چگونه میتوانم پوشک فرزندم را عوض کنم چگونه میتوانم پوشک نوزاد را عوض کنم نحوه صحیح تعویض پوشک نوزاد و کودک پوشک بچه پوشک نوزاد
فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود