برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
7b09578c-5d8c-4a24-adca-9d611377d3e1.jpg

انتخاب پوشک بچه مناسب و میزان مصرف

پوشک نوزاد قسمت اول: انتخاب پوشک مناسب و میزان مصرف مادران عزیز، دراین پست ما به شما کمک میکنیم تا باآگاهی کامل درباره میزان مصرف فرزند دلبندتان، قادر به انتخاب بهترین ، باکیفیت ترین و در دسترس ترین پوشک در بازار باشید.

پوشک نوزاد

قسمت اول : انتخاب پوشک مناسب و میزان مصرف

 در گذشته استفاده از پوشک های چند بار مصرف رایج بوده است. کهنه یا پارچه نخی و پلاستیک مخصوص پوشک که بغل پای نوزاد گره میخورد.

 امروزه انواع مدل های ایرانی و خارجی پوشک یکبار مصرف در بازار موجود است که از نظر قیمت تنوع بسیاری دارند.

 سایز بندی پوشک ها از صفر شروع می‌شود و معمولاً تا پنج یا شش بزرگتر می شود، در اکثر مارکها سایز صفر مخصوص نوزادان نارس و زیر وزن طبیعی است.

 بهتر است قبل از تولد فرزندتان، یک یا دو بسته پوشک سایز یک تهیه کنید و از انبار کردن پوشک در خانه خودداری کنید. چرا که رشد نوزادان با هم متفاوت است. ممکن است پوشک سایز ۱ تا ۳ ماه برای فرزندتان مناسب باشد، و یا حتی ممکن است بسته دوم را تا نصفه بیشتر مصرف نکنید و سایز بزرگتر مورد نیازتان شود.

 معمولا هر چه سایز پوشک بزرگتر می شود، تعداد پوشک های درون هر بسته کمتر می شود، چون نوزادان، به مرور که بزرگتر می شوند، فاصله زمانی دستشویی کردنشان بیشتر می شود.

 هر بسته پوشک، حدودا برای ۲۰ روز کافی است. مثلاً کودک یک ماهه، پوشک سایز یک و ۸۰ عددی را در ۲۰ روز استفاده می‌کند و کودک شش ماهه، پوشک سایز چهار و ۵۰ عددی را حدوداً در همان مدت مصرف می‌کند.

برای انتخاب پوشک مناسب چند نکته را مد نظر قرار دهید.

 *اول اینکه، بهتر است یک پوشک را برای فرزندتان انتخاب کنید و همیشه همان مارک را تهیه کنید. مگر اینکه فرزندتان، به آن پوشک آلرژی داشته باشد. تعویض مدلها و مارک‌های مختلف پوشک، باعث حساس شدن پوست پای نوزاد میشود.

 *دوم اینکه پوشک مورد نظر، در دسترس باشد و در فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت شما، همیشه موجود باشد. چراکه در غیر این صورت، ممکن است یک روز در ماه، تمام شهر را دنبال پوشک بگردید. این موضوع در مورد پوشک های خارجی بیشتر صدق می کند.

 *نکته بعد اینکه پوشکی را انتخاب کنید که جنس سمت بیرونی آن، کتانی و نخی باشد. پوشک‌هایی که سمت بیرونشان پلاستیکی است، باعث رد نشدن هوا و در نتیجه سوختگی پای نوزاد می شود.

 و *نکته آخر اینکه، قیمت پوشک را مد نظر قرار دهید. پوشکی را انتخاب کنید که برای تعویض آن، دست و دل تان نلرزد. خرید پوشک با قیمت کمتر بهتر است از خرید پوشک گران و تعویض دیر به دیر پوشک. این موضوع را جدی بگیرید، چرا که در سلامت جسمی و روحی فرزندتان تاثیرگذار است.وقتی کودکی در پوشک خود احساس سنگینی کند، به مرور نسبت به خودش و بدنش احساس بدی خواهد داشت. و تاثیرات جبران ناپذیری بر روان کودک باقی خواهد ماند.

برای مطالعه ی تکمیلی این پست میتوانید پست بعدی را مشاهده کنید.


برچسب ها

مام پلاس نکات مهم درباره پوشک در مام پلاس راهنمای خرید پوشک پوشک بچه پوشک نوزاد راهنمای تعیین سایز پوشک نوزاد سایز پوشک برای بیمارستان تا یکسال چگونه یک پوشک خوب برای کودک انتخاب کنیم چگونه یک پوشک خوب برای نوزاد انتخاب کنیم نکات مهم خرید بهترین پوشک بچه برای نوزادان راهنمای انتخاب سایز برای پوشک بچه سایز مناسب پوشک برای نوزاد چگونه پوشک مناسب برای کودک انتخاب کنیم چگونه پوشک مناسب برای نوزاد انتخاب کنیم چند بسته پوشک بخرم تعداد پوشک مورد نیاز نوزاد بهترین پوشک مناسب بچه بهترین پوشک مناسب نوزاد مشخصات یک پوشک خوب راه های تشخیص پوشک خوب چگونه جنس خوب پوشک را تشخیص دهیم راهکارهای انتخاب پوشک مناسب نکات کاربردی درباره پوشک از بین پوشک های موجوددر بازار چه پوشکی مناسب است برای کودک یک ساله چه پوشکی مناسب است برای کودک یک ساله چه تعداد پوشک لازم داریم برای نوزاد چه پوشکی مناسب است انتخاب پوشک بچه مناسب و میزان مصرف
فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود