برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
0c679756-1fd9-4d56-9bb4-72957c7e5185.jpg

طریقه تعویض پوشک نوزاد

پوشک نوزاد *** قسمت دوم: عوض کردن پوشک *** مادران عزیز، دراین پست ما به شما راهکارهایی را آموزش می دهیم تا بتوانید به راحتی، پوشک نوزادتان را عوض کنید، و همچنین چگونگی برخورد صحیح که حس خوشایندی را به فرزند نازنینتان منتقل کند.

پوشک نوزاد

قسمت دوم: عوض کردن پوشک 

 یک مکان خاص در اتاق نوزاد، یا هر جای دیگر خانه تان را به محل تعویض پوشک اختصاص دهید. تمام لوازم مورد نیاز تان را در آن محل قرار دهید.

 میزهای تعویض از این جهت که برای نظافت کودک، مجبور به نشستن و بلند شدن از روی زمین نیستید، کارآمد هستند. اما از طرفی، نمی توانید کودک را حتی برای یک ثانیه، روی آن تنها بگذارید. حتی اگر نوزاد است و نمی‌تواند قلت بزند، این کار را انجام ندهید.

 نوزاد تازه متولد شده، پس از هر بار شیر خوردن، شکمش کار می کند. پس بهتر است تعویض پوشک را کمی پس از شیر خوردن انجام دهید.

 یک مادر تا ۱۸ ماهگی نوزاد، چهار وظیفه اصلی دارد. و این کار یکی از آنهاست. هرگز به جز در موارد اضطراری، این کار را به کسی نسپارید. این یکی از بهترین فرصت های برقراری ارتباط صمیمانه بین شما و نوزادتان است. برایش توضیح دهید چه کاری انجام می دهید و با او به آرامی سخن بگویید.

 تا زمانی که کودک به چهار یا پنج ماهگی نرسیده و آموزش خواب شبانه را آغاز نکرده اید، می توانید شب ها هم پوشک او را عوض کنید. اما این کار را در طول شب، بدون صحبت کردن، بازی کردم و حتی چشم در چشم شدن با نوزاد انجام دهید. تا او بیاموزد که شبها وقت استراحت است. و روزها فرصت فعالیت.

 نوزاد را روی کمر بخوابانید و لباس‌هایش را درآورده و چسب پوشک را باز کنید. اگر مدفوع کرده است، حتما او را با آب گرم بشویید. برای این کار، ابتدا با دستمال کاغذی نرم، بدنش را پاک کنید، سپس پارچه خشک کن را دورش بپیچید و به روشویی ببرید. آب گرم را باز کنید و از دمای آن مطمئن شوید سپس روی بدنش آب بریزید و به آرامی دست بکشید تا بدنش تمیز شود. با خودتان قرار بگذارید که در حال نظافت نوزادتان همیشه بخندید، آواز بخوانید و از اینکه مادر نوزادی به این زیبایی هستید لذت ببرید. هرگز موقع نظافت کودک، اخم نکنید یا بینی خود را نگیرید. او متوجه رفتار شما می شود و از این که باعث آزار شما شده، نسبت به خودش احساس بدی خواهد کرد. اگر شما را در آینه دستشویی می بیند، شکلک در بیاورید و به چشمهایش نگاه کنید و بخندید.

 پس از شستن، دور او را با پارچه خشک کن گرفته و به محل تعویض پوشک ببرید. به سرعت پوشک جدید را به پای او نبندید. بین ۵ تا ۲۰ دقیقه او را باز بگذارید. تا زمانی که پوست بدنش حالت التهابی دارد و یا رد خطوط به وجود آمده از رطوبت و بافت پوشک، روی بدنش دیده می شود صبر کنید. در این فاصله، با او حرف بزنید. بدنش را ماساژ بدهید. شعر بخوانید. دست‌ها و پاهای کوچکش را ببوسید و به او بارها و بارها بگویید که دوستش دارید.

برای مطالعه ی تکمیلی این پست میتوانید پست قبلی و پست بعدی را مشاهده کنید.


برچسب ها

آموزش مرحله به مرحله تعویض پوشک بچه روش صحیح تعویض پوشک بچه چگونه پوشک فرزندمان را عوض کنیم تعویض پوشک بچه نکات مهمی در مورد تعویض پوشک بچه و نوزاد لوازم مورد نیاز برای تعویض پوشک بچه نحوه تعویض پوشک بچه تعویض کردن پوشک نوزاد عوض کردن پوشک بچه آموزش تعویض پوشک نوزاد و تمیز کردن نوزاد چگونه پوشک نوزاد را عوض کنیم آموزش نحوه تعویض آسان پوشک نوزاد و کودک آموزش گام به گام تعویض سریع پوشک نوزاد دختر آموزش گام به گام تعویض سریع پوشک نوزاد پسر عوض کردن پوشک نوزاد تعویض پوشک نوزاد دختر تعویض پوشک نوزاد پسر جای تعویض پوشک نوزاد آموزش تمیز کردن نوزاد بعد از مدفوع طریقه ساده تعویض پوشک بچه نحوه تعویض پوشک نوزاد و کودک آموزش عوض کردن پوشک بچه چگونه نوزاد را پوشک کنیم آموزش کامل عوض کردن پوشک نوزاد چگونه نوزاد را پوشک کنیم چگونه میتوانم پوشک فرزندم را عوض کنم چگونه میتوانم پوشک نوزاد را عوض کنم نحوه صحیح تعویض پوشک نوزاد و کودک پوشک بچه پوشک نوزاد طریقه تعویض پوشک نوزاد
فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود