برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
141f496d-5232-4384-829a-f66318fc6343.jpeg

اموزش مفاهیم

پکیج توانمندسازی شناختی و حرکتی - تمرینات پیش نیازمدارس که باید در مهدکوک انجام بگیرند

با کلیک روی کلمه ی " کاربرگ آموزشی "میتوانید پست های مشابه را در سایت بیابید .

 

"چه مفاهیمی را  باید کودک پیش دبستانی بداند؟"

این سوال اغلب توسط والدین پرسیده می شود. بسیاری از آنان می  خواهند بدانند که کودک پیش دبستانی آنها چه مفاهیم اساسی را بداند تا برای پیش دبستانی کودک آماده شود.

برای اموزش الفبا به کودک پیش دبستانی بهتر است که اواز طریق فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی  این حروف را یاد بگیرد.

مادر اینجا فهرستی از مفاهیم اساسی که عموماً برای کودکان پیش دبستانی مفید است، تهیه کرده ایم. این با مهارت هایی که آنها باید بتوانند انجام دهند متفاوت است

 

مفاهیم اساسی برای آموزش به کودکان پیش دبستانی

رنگ ها

اشکال

اعداد 1-10 

یکسان و متفاوت

تشخیص الگو

بالا و پایین

بالای، زیر و وسط

جلو وعقب

بسته و باز 

اول، آخر

داخل و خارج (داخل و بیرون)

بزرگ و کوچک

بزرگترین و کوچکترین

قد بلند و کوتاه

پهن و باریک (چاق و لاغر)

سریع و آهسته

احساسات اولیه مانند خوشحالی، غمگینی

پر و خالی

بیشتر و کمتر (کمتر)

کم وزیاد

جزء و کل

شب و روز

روشن و خاموش

بلند و نرم

سرد و گرم

سخت و نرم

جدید و قدیمی

زود و دیر

زمان های روز مانند صبح، بعدازظهر و عصر

آب و هوا

فصل ها

دسته بندی های ساده مانند غذا، لباس، حیوانات و اسباب بازی ها

اعضای خانواده

قسمت هایی از بدن

غریبه و آشنا

نام کامل

نام والدین

شماره تلفن منزل

تولد

خدا

پیامبر

بهشت

زمین

فرشتگان

در وب سایت مام پلاس ببینید. 

ویدیوی آموزشی تربیت کودک به روش گاو صورتی، مفاهیم پیش دبستانی

ویدیوی آموزشی جدول سودوکو، مفاهیم پیش دبستانی

بچه ها در پیش دبستانی چه مفاهیمی را یاد می گیرند؟

دانش‌آموزان «پیش مهارت‌ها» و مفاهیمی را می‌آموزند که پایه‌های یادگیری آنها را برای آینده می‌سازد. این مهارت ها به آن ها کمک می کند تا کمی با خواندن، نوشتن، ریاضیات و علوم آشنا شوند. 

برخی از مفاهیم اولیه یادگیری برای کودکان پیش دبستانی موضوعات اصلی در برنامه درسی پیش دبستانی هستند . 

همانطور که کودک رشد می کند، به وسیله بازی میتواند با بسیاری از مفاهیم اشنا شود ، این بدان معناست که کودکان پیش دبستانی زمانی بهتر یاد می گیرند که به جای گوش دادن به گفته هاو نصیحت های دلسوزانه فعالانه در فعالیت ها شرکت کنند.

همانطور که کودک شما شروع به کشف دنیای خود می کند، چیزهای جدید زیادی یاد می گیرد. به یاد داشته باشید که هر کودک با سرعت خود رشد می کند. برخی از کودکان ممکن است یاد بگیرند که حروف را قبل از یادگیری اعداد شناسایی کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است یاد بگیرند که اشکال را قبل از یادگیری حروف بشناسندــ
 ترتیب درستی وجود ندارد که کودکان حتما باید  این مفاهیم رااول  یاد بگیرند. در عوض، هر کودک با سرعت خاص خود رشد می کند و به ترتیبی که برای او بهتر است، یاد می گیرد. سعی کنید کودک خود را با سایر کودکان مقایسه نکنید. فقط از تماشای رشد آنها و کشف دنیایشان لذت ببرید.

اکثر مدارس پیش دبستانی ها مفاهیم یادگیری پیش دبستانی زیر را آموزش می دهند.

 ریاضیات و شمارش

 در پیش دبستانی معمولاً بر تقویت مهارت های اولیه شمارش و محاسبه و همچنین درک اشکال و رنگ کودک تمرکز می شود علاوه بر این، کودکان پیش دبستانی ممکن است در مورد اندازه گیری و زمان نیز چیزهایی یاد بگیرند. هدف اصلی کمک به آنها برای ایجاد پایه ای قوی است که می توانند در مدرسه ابتدایی ایجاد کنند.

در وب سایت مام پلاس ببینید

داستان زیبای اشکال هندسی خانم روحی، پیش دبستانی و اول ابتدایی

علوم 

نمونه هایی از موضوعات علمی تحت پوشش در پیش دبستانی شامل زندگی، فیزیکی، زمین و محیط زیست، سلامت و فناوری است. علاوه بر این، کودکان پیش دبستانی ممکن است در مورد فصول، آب و هوا و چرخه آب مطالبی یاد بگیرند هدف این است که کودکان در سنین پایین به علم علاقه مند شوند.

فارسی

در دوره پیش دبستانی، کودکان معمولا شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می کنند. آنها همچنین شروع به یادگیری ،گفتگو واژگان و سایر جنبه های زبان می کنند. علاوه بر این، آنها ممکن است در مورد قافیه، داستان سرایی و انواع مختلف ادبیات اطلاعات داشته باشند. هدف کمک به آنها برای توسعه مهارت های زبانی و سوادآموزی قوی است که پایه و اساس موفقیت آینده آنها در مدرسه ابتدایی خواهد بود.

هنرهای خلاق

نمونه هایی از فعالیت های هنری خلاقانه برای کودکان پیش دبستانی شامل نقاشی، . هدف این است که به آنها کمک کنیم تا مهارت های خلاقانه خود را تقویت کنند و استعداد ها و خلاقیت های خود را به روش های مختلف بیان کنند.

مهارت های اجتماعی و عاطفی

کودکان پیش دبستانی مهارت های اجتماعی و عاطفی از جمله ارتباط، همکاری و شیوه ارتباط با همسن سالان را یاد می گیرند . علاوه بر این، آنها ممکن است در مورد همدلی، احترام و مسئولیت چیزهایی را یاد بگیرند. هدف این است که به آنها کمک کنیم تا مهارت هایی را که برای تعامل موفق با دیگران نیاز دارند، توسعه دهند.

رشد فیزیکی

کودکان معمولاً رشد سریع فیزیکی و بهبود مهارت های حرکتی درشت و ظریف خود را در پیش دبستانی تجربه می کنند . این شامل دویدن، پریدن، پرتاب کردن، گرفتن، هماهنگی دست و چشم، و مهارت، مانند بریدن با قیچی، ساختن با بلوک، و رنگ آمیزی با مداد رنگی است. هدف کمک به کودکان برای توسعه مهارت های فیزیکی مورد نیاز برای شرکت در فعالیت ها و ورزش های مختلف و ایجاد هماهنگی و قدرت مورد نیاز برای کارهای روزمره است. کودکان پیش دبستانی همچنین ممکن است در مورد عادات سالم مانند شستن دست ها، ورزش و خوردن غذاهای مغذی یاد بگیرند.

برنامه درسی پیش دبستانی باید شامل چه مواردی باشد؟ 

علاوه بر این فعالیت‌های خاص، فراهم کردن فرصت‌هایی برای بازی آزاد نیز مهم است که در آن کودکان بتوانند آزادانه کاوش کنند و از تخیلات خود استفاده کنند. این نوع بازیها برای رشد کودک بسیار مهم است و می تواند به کودکان کمک کند تا حل مشکل، سازگاری با موقعیت های جدید و توسعه مهارت های خودتنظیمی را بیاموزند.

در وب سایت مام پلاس ببینید

آموزش ۹ مهارت اجتماعی ضروری به کودکان پیش دبستانی و دبستانی


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود