برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش کار چاپ و تقویت نوشتن در کودک بخش دوم

آموزش کار چاپ و تقویت نوشتن در کودک .بخش دوم را در این ویدیو ببینید. همچنین پاسخ به سوالاتی ازجمله کودکان چه زمانی باید شروع به نوشتن کنند و والدین چگونه میتوانند به فرزندانشان کمک کنند در خانه یادبگیرپد بنویسند؟ را خواهیم داشت

. وقتی بچه ها متوجه می شوند که نوشتن منظور و مقصود آن هارا منتقل می کند، تصمیم به یادگیری ان می گیرند و از خط خطی روی صفحه شروع می کنند. 

سپس تصمیم میگیرند  از نمادهایی  استفاده  کنند که شبیه حروف هستند و بعد  از حروف واقعی استفاده می کنند

قدم های اولیه برای شروع یادگیری نوشتن برای کودک  هیجان‌انگیز است و همین  نشان می‌دهد که کودکان از تفاوت بین نقاشی و نوشتن آگاه هستند و می‌توانید با پرسیدن اینکه داری چی مینویسی ان هارا تشویق کنید. 

 در وب سایت مام پلاس ده روش برای نوشتن و دستخط کودک بهمراه ویدئو، پیش دبستانی و اول ابتدایی را بخوانید. 

کودکان از چه زمانی باید نوشتن را شروع کنند؟

 نوشتن یک مهارت پیچیده است که در طول زمان رشد می کند. اگرچه کودک نوپا شما هنوز توانایی نوشتن مطلب طولانی را نخواهد داشت، اما مطمئناً می تواند در تجربیاتی شرکت کند که از خواندن و نوشتن آینده پشتیبانی می کند. کنترل حرکتی ظریف و نقاشی اولین قدم های کودکان خردسال به سمت نوشتن است. آن‌ها سپس شروع به تقلید کلماتی ساده ای که در مقابلشان قرار میدهید میکنند. می‌توانید کودکتان خود را تشویق کنید تا نقاشی‌هایی بکشد که داستان‌ها، احساسات و/یا مشاهدات او از دنیای خود را به تصویر می‌کشد.

ارتباط بین خواندن و نوشتن 

 خواندن و نوشتن از یکدیگر پیروی می کنند. هر چه فرزند شما هر دو را بیشتر تمرین کرده و انجام دهد، مهارت های او قوی تر می شود. در سنین پایین، کودکان بر اساس رفتارهای الگوسازی شده رشد می کنند. گوش دادن به داستان ها، شعرها و سایر متون فرصت هایی را برای کودکان ما فراهم می کند تا فرآیند نوشتن را تجربه کنند. 

چگونه والدین می توانند به کودکان در یادگیری نوشتن در خانه کمک کنند؟ 

نوشتن بخش فوق العاده مهمی از زندگی روزمره ماست. برای فرزندتان روش هایی را که در آن از نوشتن استفاده می کنید الگوبرداری کنید (مثلاً «بیایید یک لیست برای جشن تولدتان بنویسیم به چه چیزی نیاز داریم و چه کسی را باید دعوت کنیم؟»).

زمان و مکان را برای طراحی و بحث در نظر بگیرید

نقاشی به بچه های کوچک اجازه می دهد تا مهارت های حرکتی ظریف خود را توسعه دهند و در عین حال افکار و احساسات خود را نیز بیان کنند. از کودکتان در مورد نقاشی هایش سؤالاتی بپرسید، به عنوان مثال: «پسری /دختر ی که کشیدی داره چه کار می کند؟»، «آیا خانه ای که کشیدی شبیه خانه ماست؟»، «می توانی درباره این تصویر داستانی بگویید؟»، یا «چه چیزی می تواند باشد؟» 

با هم بخوانید.  

خواندن و نوشتن دست به دست هم می دهند. همانطور که یک عضله ساخته می شود، دیگری تقویت می شود. همانطور که با هم مطالعه می کنید، همچنین می توانید در مورد کارهایی که نویسنده انجام داده است که بسیار مؤثر بوده است صحبت کنید، مانند: "نوشتن چه احساسی در فرزند شما ایجاد کرد؟" یا "چه کلمات یا عباراتی باعث شد چنین احساسی داشته باشید


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود